نوشته شده توسط : نیما زمانی

اگر قصد یک سفر خوب و لذت بخش را دارید، یکی از نخستین اقدامات شما باید یافتن اقامتگاهی مناسب باشد.

 

اجاره ويلا در شمال و سراسر ايران در ايام كرونايي

 

سیستم رزرواسیون آنلاین چتراتا یکی از معتبرترین سامانه های رزرو ویلا و اقامتگاه بدون دخالت انسان می باشد. تمامی فرآیندهایی که در این پروسه بین میهمان و میزبان اتفاق می افتد توسط ربات های نرم افزاری صورت می گیرد. زمانی که نیروی انسانی حذف می شود خطای انسانی هم در کنار آن از بین خواهد رفت. در این حالت اطلاعات دقیق در مورد محل مورد نظر در سیستم وجود دارد و با این تکنولوژی سایت چتراتا شما می توانید رزرو خود را بدون اینکه به آنجا رفته باشید از مدت ها قبل انجام دهید. 

سایت چتراتا با برخورداری از بروز ترین سامانه‌های رزرو اقامتگاه آنلاین، اطلاعات کاملی از این اقامتگاه ها مانند قیمت ها، تصاویر، نظرات مسافرین قبلی و موقعیت جغرافیایی را در اختیار مسافر قرار می‌دهد.

 مسافر با در اختیار داشتن این اطلاعات می تواند به صورت کاملا آگاهانه اقدام به انتخاب اقامتگاه نماید.

 همچنین با استفاده از این سامانه مسافر می‌تواند در هر زمانی رزرو خود را پیگیری نموده و در صورت به وجود آمدن هر مشکلی، در بازه‌ی مشخص شده در قوانین رزرو آنلاین ویلا، اقدام به کنسل کردن درخواست خود و دریافت وجه پرداختی نماید.

 پشتیبانی 24 ساعته‌ی چتراتا، این اطمینان را به مسافر می‌دهد که برای هر اتفاقی راه حلی وجود خواهد داشت.

اجاره ویلا

اجاره یا رزرو ویلا در چتراتا به ویژه برای آنهایی که پیشتر با سایت‌‌های خرید آنلاین خدمات مسافرتی آشنا شده‌اند، کار آسانی است. به همین منظور تنها کافیست وارد سایت شده و در پنل بالای صفحه نام شهر یا ویلای مورد‌نظر خود را به همراه تاریخ ورود و خروجتان وارد کنید. با فشار دادن روی دکمه جستجو تمام ویلاهای آن شهر برای شما به نمایش در خواهند آمد. خوشبختانه در چتراتا شما این امکان را دارید که جستجوهای خود را مدیریت کرده و در زمان صرفه‌جویی کنید. این کار از طریق فیلترهای مختلفی صورت می گیرد که ما در اختیار شما قرار داده ایم.

اجاره ویلا در شمال

اقامت در ویلای ساحلی یا جنگلی در شهرهای شمالی مثل رامسر و بندر انزلی و خیلی از شهرهای زیبای دیگر این خطه، می‌تواند شیرین‌ترین خاطره را برای ما بسازد.

 ممکن است شما طبیعت گرد باشید و از اقامت در کلبه چوبی یا ویلای جنگلی لذت ببرید. شاید بخواهید ویلا لوکس داشته باشید، یک ویلا استخردار همراه با جکوزی، اقامتی با همه امکانات؛ یا از آن دسته از افرادی هستید که از تماشای دریا لذت می‌برید و اجاره ویلای ساحلی سفر شما را کامل می‌کند. شما در سایت چترآتا می‌توانید بدون نگرانی برای اجاره ویلا در شمال اقدام کنید.

 با عضویت در سایت چتراتا بدون نگرانی برای اجاره ویلا در شمال برای سفر برنامه ریزی کنید.

چتراتا امکان اجاره روزانه ویلا و یا رزرو ویلا برای مدت طولانی را در اختیار شما قرار داده است.

اجاره ویلا در اطراف تهران

استان تهران آنقدر وسیع و زیبا هست که هر گردشگری با هر سلیقه و حال و هوایی بتواند از آن لذت ببرد. فرقی نمی کند که دلتان بخواهد از عمارت های تاریخی شهر تهران بازدید کنید یا چند روزی را در طبیعت اطرافش بگذرانید. تهران دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. می توانید با اجاره ویلا اطراف تهران یک آرامش تمام عیار را تجربه کنید.

سایت چتراتا با پشتیبانی آنلاین شبانه روزی از رزروها و تضمین مناسب ترین قیمت ویلا نسبت به کیفیت خدمات آن همراه شماست.

ما همواره با شماییم
۰۲۱-۵۸۷۳۵
تماس از نه صبح تا یک شب

برای مشاهده مطلب اجاره ویلا در شمال و سراسر ایران در ایام کرونایی کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اقامتگاه های بوم گردی مشگین شهر

 

مشگین‌شهر شهری است پر از قلعه‌های تاریخی ،که خود یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری در عصر حاضر محسوب می‌شود. همچنین جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی بسیاری در شهرستان مشگین شهر وجود دارند. برای نمونه، قلعه قهقهه با عظمت خاص و منحصر‌به‌فرد خود در بین جاذبه‌های تاریخی جایگاه خاصی دارد و قلعه دیو قالاسی که قدمت آن به دوره‌های قبل از اسلام می‌رسد، از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشگین شهر محسوب می‌شود.

اگر دنبال اقامتگاه بوم گردی در شهر مشگین شهر هستید این مطلب چتراتا را تا اخر بخوانید.

 

اکوکمپ دورنا

 

اکو کمپ دورنا یا ملک سویی در مشگین شهر واقع شده و مساحتی در حدود 5 هکتار دارد. این اقامتگاه دامنه سبلان و در مجاورت هشتصد متری آبشار گورگور و آبگرم ملک سویی قرار دارد.

این اقامتگاه در منطقه ییلاقی ملک سویی قرار دارد. منطقه ای که در بیشتر فصول سال،می توان ابرها را در زیر پای خود مشاهده کرد.

اکوکمپ دورنا دارای 21 واحد اقامتی شامل 2 هابیت، 4 کلبه کوهستانی، 13 اتاق در کاروانسرا و 2 چادر عشایری شاهسون می باشد.

اکوکمپ دورنا در ایام گرم سال مانند مرداد و شهریور نیز تعدادی چادر فرانسوی مخصوص کمپینگ (4 نفره) به صورت موقت نصب می کند تا ظرفیت خدمات دهی به مسافران افزایش یابد. 

سوئیت های اقامتگاه دورنا دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، شومینه و دیگر امکانات رفاهی است. لازم به ذکر می باشد که در کاروانسرای این مجموعه، رستوران، صبحانه خوری و چایخانه سنتی بصورت مجزا موجود است.

در این اقامتگاه می توانید اسب سواری، پرواز با پاراگلایدر، دوچرخه سواری، کوه نوردی و راهپیمایی در دامنه کوه، موتور کراس و اسکی روی برف در زمستان را تجربه کنید.

 

اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ

 

 اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ نیز در شهر مشگین شهر، روستای آقبلاغ واقع شده است و آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران عزیز می باشد.

اقامتگاه آقبلاغ دارای دو اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و حمام می باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 20 گردشگر را دارد و به صورت دربست در اختیار گردشگران و مسافران محترم قرار می گیرد.

 این خانه بومی در روستای توریستی آقبلاغ فضایی دنج و آرام را برای گردشگران و طبیعت دوستان فراهم کرده است تا اوقات خوش و خاطره انگیزی را در کنار عزیزانشان تجربه کنند.

در خانه سنتی آقبلاغ انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر آش رشته، آش دوغ، آش شیر، آش یارما، پیچاق قیمه، خورشت قیمه محلی و تاس کباب طبخ می شود که مسافرین محترم می توانند با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم کم نظیر و متفاوت آن لذت ببرند.

 از دیگر خدماتی که بوم گردی آقبلاغ برای رفاه حال گردشگران و مسافران عزیز در نظر گرفته است می توان به پارکینگ اختصاصی غیرمسقف به ظرفیت 7 خودرو، راهنمای محلی و سیستم گرمایش شوفاژ و بخاری گازی را نام برد. لازم به ذکر است اقامتگاه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه برای اتاق ها سیستم سرمایش در نظر نگرفته است.

 

مجتمع آب درمانی آیقار قینرجه

 

مشگین شهر به دلیل وجود چشمه های آبگرم معدنی، یکی از مهم ترین شهرستان های اردبیل بوده و همه ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

چشمه آبگرم قینرجه که به داغ ترین چشمه ی آبگرم جهان نیز مشهور است یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مشگین شهر می باشد.

مجتمع آب درمانی آیقار قینرجه دارای 2 استخر مجزای آقایان و بانوان، استخر کودک، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ، ماهی درمانی، سونای خشک و بخار، جکوزی و وان های اختصاصی است که آب معدنی موجود در آنها، با مقداری آب سرد مخلوط شده تا امکان استفاده از آن برای افراد فراهم شود.

این مجتمع دارای رستوران و چایخانه سنتی به همراه غذاهای محلی ست. همچنین 4 سوئیت اقامتی برای اسکان مسافران مهیا شده که دارای یک هال و یک اتاق 2 تخته بوده و نمایی زیبا رو به دامنه های سرسبز سبلان دارند. در تمام این سوئیت ها امکانات رفاهی از جمله سیستم سرمایشی گرمایشی، مبلمان، آشپزخانه ی عمومی جهت آشپزی مستقل گردشگران، اجاق گاز، یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام جهت رفاه و آسایش هر چه بیشتر گردشگران و مهمانان این اقامتگاه فراهم شده است.

 

برای مشاهده ادامه اقامتگاه های بوم گردی مشگین شهر  مطلب کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

همه چیز در مورد دشت ناز ساری

 

یکی از نقاط محبوب گردشگران شمال کشور، شهر ساری می باشد که سالانه میزبانی مسافران زیادی را می کند. شهر ساری دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی زیادی می باشد و در این بین، پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری، یکی از منحصر به فردترین اکو سیستم های طبیعی ایران را دارا می باشد. برای رزرو و اجاره اقامتگاه در ساری می‌توانید به سسایت چتراتا مراجعه نمایید.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری در ۲۹ کیلومتری شمال شهر ساری واقع شده و یک منطقه کوهستانی با جنگل های هیرکانی است. وجود بیش از ۴۴۷ گونه گیاهی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز دلیل بارزی بر بی نظیر بودن آن است.

پس اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که به طبیعت و حیات وحش علاقه مندید ، پناهگاه حیات وحش دشت ناز بهترین مکان برا شماست.

از طریق چتراتا و رزرو ویلا در ساری یا نزدیک به منطقه دشت ناز ساری،براحتی می توانید از دیدنی های این منطقه دیدن فرمائید.تنها کافی است از سازمان محیط زیست مجوز دریافت کرده و به تماشای گونه های جانوری زیبای منطقه بروید.

 وسعت این پناهگاه زیبا، ۵۶ هکتار است و اطراف آن را حصارها تشکیل داده اند که گوزن ها از پشت این حصارهای سیمی قابل مشاهده هستند.

به غیر از دوران زاد و ولد گوزن ها، بقیه ایام سال این پناهگاه به روی عموم باز است و از شمال شرق شهر ساری به راحتی می توانید به پناهگاه حیات وحش دشت ناز دسترسی داشته باشید.

ضمنا دوران زایمان گوزن های زرد فصل بهار است و هر سال از اوایل بهار تا اواخر آن جهت حفظ آرامش و جلوگیری از ناامنی و استرس ناخواسته گوزن ها، از ورود بازدیدکنندگان به پناهگاه جلوگیری می شود.

به رسم هر ساله بخشی از گوزن های تولید شده به زیستگاه های اصلیشان که در اطراف رودخانه دز و کارون می باشند، منتقل می شوند. هم چنین تعدادی از آنان به جزیره اشک در دریاچه ارومیه انتقال داده می شوند.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز یکی از منحصر بفرد ترین اکو سیستم های طبیعی کشور محسوب شده و شامل بیش از ۴۴۷ گونه گیاهی است.از گونه های گیاهی حیات وحش دشت ناز می توان به ممرز، توسکا، راش، لیلکی و انجیلی اشاره کرد و از گونه های جانوری می توان از گوزن های مرال، زرد، گربه جنگلی، شوکا و قرقاول را نام برد. در واقع پناهگاه حیات وحش دشت ناز یکی از نادر ترین گونه های گوزن در جهان یعنی گوزن زرد ایرانی را دارا می باشد.

 

تاریخچه حفاظت از مناطق و حیات وحش در ایران

 

حفاظت از مناطق در ایران و جهان، سابقه ای هزاران ساله دارد. برحسب اسناد و یافته‌های باستانی و تاریخی، ایجاد نخستین پارک و منطقه حفاظت شده به خشایار شاه منسوب و به حدود 2500 سال پیش بر‌می‌گردد.

مناطق حفاظت شده با عنوان «شکارگاه، قرق» و با هدف ایجاد محیطی امن برای شکار و تفرج توسط شاهان و اعضاء گارد سلطنتی تعیین می‌گردید.

نخستین جنگل‌های حفاظت شده نیز با عنوان (پردیس) در همین دوران برای تفرج افراد و عموم ایجاد گردید. باغ‌های ایرانی چون ارم شیراز، فین کاشان، ماهان کرمان و .... از دوره‌های مختلف تاریخی ایران زمین به یادگار مانده و گواهی بر این ادعا می باشند.

حفاظت از مناطق و زیستگاه‌ها با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی و بر اساس معیارهای اتحادیه جهانی در ایران نیز سابقه‌ای چندین ساله دارند. اولین مناطق حفاظت شده با عناوین «پارک ملی»، «منطقه حفاظت شده»، «پناهگاه حیات وحش» و «اثر طبیعی ملی» در ایران مورد شناسایی قرار گرفته و ثبت گردیده اند.

 

بررسی تنوع زیستی در مازندران

 

کشورایران یکی از پیچیده‌ترین مناطق جغرافیایی در حوزه اقلیمی پالئارکتیک به‌شمار می‌رود که به علت وسعت قابل ملاحظه، وضعیت فیزیوگرافی و برخوردای از عوامل اقلیمی، از تنوع زیستی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

 این وضعیت همچنین در گستره استان مازندران نیز با توجه به تغییرات ارتفاعی و برخورداری از اقلیم‌های متنوع وجود داشته و مازندران نیز زیستگاه گونه‌های متنوعی از رده‌های مختلف جانوری است.

باید همچنین به این نکته اشاره کرد که ،زیست‌بوم‌های متنوع کوهستانی و صخره‌ای، مراتع و مناطق جنگلی از مهم‌ترین زیستگاه‌های شناخته شده پستانداران و به خصوص گونه‌های شاخصی از زیستمندان نظیرکل و بز، مرال و شوکا، خرس قهوه‌ای و پلنگ محسوب می‌گردد. پستانداران شناخته شده در استان مازندران به بیش از 61 گونه ، از 19 خانواده و 6 راسته می‌رسند.

 

گونه‌های جانورای دشت ناز

 

پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری با توجه به شرایطی که دارا هستند، تعداد زیادی از گوزن های زرد ایرانی را پرورش می دهند و تعداد زیادی از گوزن های پرورش داده شده در این منطقه به دیگر زیستگاه های ایران که شامل حواشی رودخانه دز و کارون است نیز فرستاده می شود. تعدادی هم از گوزن های این پناهگاه به جزیره اشک در دریاچه ارومیه نیز انتقال داده شده اند.

گونه نادرگوزن زرد در گذشته از غرب و شمال غرب ایران تا شمال شرقی آفریقا و در جنوب اروپا تا بالکان نیز به صورت پراکنده زیست داشته اند اما این گوزن در در حال حاظر در بین جنگل های متراکم غیرقابل نفوذ در منقطه خوزستان و زاگرس در حال زندگی هستند.

 

چه عواملی پناهگاه حیات وحش دشت ناز را تهدید می کنند؟

 

از عوامل تهدید این منطقه حفاظت شده، عدم کنترل استاندارد زاد و ولد گوزن زرد می باشد که باعث تاثیر منفی بر دیگر گونه های اندمیک منطقه شده است.

همچین تکثیر بی رویه گوزن زرد در 5 دهه اخیر،پوشش جنگلی این منطقه را نشانه گرفته و باعث جلوگیری از رویش درختچه های جدید در منطقه می شود.

چتراتا امیدوار است مسئولین این پناهگاه حیات وحش زیبا، تعادل بین همه گونه های جانوری این منطقه را حفظ کنند تا سالیان سال گردشگران عزیز از تنوع جانوری و پوشش جنگلی این منطقه بهره کافی ببرند.

برای مشاهده ادامه  همه چیز در مورد دشت ناز ساری  مطلب کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی جاذبه های گردشگری تاکستان

 

در این مقاله قصد داریم شما را با تاکستان و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا کنیم ، پس با چترآتا همراه باشید تا در مورد این شهرستان و جاذبه هایش بیشتر بدانید .

 

معرفی شهرستان تاکستان

 

شهرستان تاکستان در غرب استان قزوين قرار گرفته است و مرکز آن شهر تاکستان می باشد . ازلحاظ جغرافيايي در 49درجه و 42 دقيقه طول شرقی و 36درجه و 04 دقيقه عرض شمالي و در ارتفاع 1265 متري از سطح دريا واقع شده است.

شهرستان تاکستان در ناحيه جنوب غربی شهرستان قزوين واقع شده است و از غرب به استان زنجان، از جنوب به شهرستان بويين زهرا و از شمال و شمال شرقی به شهرستان قزوين ختم میگردد .

 این شهرستان از شهرها و روستاهاي متعدد تشکيل شده است و شهر تاکستان از دو بخش قديم و جديد پديد آمده که بخش قديم شهر درناحيه جنوبي واقع می باشد و بخش جديد شهر, بيش تر به سوي شمال گسترش يافته است.

فاصله تاکستان تا قزوين حدود چهل کيلومتر و از طريق جاده آسفالته و بزرگ راه تهران- زنجان به آن متصل می باشد . عوامل اقتصادي از جمله آب و هواي مناسب، حاصل خيزي خاک و دسترسي به آب مورد نياز براي کشاورزي سبب گسترش و توسعه منطقه تاکستان شده است .

ساکنين اصلي اين شهر به زبان تاتي بازمانده زبان قديمي ايراني سخن مي گويند . آ‎ثار بدست آمده از تپه هاي باستاني تاکستان و روستاهاي اطراف آن حاکي از آن است که قدمت اين سرزمين به تاريخ پيش از اسلام مي رسد .

تاکستان با داشتن بيش از 200 واحد صنعتي بزرگ وکوچک، ذخائر بزرگ معدني و يک مجتمع و 4 شهرک صنعتي بعنوان مهمترين شهر صنعتي استان محسوب ميگردد. وجود باغهاي بزرگ انگور اين شهر را به همين نام شهرت داده است.

مردم شهرستان تاکستان مانند مردم ديگر شهرهاي ايران در صنايع دستي و آفريدن اثرهاي هنرمندانه، سابقه طولاني دارند. انواع سفال و ظروف سفالي، گيوه, انواع سبد، قالي، گليم و نقش هاي منجوق دوزي شده از جمله مهم ترين صنايع دستي تاکستان می باشند .

 

جاذبه های گردشگری تاکستان

 

منطقه حفاظت شده باشگل

 

این منطقه با مساحت 26000 هکتار در 8 کیلومتری شمال غرب شهرستان تاکستان، در محدوده دهستان قاقازان واقع شده است . این منطقه با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی دارای زیستگاه متفاوتی می باشد .

 قسمت های جنوبی آن ، زیستگاه آهو و بقیه نقاط این تپه ماهور زیستگاه قوچ و میش می باشد . به دلیل خالی از سکنه بودن تعداد زیادی از روستاهای این منطقه، این ناحیه برای زیست حیات وحش بسیار مناسب می باشد و علاوه بر آهو، قوچ و میش جانوران دیگری چون گرگ، روباه ، شغال، گراز و خرگوش نیز در آن زندگی می کنند.

 

قزقلعه (قلعه دختر)

 

قز قلعه در ضلع شمالي روستاي متروكه آبكلو بخش ضياء آباد از توابع شهرستان تاكستان بر فراز كوهي سنگي واقع شده است و بر تمام نواحي اطراف مشرف می باشد . قز قلعه از سه طرف به پرتگاه هاي مخوف منتهي مي گردد و تنها راه دسترسي به آن از راه جنوب می باشد .  آثار باقي مانده از قلعه بسيار اندك است و نمي توان طرحي از ساختمان آن تصور كرد .

 از آثار به جاي مانده آن جرزهاي يك چهار طاقي می باشد كه از سنگ و ساروج ساخته شده است و طاق آن فرو ريخته است . مشخص نيست كه اين چهار طاقي كدام قسمت بنا بوده و فقط مي توان احتمال داد كه محل تقاطع دو سرسراي ارتباطي و يا ورودي بنا بوده باشد . پايه هاي باقي مانده ستروگ اين چهار طاقي ابعادي در حدود سه متر دارد در برخي از قسمت هاي اين قلعه علاوه بر سنگ از آجر مانند آجر هاي دوره ساساني نيز استفاده گردیده است .

 

روستای گردشگری تاکند

 

روستای گردشگری تاکند در دهستان قاقازان غربی و در فاصله تقریباً 20 کیلومتری شمال شهر تاکستان واقع شده است . این روستا دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی چون قنات، چشمه‌ها و رودخانه‌های متعدد می باشد که در فصل بهار و تابستان باعث زیبایی و سرسبزی این روستا می‌شوند .

 حفظ معماری خانه‌های روستا و بهره‌گیری از رنگ سفید بر سر در خانه‌ها که از زاج موجود در روستا استفاده گردیده است ،  به زیبایی آن کمک قابل توجهی کرده است و زمینه‌ای فراهم نموده تا این روستا به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب گردد .

 

قنات تاریخی رادکان

 

رشته قنات فضلعلی خان واقع در روستای رادکان در بخش رامند شمالی از توابع شهرستان تاکستان، در جنوبی ترین دامنۀ رشته کوه البرز که نزدیکترین فاصله با زاگرس را دارد، در دل زمین حفر گردیده است .

 با توجه به محوطه های باستانی اطراف این قنات که به دوران تاریخی (اشکانی و ساسانی) و سده های میانی اسلامی مربوط می باشند و همین طور شیوۀ ساخت آجرها، می توان تاریخ ساخت و بهره برداری از این رشته قنات را از دوران تاریخی به بعد در نظر گرفت.

 

بقعه پیر تاکستان

 

در جنوب شهر تاكستان برجي آجري از بناهاي دوره سلجوقي برجاي مانده كه به نام بقعه پير شناخته مي شود . اين آرامگاه يك چهار طاقي می باشد و از تزئينات فراوان و كهن اين بنا دو رج طاق نماهاي كوچك سه كولي تزييني باقي مانده است كه به كمك آجركاري و بند كشي هاي نقش دار از زیبایی خاصی برخوردار می باشد .

بنای بقعه به شکل مربع مستطیل می باشد و پوشش گنبدی آن به وسیله چهار سه کنج بر روی نقشه مربع مستطیل سوار گردیده است . این بنا در نهایت سادگی دارای شیوه معماری استواری می باشد و از استحکام و زیبایی آجر کاری های دوره های سلجوقی بهره مند است.

این آجر کاری ها در نمای ورودی و نیز در قسمت داخلی هشت وجهی زیر گنبد به خوبی قابل مشاهده است ؛ در این قسمت نگاره هایی به شکل صلیب شکسته و تکه های کوچک گچبری نمایان است . با توجه به سفالهایی که به هنگام حفاری نقشه اصلی بنا از این مکان به دست آمده و نوع معماری و مصالح به کار رفته در آن می توان این بنا را باید متعلق به دوره سلجوقی دانست. مقبره پير به شماره 384 در فهرست ملي كشور گردیده است .

 

عمارت شاهی (ساختمان فعلی بانک ملی تاکستان)

 

بنای عمارت شاهی دارای پلان مستطیل و دارای 8 ستون باربر می باشد، که ستون های 2 گانه ایوان ورودی اصلی بانک علاوه بر کاربری دارای جنبه تزئینی نیز می باشد. در جهت های مختلف، پنجره های متعددی که از بالای آزاره بنا شروع شده و تقریبا تا انتهای بنا ادامه می یابد جهت تامین نور فضای داخلی تعبیه شده است.

 مصالح بنا آجر و ملاط گل است و جهت ایجاد پوشش شیبدار شیروانی از چوب و ورقهای آبکاری شده استفاده گردیده است . این بنا مربوط به اوایل دوره پهلوی می باشد و در تاکستان، خیابان امام خمینی (ره)، چهارراه بانک ملی واقع شده است و این اثر در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۱۵۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردیده است .

 

میل خرم آباد

 

بنای میل خرم آباد در 10 کیلومتری جنوب شرقی تاکستان، در روستای خرم آباد واقع شده است  که در مرکز این روستا برج آجری استوانه ای به ارتفاع 12متر سر به آسمان افراشته است.

محیط این برج 6متر و ضخامت دیواره های آن 35سانتی متر است و با 17 پله مارپیچی به عرض 55 سانتی متر به بالا راه می یابد و نورگیرهای کوچکی به فاصله یک آجر در بدنه آن کار گذاشته شده است .

ورودی میل به صورت طاق نماهایی درارتفاع 4 متری آن واقع شده است و طاق نماهای متصل به پایه برج که مایه استحکام آن بوده بر اثر ساخت مسجد جدیدالاحداثی تخریب گشته و به کج شدن برج انجامیده است. درسطح خارجی میل بااستفاده ازآجرهای لعابدارفیروزه ای به اجرای طرح های تزیینی ساده پرداخته اند. این بنا ازآثار دوره صفوی به شمار می رود . میل خرم آباد به شماره2013 درفهرست ملی کشور ثبت گردیده است .

برای مشاهده ادامه مطلب معرفی جاذبه های گردشگری تاکستان کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی غذاهای سنتی لرستان

 

لرستان زیبا در غرب کشور واقع شده و یکی از زیباترین استان‌های ایران به شمار می‌رود.لرستان با آب و هوایی مطبوع و طبیعتی تماشایی، همواره مورد توجه گردشگران زیادی بوده است. مسافران علاوه بر بازدید از جاذبه های دیدنی لرستان، به دنبال لیستی از غذاهای محلی لرستان هم هستند تا در طول مدت اقامتشان حسابی در این استان  شکم گردی کنند. در بیشتر شهرهای لرستان انواع غذاهای سنتی پخته می‌شوند که فقط با سفر به این منطقه طعم واقعی آن‌ها را خواهد چشید.

چتراتا در ادامه این مطلب شما را با غذاهای سنتی و خوشمزه لرستان آشنا می کند.

 

دنده کباب

 

دنده کباب لرستان معروف است و اگر می خواهید طعم یک کباب خوشمزه را در لرستان امتحان کنید، به سراغ دنده کباب بروید.دلیل خاص شدن دنده کباب لرستان سس مخصوصی است که همراه دنده کباب سرو می شود.

 

آش کلونک الیگودرز

 

از غذاهای دیگر لرستان و خصوصا شهر الیگودرز، آش کلونک الیگودرز نام دارد. همانطور که از نام آن مشخص است، دستور پخت ابتدایی این آش به شهر زیبا و سرسبز الیگودرز باز می‌گردد.

این آش معمولا در فصل بهار در لرستان و الیگودرز پخته می شود.

درون آش کل.نک از سبزیجات و گیاهانی استفاده می‌شود که تنها به صورت خودرو در دشت‌های اطراف الیگودرز و تنها در فصل بهار رشد می‌کنند. با آمدن بهار همیشه بوی آش کلونک در کوچه و پس کوچه‌های الیگودرز به مشام می‌رسد.

 

سغدو

 

یکی دیگر از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای لرستان ،سغدو است که دلمه سیرابی و شیردون است. این غذا دقیقا مثل دلمه می باشد با این تفاوت که داخل آن سیرابی یا سیردون خرد شده را با موادی مثل لپه و برنج و آلو و غیره مخلوط می کنند.

 سغدو برای تقویت معده بسیر مناسب است. این غذا را بهتر است در رستوران های سنتی و محلی لرستان امتحان کنید.

 

آش گوشت

 

یک خرم آباد اهست و یک آش گوشت که از غذاهای مناسبتی شهرستان خرم‌آباد می باشد و در عروسی‌ها و اعیاد طبخ می‌شود.زیر برنجی یا همان چلو گوشت را در سینی بزرگی که به‌ اصطلاح لُری به آن مجمع می‌گویند، سرو می‌کنند.

 

شامی کوو

 

شومی کوو یا شامی کوو نیز از غذاهای سنتی لرستان می باشد. این شامی لذیذ از نظر مزه شبیه شامی گیلانی ها نیز می باشد.

پس اگر در سفر خود با چنین عبارتی رو به رو شدید، تعجب نکنید. طرز تهیه این شامی لذیذ لرستان تفاوتی با طرز تهیه سایز شامی‌ها ندارد. البته با این تفاوت که برای تهیه این شامی از رب انار و گردو استفاده می‌کنند.

 

جگروز

 

از محبوبترین غذاهای لرستان می توان به جگروز اشاره کرد. مواد اولیه جگروز شامل جگر،لیمو،نمک و گوجه می باشد.

لرستانی ها بعد از اماده کردن جگروز، آن را به سیخ کشیده و روی اتش قرار می دهند.برای بهتر شدن طعم این غذای سرشار از انرژی می‌توانید در کنارش گوجه راکباب کنید و میل نمایید.

 

آش پرشکه

 

در فصول سرد سال در لرستان آش پرشکه محبوب می شود.آش پرشکه برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. سبزی استفاده شده در این آش بلمک نام دارد و گیاهی مخصوص است که در استان لرستان می‌روید.

 

آبگوشت دو گوله دودار

 

آبگوشت دوغ دار یا آبگوشت دو گوله دودار از غذاهای اصیل لرستان است که در نواحی دیگری مانند اراک هم طبخ می‌شود. همچنین به این غذا آبگوشت کشک لری نیز می‌گویند و در فصل سرما از غذاهای پُرطرفدار در این منطقه به حساب می‌آید.

 

چزنک رغو

 

 

غذای سنتی چزنک رغو از نان فطیر و روغن حیوانی درست می‌شود و برای تهیه آن خمیر نرم را روی ساج یا تاوه گرم کرده تا برشته شود. بعد از پشت‌ورو کردن نان آماده می‌شود سپس قبل از سرد شدن روی آن روغن حیوانی و خاک قند اضافه می‌کنند.

 

خورشت سیب‌درختی

 

خورشت سیب درختی از غذا‌های اصیل استان لرستان است و افرادی که ناراحتی عصبی دارند این غذا بسیار آرام‌بخش است موادی که در این غذا استفاده می‌شود سیب‌درختی سرکه نشاسته ذرت و گوشت ران گوسفند بیاز داغ شیره انگور و ادویه‌جات است.

 

دنو رو

 

دنو رو در واقع همان آش دندانی است که در جشن و سرور رویش اولین دندان نوزاد طبخ می‌شود. اهالی لرستان این آش را پخته و بین همسایه‌ها پخش و در قبالش هدیه‌ای به‌منزله‌ی آرزوی سلامت نوزاد دریافت می‌کنند.

 

کوفته‌ نخودچی از غذاهای محلی لرستان

 

از غذاهای محلی لرستان کوفته نخودچی است که با وجود شباهت به باقی کوفته ها در مناطق دیگر به دلیل استفاده از آرد نخودچی، طعم خاص و متفاوتی دارد.

کوفته لرستان از خوش طعم ترین کوفته های ایرانی است، با سس مخصوص سرو می شود.

 

آش ورکواز

 

آش ورکواز مخصوص بروجرد است.یکی از غذاهای معروف لری که در پخت آن از سبزی ورکواز استفاده می شود. این سبزی در کوه ها و دشت های بروجرد یافت می شود و برای درمان بیماری های مفصلی مثل روماتیسم بسیار مناسب است. در بروجرد این آش به عنوان یک غذایی که به عملکرد روده ها کمک می کند، شناخته می شود

برای مشاهده ادامه مظلب معرفی غذاهای سنتی لرستان  کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی سوغات و صنایع دستی قزوین

 

یکی از شهرهای باستانی ایران که مهد سوغات و صنایع دستی منحصر به خود است، قزوین می باشد.

 قزوین به‌عنوان یکی از استان‌های ایران که در مرکز کشور واقع شده، در گذشته برای مدتی پایتخت ایران بوده است.

قزوین در ارتفاع ۱۲۷۸ متری از سطح دریا واقع شده و تاریخچه آن به دوران ساسانیان بازمی‌گردد. این استان از نظر تعداد آثار تاریخی در ایران و جهان به ترتیب رتبه‌های اول و سوم را دارد.

در نوشته‌های قدیم اروپایی‌ها از قزوین به‌عنوان شهر باستانی آرساس یا آرساسیا یاد شده و یونانی‌ها قزوین را راژیا می‌نامیده‌اند. سوغات قزوین نیز به‌مانند تاریخ و فرهنگ این استان، از غنای بالایی برخوردار است.

سفر به قزوین شما را، علاوه بر آثار تاریخی فراوان، با شیرینی‌های لذیذ و صنایع دستی نفیسی آشنا می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

با چتراتا همراه شوید تا شما را با سوغاتی های جذاب قزوین آشنا کنیم.

 

باقلوای رنگارگ قزوین

 

باقلوای قزوین با باقلوایی که در سایر شهرها خورده اید کاملا فرق دارد. تفاوت اصلی باقلوای قزوین رنگارنگ بودن آن است. علاوه براین، در این شهر می توانید نوع دیگری از باقلوا را امتحان کنید که به باقلوا رزپیج یا پرچمی معروف است.

باقلوا مخصوص عید نوروز است. البته در بین سوغات قزوین این شیرینی خوشمزه و خوش عطر کمی گران تر از بقیه می باشد، اما کمی هزینه بیشتر مطمئن باشید که ارزش خوردن چنین باقلوای فوق العاده ای را خواهد داشت.

 

نان چایی قزوین

 

نان چای قزوین شیرینی خوشمزه و سنتی است که بانوان هنرمند قزوین آن را برای عید نوروز و دیگر مراسمات خود درست می کنند.

 برای درست کردن نان چای به آرد، شکر، تخم مرغ، ماست و کره نیاز داریم. از مواد اولیه خمیری بدست می آید و با قالب طرح های مختلفی را ایجاد میکنند و روی نان را با کنجد یا مغز پسته می پوشانند.

 این شیرینی از آنجا که در دسته شیرینی های خشک قرار دارد براحتی نگه داری می شود و می توان بعنوان یک سوغات خوب و ماندگار از شهر قزوین برای اقوام خود هدیه ببریم.

 

شیرینی شربتی

 

در بین سوغات قزوین، شیرینی شربتی یکی از قندی ترین خوراکی های قزوین می باشد که شباهت زیادی به کیک باقلوا دارد.

 تکه های برش خورده کیک که اغلب لوزی هستند را بعد از تزئین با پودر پسته در شربت غلیظ قرار میدهند. این شیرینی می تواند گزینه ای مناسب برای افرادی باشد که به شدت عاشق طعم شیرین هستند.

 

گلیم بافی

 

امروزه استفاده از گلیم تقریبا به طور کامل از بین رفته است ولی با این وجود گلیم بافی یکی از شغل های اصلی مردم قزوین بوده، که از موادی مثل پشم و کامواهای رنگی محلی جهت بافت آن استفاده میشده است. مردم رودبار الموت، ضیاء آباد، ارادق از جمله مناطقی هستند که گلیم بافی می‌کنند.

 

نان نازک

 

یکی دیگر از سوغات دوست داشتنی قزوین ،نان نازک می باشد.بمنظور تهیه نان نازک قزوین، خمیری از آرد، تخم‌مرغ و خمیرمایه تهیه شده و به شکل لایه‌ای نازک پهن می‌شود؛ مغز پسته، بادام یا گردو را روی خمیر پهن‌شده ریخته و پس از رول نمودن برش می‌زنند.

 با توجه به نوع مغز، این شیرینی با نام‌های نان نازک پسته‌ای، نان نازک گردویی یا نان نازک بادامی در شهر قزوین به فروش می‌رسد.

 

نوار بافی (پن بافی)

 

امروزه از نخ های نایلونی به جای نخ های ابریشمی برای بافت این نوار استفاده می کنند. این نوارها که در لباس مردم محلی مورد استفاده قرار گرفته با دست بافته شده است و دارای طرح های متفاوتی مانندچشم بلبل، چهل چپر، چشم خروس و … هستند.

 

نخودی و اتابکی

 

شیرینی اتابکی و شیرینی نخودی دو تا دیگر از سوغاتی های قزوین هستند که هر دوی این موارد در خیلی از شیرینی های فروشی های شهرهای دیگر هم فروخته می شوند.

 ریشه این دو خوراکی خوشمزه قزوینی بوده که با کیفیت ترین آنها را در بازارهای این شهر می توان تهیه کرد .

 

نان چرخی قزوین

 

این نان خوشمزه بخاطر اینکه روش تهیه آن اسان می باشد، غالبا توسط خانم های خانه در  قزوین طبخ می شود.

خمیر این شیرینی را با چرخ دستی های مخصوص چرخ می کنند و با توجه به طعم هر خمیر از تخم خرفه یا پودر پسته برای تزئین روی شیرینی استفاده میشود.

 

نان برنجی قزوین

 

نان برنجی در شهر های مختلف ایران از جمله کرمانشاه قزوین و یزد طبخ می شود.

این شیرینی در بین گردشگران بسیار معروف است.

از آرد برنج، آرد گندم، پودر شکر، روغن جامد، تخم‌مرغ، گلاب و هل استفاده می‌کنند.

نان برنجی انواع گوناگونی از جمله نان برنجی ساده و نان برنجی زعفرانی دارد.

 

گیوه دوزی (گیوه کشی)

 

 

در این استان برای تولید کف گیوه ها از چرم و پلاستیک استفاده می کنند و همین امر باعث ایجاد تفاوت بین گیوه های تولید شده در این استان با سایر استان های ایران شده است. مردم شهر تاکستان و مرکز استان قزوین از جمله مناطقی هستند که مردمان آن به حرفه گیوه دوزی مشغول اند.

 

نان اَگِردَک

 

یکی دیگر از نان های سنتی و خوشمزه قزوینی ها، نان اگردک ی باشد. این نان در شهرهای دیگر ایران نیز تهیه می‌شود. آرد، تخم‌مرغ، شیر، شکر، زردچوبه و دارچین از مواد اصلی نان اَگِردَک هستند.

 

شیرینی پادرازی

 

از سوغاتی های دیگر شهر قزوین که درصد شیرینی کمتری نسبت به دیگر شیرینی های سنتی این شهر دارد،شیرینی پادرازی می باشد.

این شیرینی از معروف ترین خوراکی های این شهر است که به سه رنگ بودن و داشتن شیرینی کم معروف است. خوردن این شیرینی با یک لیوان چای ایرانی می تواند بهانه ای عالی برای دورهمی و عصرانه خوردن باشد.

 

گلابتون دوزی

 

گلابتون دوزی که شبیه به هنر سوزن‌دوزی است، از قدیم‌الایام در میان طبقه متوسط و اعیان قزوین رواج داشت.

 در این هنر به‌جای نخ از مفتول‌های بسیار نازک طلایی یا برنجی استفاده می‌شود. پیچک ترنجی، گل ساعتی، گل‌های اسلیمی، گل‌های ختایی و بته‌جقه از طرح‌های اصلی در گلابتون دوزی هستند. گلابتون دوزی کاربردهای فراوانی چون جا قرآنی، سجاده، لباس مجلسی، رویه بالش و پرده دارد.

 

نم‌نم دوزی

 

نوعی هنر سنتی رو به انقراض است که در خلق آن از منجوق‌های فلزی استفاده می‌شود. کاربرد هنر نم‌نم دوزی در تزئین پارچه‌ها، جای شانه و آینه و مهر است.

نم‌نم دوزی در گذشته یکی از بخش‌های اصلی جهیزیه دختران دم بخت به شمار می‌رفت. ازآنجایی‌که دوخت این آثار به ظرافت و دقت فراوانی نیاز دارد، تولید آن به‌آرامی جلو رفته و از همین رو به نم‌نم دوزی مشهور است.

 

میوه و خشکبار

 

زغال اخته روستای هیر، انار سنگان و انگور تاکستان و سیب و زردآلو از باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌هایی هستند که در فصل‌های مختلف می‌توانید به عنوان سوغات قزوین تهیه‌شان کنید.

گردو، بادام، فندق، پسته، کشمش و... نیز در این شهر بسیار محبوب بوده و به عنوان سوغات قزوین خریداری می‌شوند.

برای مشاهده ادامه مطلب  معرفی سوغات و صنایع دستی قزوین  کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

سوغات و صنایع دستی سمنان

 

استان سمنان ششمین استان بزرگ کشور است. سمنان یکی از ایالت‌های ایران باستان بوده است و در تاریخ ۲۰۰۰ ساله‌ی خود، همواره جزو مناطقی بوده که مورد توجه حکومت‌های مرکزی قرار داشته است. امروزه نیز این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

با چتراتا همراه باشید تا به معرفی سوغات وصنایع دستی این شهر گرمسیر بپردازیم.

 

خوشمزه جات و سوغات سمنان

 

پسته دامغان

 

با توجه به شرایط مناسب اقلیمی، انواع مرغوب پسته در این شهرستان برداشت می‌شود. تولید پسته در دامغان، قدمتی بیش از ۷۰۰ سال دارد. هم‌زمان با فصل برداشت پسته یعنی از اوایل مرداد تا اواخر مهر، علاوه بر داخل شهر، در مسیرهای منتهی به شهر دامغان نیز، این محصول صادراتی به صورت تازه و در مابقی ایام سال به صورت خشک به مسافران عرضه می‌شود.

 

چکو یا لور چکو

 

چکو یکی دیگر از سوغاتی های استان سمنان است. این لبنیات خوشمزه حاصل تبخیر آب پنیر بوده و حالت کاراملی و شکلاتی دارد.ماست خشک، تفره، ماست گوسفندی و انواع مختلف کشک از دیگر سوغاتی های استان سمنان است.

 

نان بقسمات

 

یکی از نان های سنتی ایران است که به نان سمنانی نیز شهرت دارد.برای تهیه این نان از خمیری با  آرد، مایه نخود و شکر استفاده می شود.و آن ها را به صورت چونه در می آورند.

 

حلوای کنجدی

 

حلوای کنجدی ،نام شیرینی خوشمزه ای است که در طبخ آن از  سنگک، کنجد، گلاب و پودر هل استفاده می شود.

 

حلوای سیاه

 

حلوایی تیره رنگ که مزه تند آن غالب است.آرد سبوس دار، مغز گردو، شکر، شیره انگور، فلفل سیاه، هل، دارچین، زرچوبه، میخک، زنجبیل و زیره موادی هستند که د رتهیه و پخت آن استفاده می شود.

 

نان قندی شاهرود

 

نان قندی گرچه در بسیاری از شهر های کشور پخته می شود.اما اگر به دنبال یکی از مرغوب ترین نان های قندی هستید حتما نان قندی شاهرود را امتحان کنید.

 

نان فتیر

 

یکی از نان های سنتی ایران که در استان های دیگر نیز پخت میشود.موادی که در تهیه فطیر بکار می رود شامل:رد، شکر، پودر خمیر ترش، کنجد، گردو و دارچین می باشد.

 

آروشه

 

آروشه منحصراً به استان سمنان تعلق دارد، از محصولات لبنی ایل سنگسر می باشد. این محصول کاملا طبیعی، یک نوع پنیر سرخ شده است که با روش خاص تهیه می گردد و دارای ماندگاری بالایی است.

 آروشه همچنین دارای طعمی بی نظیر بوده و علاوه بر آن دارای خاصیت دارویی و درمانی نیز می باشد. در سفر به استکان سمنان این سوغاتی خوشمزه را تهیه نمایید.

 

صنایع دستی سمنان

 

قالی،گلیم و جاجیم

 

بافت گلیم  و جاجیم از زمان های دور در روستای سمنان رواج داشته است. جاجیم فرشی است پارچه مانند که بافتی خشن دارد که از قدیم تاکنون در زندگی روستایی و عشایری مردم استان سمنان کاربردهای گوناگونی دارد.

قالی سنگسر یکی دیگر از نفیس ترین سوغاتی های استان سمنان می باشد.

 

چاپ قلمکار

 

نوعی چاپ سنتی با استفاده از قالب‌های چوبی دارای نقوش برجسته است. شهرستان دامغان از مراکز صاحب امتیاز این صنعت به شمار می‌رود و تولیدات آن از نظر کمی و کیفی قابل توجه هستند. رومیزی‌، پرده، سفره و سایر اقلام تزیین شده با چاپ قلمکار در دامغان، به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

لاک تراشی

 

لاک‌تراشی یا هنر چوب‌تراشی مهارتی ست که استادکاران از طریق ابزارهای مختلف، چوب‌ها را به اشکال مختلف کابردی مانند قاشق، چنگال، پارچ و ... در می‌آوردند و روی آنها را با ابزارهای مختلف تزیین می‌کنند. جالب که بدانید در مازندران به این هنر چوتراشی می‌گویند.

 

سفال و سرامیک

 

باید بدانید سمنان مرکز تولید سفال ها و سرامیک های زیبا و منحصر به فردی است که زیبایی شان چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند.

اگر می خواهید به این استان سفر کنید، از فروشگاه های معتبری که در حال فروش محصولات سفالی و سرامیکی هستند هم بازدید کنید. به طور حتم از دیدن این همه محصولات زیبا متعجب خواهید شد.

 

منبت چوب

 

منبت، ایجاد نقش‌های برجسته روی چوب از طریق کنده‌کاری است. با توجه به آثار به‌جای‌مانده در برخی از اماکن مذهبی، منبت‌کاری در استان سمنان، قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد.

 

خرمهره

 

خرمهره یا به زبان سمنانی (کَئوکه) همان مهره‌های رنگارنگ کوچک و بزرگی است که معمولا برای دفع بلا به دام و یا کودکان آویزان می‌کنند که البته در گذشته بسیار رواج داشته است.

برای مشاهده ادامه مطلب  سوغات و صنایع دستی سمنان  کلیک کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی غذاهای سنتی همدان

 

وقتی به شهری جدید سفر می کنید یکی از چیزهایی که اصلا نباید آن را نادیده بگیرید، امتحان غذاهای آن شهر است، غذاهایی که به خوبی بخشی از فرهنگ شهر را برایتان بازگو می کنند.

همدان از باستانی ترین استان های کشور است، استانی با تاریخ طولانی و البته غذاهای خوشمزه. معروف ترین غذاهای سنتی این استان آبگوشت و آش است که نقش مهمی را در عادات غذایی سالم این استان بازی می کنند.

 اما در عین حال غذاهای همدان تنوع جالب و طعم خوشمزه ای دارند که باید در سفر به این استان آن ها را امتحان کرد. می خواهیم تعدادی از غذاهای سنتی استان همدان را معرفی کنیم، پس در ادامه چتراتا را همراهی کنید.

 

آبگوشت فلفل همدان

 

آبگوشت از آن غذاهای اصیل ایرانی ست که خوردن آن در روزهای جمعه به همراه دیگر اعضای خانواده خیلی می چسبد! درسته که امروز به دلیل مشغله های زیاد از غذاهایی که زمان زیادی برای پخت آن ها لازم است کمتر استفاده می شود اما این غذاها هنوز هم پای ثابت خیلی از سفرهای های ایرانی هستند.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت فلفل همدان گوشت گوسفندی، سیب‌زمینی، گوجه ‌فرنگی،  نخود، پیاز، سیر، فلفل سبز مخصوص همدان، زیره سبز، زنجبیل تازه و آبلیمو است.

 

آش خشکبار

 

خشکبار یکی از سالم ترین و مغذی ترین تنقلاتی ست که در میان وعده می توان نوش جان کرد، حال می بینیم که مردم همدان از این مواد مغذی در پخت نوعی آش استفاده می کنند که آن را به غذایی پرانرژی و مفید تبدیل می کند. مواد لازم برای تهیه این آش، گوشت با استخوان، سبزی آش، آلبالوی خشک، برگه زردآلو، برگه‌ هلو، آلو ترش خشک، رشته آشی، شیره‌ انگور، نخود، لوبیا، عدس، پیاز و نعناع است.

 

کباب سرداشی

 

سرداشی یکی از غذاهای سنتی استان همدان است که شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد. تفاوت اصلی کباب سرداشی با کباب تابه ای، استفاده از سیب‌زمینی در مواد اولیه این غذا و نحوه پخت آن داخل فر یا ماهیتابه است.

 ریشه نامگذاری این غذا به گذشته و دورانی باز می گردد که افراد مایه کباب را در خانه حاضر می کردند و سپس آن را به نانوایی های سنگکی می بردند تا برای شان داخل تنور یا همان "سر داش" بپزند. البته امروزه دیگر برای تهیه کباب سرداشی نیاز به تحمل این دشواری ها نیست و به سادگی این غذا را در فر می پزند.

 

آش قرمه سبزی

 

قرمه سبزی یکی از غذاهای اصیل و بسیار دوست‌داشتنی کشور به شمار می‌آید که در بین خانواده‌ها از محبوبیت چشم‌گیری برخوردار است.

 مردم استان همدان، آبگوشت جالب و لذیذی به نام آبگوشت قرمه‌سبزی را در برنامه‌ی غذاهای محلی و بومی خود طبخ و میل می‌کنند که در نوع خود جالب و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد. طعم و عطر سبزی قرمه، پیاز داغ و سیب‌زمینی به همراه لیموعمانی وسوسه‌انگیز و اشتهاآور جلوه می‌کند.

 

کوفته همدان

 

کوفته نیز یکی دیگر از غذاهای سنتی همدان می‌باشد. کوفته‌ای که در همدان طبخ می‌شود تفاوتی معنادار با کوفته تبریزی دارد. در تهیه این کوفته از موادی همچون گوشت گوسفند، برنج، لپه، آلو، پیاز، نخود، تخم‌مرغ، آرد نخودچی و گردو استفاده می‌شود که این مواد عالی بر طعم و مزه غذا بیش‌ از پیش می‌افزایند.

 

آش آماج

 

یکی دیگر از غذا هاي محلی و اصیل استان همدان، آش آماج نام دارد که در برخی دیگر از استان‌هاي کشور نیز طبخ می شود. البته ممکن است در دستور پخت و مواد اولیه‌ي ترکیبی تفاوت‌هایي بین آش آماج مردم استان همدان و دیگر مناطق کشور وجود داشته باشد که خود از تنوع غذایی و سبک تهیه‌ي غذا هاي بومی و اصیل کشورمان حکایت دارد.

 مردم استان همدان با استفاده از موادی مانند: آماج، سبزی آش «تره و پیازچه»، پیازداغ، سیر، عدس، لوبیا چشم‌بلبلی، تخم‌مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به طبخ و تدارک این غذای اصیل و محلی میپردازند.

 

خورش غوره بادمجان

 

بادمجان یکی از مواد پرمصرف در رژیم غذایی مردم کشور به شمار می آید. خوراک‌هایي متنوع با استفاده از این ماده‌ي غذایی مفید و لذیذ، توسط بانوان خوش‌سلیقه‌ي سرزمینمان تهیه و طبخ می شوند که در نوع خود بی‌نظیر و اشتهاآور است.

 همچنین طبخ غذا هاي اصیل و سنتی که با به‌کارگیری بادمجان  صورت می پذیرد، از شهرتی جهانی برخوردار است.

خورشت غوره بادمجان استان همدان، غذایی است محلی و بومی که در برخی دیگر از مناطق کشور نیز بعنوان خوراکی سنتی و بومی تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. مادران کدبانوی این استان با استفاده از بادمجان، غوره، پیاز، گوجه‌فرنگی، نمک، ادویه، مرغ، فلفل، زردچوبه، گوشت چرخ‌کرده و رب گوجه‌فرنگی به تهیه و طبخ این غذای لذیذ و مطبوع می پردازند.

 

آبگوشت کلم

 

آبگوشت کلم یکی دیگر از غذا هاي سنتی و محلی استان همدان به شمار می آید که بدلیل حضور مواد اولیه‌ي مقوی و مغذی بسیار مفید خواهد بود.

البته در معرفی غذا هاي سنتی استان قم، این غذا که به آبگوشت قنبید مشهور بود، بعنوان یکی از غذا هاي اصلی و سنتی این استان نیز معرفی و شناخته شده است.

مردم استان همدان نیز این غذا را در برنامه‌ي غذایی خود قرار داده و  آن‌ را خوراک سنتی و بومی محل اقامت خود میدانند.

 پر واضح است که غذا هاي مغذی سنتی که مملو از انواع ویتامین، کلسیم، املاح و مواد مورد نیاز بدن است، در تعداد زیادی از غذا هاي سنتی و بومی استان‌ها و مناطق مختلف کشور، به وفور یافت می شود و شباهت روش طبخ یا مواد اولیه‌ي مصرفی را میتوان از دلایل این امر دانست. آبگوشت کلم قمری استان همدان با ترکیب موادی هم چون: کلم قمری، نخود، عدس، سیب‌زمینی، پیاز، گوشت آبگوشتی، زردچوبه، سیر، کشک، فلفل و نمک تهیه و طبخ میشود. مصرف سبزی‌خوردن، سیرترشی و ماست با توجه به ذائقه‌ي افراد خانواده همراه با آبگوشت کلم‌قمری بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی بنظر می رسد.

 

آش بادمجان

 

این آش که به ویژه به عنوان پیش غذا سر سفره افطار نوش جان می شود را با گوشت گوسفندی، بادمجان، بلغور گندم، عدس، پیاز داغ، نعنا داغ، سیر داغ و روغن، نمک، فلفل و زردچوبه تهیه می کنند. البته بسته به سلیقه، بعضی از افراد این آش را با لوبیا و نخود به جای عدس می پزند؛ همچنین بعضی افراد این آش را با کشک، پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزیین می کنند و برخی ترجیح می دهند داخل آن کشک نریزند.

 

کله جوش همدان

 

یکی از غذاهای ساده و لذیذ محلی همدان کله جوش بوده که به دلیل داشتن کشک فراوان دارای میزان بالایی از کلسیم است.این غذا از ترکیب گوشت چرخ کرده، گردو، کشک، آرد، پیاز، نعنا خشک، آب، نمک، فلفل و ادویه تهیه شده و طعم بسیار لذیذ و منحصر به فردی دارد.

 

آش هویج و جو

 

یکی از موادی که در غذاهای محلی کاربرد زیادی داردهویج است که با ویژگی هایی مثل آب زیاد، ویتامین های فراون و البته طعم شیرین و خوشمزه در غذاهای زیادی مثل خورشت و آش به کار می رود. در کنار هویج، جو هم از مواد مناسب برای تغذیه است که اگر پای صحبت کارشناسان تغذیه بنشینید حتما خوردن آن را به شما سفارش می دهند.

 حالا همدانی ها آشی دارند که از ترکیب این ماده ی مفید بدست آمده است. این آش خوشمزه طعم خوبی دارد پس پیشنهاد می کنیم که در سفر به همدان حتما آن را امتحان کنید.

 

اشکنه همدان

 

در روزگاران قدیم اشکنه در روزهای سرد سال یا زمان‌هایی که غذایی بدون گوشت اما مقوی می‌خواستند طبخ می‌شد. از آنجایی‌که مواد غذایی مختلف درگذشته مانند امروز در دسترس نبود، مردم از اشکنه برای گذران دوران استفاده می کردند.

با توجه به این که بیشتر مردم کشاورز و دامدار بودند، غذاهایی که تهیه می‌کرند، مواد اولیه آن در محل زندگی‌شان پیدا می‌شد که این مساله باعث مقرون به صرفه بودن آن غذا بوده است.

مردان و زنان کشاورز در گذشته پس از کار سخت در مزرعه، ابتدا روغن حیوانی را روی چراغ می‌گذاشتند. پس از داغ شدن روغن حیوانی، مقداری آب به آن اضافه و پس از جوشیدن کمی سبزی خشک و ادویه را با روغن و آب مخلوط کرده تا کمی جوشیده و سپس برای مصرف نان را در آن تیلیت می‌کردند.

اشکنه همدان، نوعی غذا است که عموماً با پیاز، آرد و سبزیجات تهیه می‌شود البته این غذا اصالتاً خراسانی است.

برای مشاهده ادامه مطلب  معرفی غذاهای سنتی همدان  کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

آشنایی با اقوام کرمانج

 

در خراسان شمالی وجود قومیت های گوناگون همانند کرمانج ، فارس ، ترک ، ترکمن ، کرد و اقلیت های بلوچ ، عرب ، لر و ترک ها با ویژگی های فرهنگی خاص خودشان ، سبب شده است لقب گنجینه فرهنگ ها برازنده این خطه با اهمیت از ایران باشد .

قوم کرمانج حدود هفتاد درصد از تمام کردهای جهان را که امروزه در بیش از ۳۰ کشور پراکنده‌ شده اند را شامل می‌شود. از مهمترین نقاط کرمانج نشین، شمال خراسان  و شمال شرقی ایران است .

 

تاریخچه قوم کرمانج

 

اغلب کردهای کرمانج زبان ایران در مناطقی از خراسان شمالی زندگی می کنند. بنا به روایتی، شاه عباس کردهای شرق ترکیه را در زمان خود برای نگهداری و حفاظت از مرزهای ایران، به این محل منتقل نموده است. خان های بزرگ کرمانج، وظیفه مقابله با هجوم ارتش های ازبک، مغول و ترکمن را داشته اند.

موقعیت جغرافیایی محل سکونت قوم کرمانج

طوایف کرد خراسان شمالی، در حقیقت از ایلات کرد عثمانی، موسوم به چشمگزک بودند. مذهب آنها شیعه بود. این ایلات در زمان صفویه وارد خاک شده و سپس به خراسان شمالی کوچ کردند. زعفرانلو، بزرگترین ایل کرمانج است که به ٣٢ شاخه تقسیم شده و در شهرهای اسفراین، قوچان، درگز، بجنورد، شیروان، فاروج و نیشابور زندگی می کنند.

 

آداب و رسوم جشن ها

 

جشن ها و خصوصا عروسی کرمانج های خراسان امروز فراتر از عروسی‌های رایج است و عملا به جشن بزرگ و همایش فرهنگی در منطقه تبدیل شده‌است.

حضور جمعیت از شهرهای مختلف، هنرنمایی هنرمندان گوناگون، تجلیل از سرآمدان موسیقی وفرهنگ منطقه در برخی عروسی‌ها حضور زنان با لباس زیبا و رنگارنگ محلی، شعر خوانی شاعران محلی و توجه ویژه به استفاده از نمادهای بومی محلی در تزیین جایگاه و محیط عروسی و بهره‌ گیری از سنت‌های نیک شه واش (شادباش) و دیگر آیین‌های عروسی کرمانج ها می باشد.

 

پوشش زن کرمانج در خراسان شمالی

 

یکی از عمده ویژگیهای قوم کرمانج خراسان شمالی که افراد این قوم را از دیگر اقوام ممتاز می‌کرده پوشش مردان و زنان این قوم بوده  است. پوشش زن کرمانج شمال خراسان که امروز به صندوقچه صنایع دستی این استان رفته است اکنون تنها به عنوان زینت به کار برده می‌شود.

البته ناگفته نماند که اکنون تنها بعضا این پوشش اصیل کرمانجی در میان زنان عشایر، آن هم زنان مسن‌تر، دیده می‌شود و گاه نیز اهالی خطه خراسان شمالی در مجالس جشن و شادی اقدام به پوشیدن لباسهای کرمانجی می‌کنند.

در پایان این مطلب می توان گفت که تاریخچه پر فراز و نشیب اما جذاب کرمانج ها این قوم بزرگ را به یکی از جذاب ترین اقوام ایرانی تبدیل کرده است. آداب و رسوم، پوشش، موسیقی، خوراک و بسیاری ویژگی های دیگر در کنار شجاعت و مهربانی مردمان این قوم را به یکی از دوست داشتنی ترین اقوام ایرانی بدل کرده.

برای مشاهده ادامه مطلب آشنایی با اقوام کرمانج  کلیک کنید 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

جاذبه های گردشگری قوچان

از شهرستان‌های مهم خراسان رضوی، می توان قوچان را نام برد. قوچان از شمال غربی به بجنورد و از جنوب شرقی به مشهد متصل می‌شود.

قوچان در زمستان به ‌دلیل تأثیر جریان‌های هوای سرد سیبری، وجود رشته‌‌کوه‌های هزار مسجد، آلاداغ، محمد بیگ و شاه‌‌جهان بسیار سرد و در تابستان ها معتدل  است.

شهر قوچان را با شهر باستاني اشك يا ارسكه يكی دانسته اند. اين شهر در قرون وسطي به نام خبوشان و خوجان معروف بود. اين شهر در زمان هلاكو تجديد بنا شد و نوه‌ هلاكوخان، ارغون خان بروسعت آن افزود. در زمان غازان خان يك معبد بودايي در اين شهر بنا گرديد.

با چتراتا همراه شوید تا مکان های دیدنی قوچان را به شما معرفی کنیم.

 

مکان های دیدنی شهر قوچان

 

دره شمخال

 

با قاطعیت می توان گفت دره شمخال  بهترین جای دیدنی قوچان است که بین گردشگران خراسان و حتی ایران نیز بسیار محبوب است. این دره زیبا در نزدیکی شهر باجگیران و هشتاد کیلومتری شهر قوچان قرار دارد و با پیوستن رودهای فراوان مانند قرجقه، دربادام و شارک در ورودی دره‌، زیبایی خاصی در این منطقه به وجود آمده است.

 

رود اترک

 

رود اترک رودی خروشان و سیل‌گیر در قوچان است که از کوه‌های هزار مسجد روستای یدک سرچشمه گرفته و در طول مسیر پس از گذر از دشت‌های قوچان، شیروان و بجنورد در ناحیه‌ی چات، مرز ایران و ترکمنستان جاری می‌شود.

 

روستای شارک

 

روستای شارک در شمال قوچان قرار گرفته و آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع به همراه رودها‌ و آبشارهای فراوان این روستا را به یکی از مکان‌های گردشگری شهر قوچان تبدیل کرده است. چشم‌اندازهای طبیعی این روستا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند

 

رباط سهل آباد

 

رباط سهل آباد در حاشیه شمالی روستایی به نام سهل آباد در ۵۵ کیلومتری شرق قوچان قرار دارد و روزگاری پذیرای کاروانیان و مسافران خسته از راه بوده است . علت وجودی رباط مزبور در این مکان عبور مسیر فرعی منتهی به جاده ابریشم از همین نقطه می باشد. این بنا مربوط به اوایل دوره صفوی می باشد.

 

سدتبارک

 

سد تبارک به‌دلیل آب‌وهوای مناسب، عبور رودخانه اترک، کوه‌های بلند و باغ‌های فراوان اطراف آن و وجود انبوه گیاهان دارویی، پرندگان و ماهی‌های فراوان، به منطقه‌‌ای جذاب برای گردشگران تبدیل شده است.

 

یخدان نمد مالها

 

در حاشیه جنوبی جاده قوچان به فاروج، بنایی وجود دارد که به یخدان نمدمالها مشهور است. ساختار این یخدان شامل گنبد مخروطی و چاله نگهداری یخ می باشد که گذشت زمان و عوامل گوناگون، پلکان ، حوضچه و دیوار سایه انداز آن را تخریب نموده است.یخدان نمدمالها یادگاری از معماری دوره قاجار در این ناحیه است.

 

معماری صخره ای کلر

 

اثر صخره ای کلر در چشم انداز یکی از ارتفاعات مشرف بر روستای کلر در بیست و پنج کیلومتری شرق قوچان به صورت حفره هایی وسیع ایجاد شده است . فضای داخلی این معماری صخره ای به طول ۱۲ متر و مشتمل بر دیواره سرتاسری به صورت شرقی به غربی است که در هر سوی آن پنج اتاق کوچک و بزرگ به ارتفاع ۱۸۰ سانتی متر ایجاد شده است .

برای مشاهده ادامه جاذبه های گردشگری قوچان  مطلب کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی سوغات و صنایع دستی خراسان جنوبی

 

می توان گفت سوغاتی، کالایی است که از یک شهر، روستا یا منطقه‌ای توسط مسافران و گردشگران خریداری می‌شود تا پس از بازگشت مسافر به نزدیکان، دوستان و آشنایان هدیه داده شود.

استان خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند نیز دارای سوغاتی های متنوعی می باشد که از جمله میتوان به قالی بافی و تولید زعفران و انار و زرشک ان اشاره نمود.

خراسان جنوبی، دارای محصولات و صنایع دستی های مختص به خود بوده و همین ویژگی باعث شده است که در سرتاسر دنیا محصولات این استان دارای محبوبیت باشد.

از طریق سایت چتراتا و با رزرو ویلا در شهرهای مختلف خراسان جنوبی مانند بیرجند،این امکان برای شما گردشگران فراهم می شود که در سفر خود به این استان، علاوه بر طبیعت گردی با سوغاتی ها و صنایع دستی این خطه نیز آشنا شوید.

 

زعفران خراسان جنوبی

 

در حال حاضر، منطقه‌ی عمده کشت زعفران به خراسان‌جنوبی که زمانی به قهستان شهرت داشته و امروزه شامل شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، قائن، فردوس و طبس می‏ شود، محدود شده است.

در بازارهای بیرجند و اطراف آن، زعفران به‌صورت زعفران معمولی دسته‌ای و زعفران سرقلم سرریشه، یا سرگل، یا رشته‏‌ای و در بازارهای جهانی بیشتر به‌صورت زعفران سائیده شده «پودر» و زعفران رشته‏‌ای به فروش می‌رسد.

 

عناب

 

عناب خراسان جنوبی نیز از سوغات معروف این خطه می باشد. بهترین عناب کشور در بیرجند و شهرستان‌های اطراف آن تولید می‌شود و سهم مهمی در بخش صادرات دارد. فصل تولید عناب اواخر تابستان و اوایل پاییز است.

عناب خواص زیادی دارد که می‌توان به خاصیت آنتی‌اکسیدانی، درمان قند خون، منبع ویتامین سی، تقویت کبد و آرامش‌بخشی آن اشاره کرد.

 

حوله بافی در خراسان جنوبی

 

در اصطلاح محلی به حوله بافی ،(تُو بافی و یا تون بافی) می گویند که از قدیمی ترین صنایع دستی جنوب خراسان می باشد. بر اساس مستندات تاریخی،از معروفیت دستبافته ها و پارچه های پنبه ای و ابریشمی تولید شده در ایالت قهستان قدیم در قرون اولیه اسلامی فراوان یاد شده است.

بافت حوله های سنتی در خراسان جنوبی ، امروزه نیز همانند گذشته با دستگاههای سنتی دو یا چهار وردی و ابزار کار ساده، صورت می گیرد .

حوله بافی یا تون بافی در بسیاری ازشهرستانهای خراسان جنوبی از جمله، خوسف، نهبندان، درمیان ،سرایان ، قاینات درحال حاضررواج داشته و شهرستان بیرجند بالاخص روستای خراشاد از اصلی ترین مراکز تولید حوله در استان به شمار می آید.

 

کشک و قره قروت خراسان جنوبی

 

کشک بیرجندی را شاید خیلی ها شنیده باشید. کشک های بیرجند انواع مختلفی از نظر شکل ظاهر و طعم دارد. کشک سفید که از مواد لبنی تهیه می شود و نوع دوم که بیشتر مختص این منطقه است کشک زرد که به صورت پودر زرد رنگی در دسترس است  از آرد و ادویه و نمک درست می شود و غذاهای خوشمزه ای میتوان از آن تهیه کرد.

این کشک های خوشمزه از نظر ظاهر بصورت توپی و رشته ای است که خوردن این نوع مخصوصا برای بچه ها بسیار راحت است. فرآورده ی لبنی دیگر این شهر که بسیار جذاب است قره قوروت است که در اندازه های مختلف و خیلی ترش یا شیرین در بیرجند درست می شوند. این محصولات منبع غنی کلسیم هستند و سوغاتی خوبی از شهر بیرجند خواهند بود.

 

پلاس بافی

 

پلاس را می توان نوعی زيرانداز دانست كه مانند گليم و قالي ابتدا چله كشي می‌شود. پس از آن الياف رنگارنگ پشم تابيده را به شكل خطوط افقی از تار عبور می‌دهند و بعد شانه می‌زنند. در پلاس زمینه‌ی كار اغلب از خطوط افقی و رنگارنگ تشكيل می‌شود. از پلاس برای سجاده‌ی نماز و سفره پيش پای عروس نيز استفاده می‌شود.

این سوغات یک گلیم پشمی است که از دیرباز به‌عنوان زیرانداز مناسب جهت محافظت از رطوبت، سرما و گرمای زمین به کار می‌رود و به این لحاظ در مفروش نمون کف چادرهای عشایر خراسان شمالی  که اغلب در زمینه‌ای مرطوب و بدون زه کشی برپا می‌گردد و نیز در خانه‌های روستایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

زرشک قائنات

 

قائنات از شهرهای مهم استان خراسان جنوبی در پرورش زرک می باشد.لازم به ذکر می باشد که چیدن زرشک کار بسیار دشواری است زیرا دارای تیغ های بسیار زیادی بوده و نیاز به همکاری زیادی دارد. این محصول یکی از محصولات و سوغاتی های استان خراسان جنوبی می باشد.

 

برک‌بافی

 

برک بافی یکی دیگر از سوغاتی های استان خراسان جنوبی می باشد که نوعی پارچه می باشد که دارای جنس پشم شتر و یا بز بوده و در زبان محلی به آن کرکی نیز می گویند. این پارچه ها دارای استحکام بسیار زیادی بوده و در عین داشتن استحکام بالا دارای لطافت و نرمی زیادی نیز می باشند.

برک ها دارای رنگ های متفاوت و زیبایی مثل مشکی، شیری، خاکستری و سفید مس باشد. این گارچه دارای قدمتی طولانی بوده و زمان ان به دوره ی سلجوقیان باز میگردد.

 

سنجد بیرجند

 

شهر بیرجند یک سوغاتی خوشمزه دارد و آن سنجد است.

سنجد کاربرد زیادی در پر کردن سین های سفره هفت سین ما ایرانیان دارد.این محصول خوشمزه پر از خاصیت های فراوانی است که موجب می شود مصرف آن را به همه افراد از جمله پیر و جوان پیشنهاد کنیم. اگر به بیرجند سفر کردید از خرید سنجدهای تازه غافل نشوید و آن را به عنوان سوغات ناب این استان بهمراه داشته باشید.

 

قالی‌بافی

 

قالی‌بافی یکی از هنرهای رایج در بیشتر شهرها و مناطق ایران است و هنرمندان بسیاری هم در این بیرجند و شهر و روستاهای خراسان جنوبی به این هنر مشغول هستند. این بافته داری از پشم با پرزها بلند که زینت‌بخش تمام خانه‌های ایرانی است، در شهر بیرجند قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد.

 

آلو بخارا بیرجند

 

این گیاه درختچه‌ ای است به طول در حدود سه متر که هر قدر فواصل کشت آن محدودتر باشد، بر ارتفاع آن اضافه می‌شود. این درخت در روستاهای بخش مرکزی و بخش درمیان بیرجند به فراوانی کشت می‌شود.

 

آلو بخارا اثر هضم‌کننده، اشتهاآور و محرک ترشحات صفراوی دارد. نوع خشک شده آن که به‌عنوان سوغات خراسان‌جنوبی طرفداران زیادی دارد، در انواع سوپ‏‌ها و خوراک‌ها استفاده می‌شود.

برای مشاهده ادامه مطلب معرفی سوغات و صنایع دستی خراسان جنوبی  کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

جاذبه های گردشگری طرقبه مشهد

 

علت نام گذاری طرقبه؟

 

اینکه چرا به آن طرقبه می گویند داستان های تاریخی متفاوتی دارد. یکی از این روایت ها این است که منطقه ای کوهستانی بوده و رفت و آمد در آن به دشواری انجام می شده است. اما به هر حال منطقه ای بود که عابران تلاش می کردند هر جور شده مسیرشان را از آنجا انتخاب کنند.رفته رفته نام «طرق به» به معنای بهترین راه را به خود اختصاص داد.

صنایع دستی این منطقه که می توانید در فروشگاه ها ببینید، سبد بافی، لوخ بافی ، گلدوزی و قالیبافی است. سبد حصیری طرقبه معروف به لوخ و قالی گلباقیان در میان مردم مشهد است.

 همچنین اگر عاشق گل و گیاه هستید، بدانید که اینجا پر از گلخانه ها و مکان های کاشت نهال است. پس می توانید گیاهان گلدار، سبزیجات، نهال و حتی هر بذری را که بخواهید خریداری کنید.

 

رودخانه طرقبه

 

رودخانه طرقبه را می‌توان معروف‌ترین رود منطقه دانست. این رودخانه از میان شهر طرقبه عبور می‌کند و به موازات آن منطقه‌ای با پیاده‌راه سنگ‌فرش شده ساخته شده است. این پیاده‌راه به ویژه در زمان غروب چشم‌انداز زیبایی را ایجاد می‌کند.

 

باغسرای دهکده آبی

 

با فاصله‌ای حدود ده دقیقه از منطقه‌ی زیبای طرقبه، مجتمع تفریحی لوکس و زیبایی در مقابل شما قرار می‌گیرد. این مجتمع در منطقه‌ی ویلاشهر قرار گرفته و امکاناتی مانند رستوران‌های با کیفیت، کافه، فضای سبز و آلاچیق را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. دورتا دور فضای سبز باغ را دریاچه‌ای احاطه کرده است و به همین دلیل نام دهکده آبی را بر آن گذاشته‌اند.

 

بندگلستان

 

یکی از مهم‌ترین بندهای خراسان، بند گلستان است که در طرقبه مشهد قرار گرفته. این بند قدمتی طولانی دارد که می‌توان گفت از زمان تیموریان منطقه‌ای برای جمع آوری آب بوده و با گذشت زمان کمی گسترش یافته است.

 

روستاهای زیبای طرقبه مشهد

 

روستای کنگ

 

این روستا تاریخی کهن و داستان های شگفتی در خود دارد ولی آن چیز که این روستا را به یک مقصد گردشگری خاص تبدیل نموده است طبیعت بی همتا و معماری شگفت انگیز این مکان می باشد این روستا دارای معماری پلکانی بوده و سقف هر خانه حیات خانه فوقانی می باشد و این معماری پلکانی باعث گردیده که کنگ را ماسوله خراسان می نامند.

آبشار زیبای حمام گبر قلعه حصار، روبات شاه عباسی، تکیه ، حسینیه، قبرستان تاریخی ، قلعه فلسکه ، چشمه مقدس، آرامگاه عبدالله انصاری و بی بی آمنه از دیگر جاذبه های این مکان می باشد. 

 

روستای ده بار

 

از زیباترین روستاهای منطقه طرقبه ده بار می باشد و با وجود رودخانه پر آب و خروشان و باغ های بی شمار باصفا مکانی مناسب جهت طبیعت گردی می باشد. قبرستان تاریخی و باقیمانده جنگل های ارس از ویژگی های منحصر به فرد این روستا می باشد. 

 

روستای نغندر

 

این روستا در مسیر طرقبه به کنگ بوده و از روستاهای تاریخی و باصفای این منطقه می باشد آثار زیادی از گذشتگان تا به امروز در این روستا باقی مانده که در این میان قلعه قدیمی نغندر و گورستان تاریخی این روستا و مقبره شیخ جمال الدین محمد طوسی استاد عرفان شیخ عطار از مهم ترین این یادگارها است.

 

روستای چالیدره

 

منطقه نمونه گردشگری چالیدره ،در مسیر جاده طرقبه به روستای نغندر واقع گردیده است که از جذاب ترین اماکن تفریحی شهر طرقبه می باشد. در این مجموعه امکانات تفریحی بی شماری همچون دریاچه، قایق رانی، جت اسکی، رستوران شناور،رستوران های متعدد، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، تله سیژ، قطار کوهستان، ماساژ ماهی و غیره می باشد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب جاذبه های گردشگری طرقبه مشهد کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اجاره ویلا در شمال و ایران

استفاده از فناوری های آنلاین باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک و همچنین راحتی افراد شده است. در همین راستا از طریق رزرو آنلاین ویلا یا سوئیت می توان به راحتی چند کلیک و یا چند حرکت روی صفحه ی تلفن همراه، اقدام به رزرو ویلا به صورت آگاهانه و همچنین پیگیری رزرو از لحظه ی ثبت آن تا خروج از ویلا نمود.

رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه با دارا بودن پشتیبانی 24 ساعته، این امکان را به مشتریان گرامی می دهد تا در هر ساعتی از شبانه روز و هر مقطع و مرحله ای از سفر خود، نسبت به پیگیری رزرو خود اقدام نمایند. همچنین در صورت انصراف از مسافرت و یا به وجود آمدن هر مشکل دیگری، در چارچوب قوانین سایت می توانند خرید خود را کنسل کرده و مبلغ پرداخت شده را به صورت آنی دریافت نمایند. با استفاده از پشتیبانی 24 ساعته در هر مرحله ای از رزرو می توانید سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان پرسیده و با خیالی آسوده اقدام به گرفتن ویلا نمایید.

اجاره ویلا

بعد از عضویت در سایت برای اجاره ویلا در رامسر می بایست در صفحه اصلی سایت،از میان صدها ویلای مختلف از اقسانقاط کشور ویلای مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعاتی مانند مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد کنید. با انتخاب یک اقامتگاه و رزرو آن میزبان تایید می کند که اقامتگاهش خالی است یا نه. در صورتی که خالی بود لینک پرداخت هزینه رزرو برایتان ارسال می شود و با پرداخت مبلغ اجاره اقامتگاه در اختیارتان قرار می گیرد.

اجاره ویلا در شمال

یکی از بزرگ ترین ویژگی های شمال کشور ،مجموعه ای است کامل از دیدنی ها که به سفرتان تنوع می دهد. در این بین هیچ محدودیتی برای لذت بردن از اطراف نیست. فرقی نمی کند که به طبیعت دریا و ساحل علاقه داشته باشید و دلتان بخواهد یک گوشه دنج پیدا کنید و ساعت ها از بازی امواج لذت ببرید یا اینکه کوله بارتان را ببندید و راهی جنگل بشوید چرا که این روزها اجاره ویلا در شمال به یکی از پرطرفدارترین گزینه های مشتاقان سفر تبدیل شده است.

با اجاره آنلاین، سفر فرایندی ساده است. فرقی نمی کند چه روحیاتی داشته باشید و چه بودجه ای را جهت سفر انتخاب نمائید. فهرستی کامل از گزینه هایی جهت اجاره روزانه ویلا در شمال کشور در اختیار شما قرار گرفته است تا با انتخاب گزینه مناسب، مسافرتی دلچسب و به یاد ماندنی را برای خودتان و همراهانتان رقم بزنید.

اجاره ویلا در اطراف تهران

احتمالا برای شما هم پیش آمده که از شلوغی شهر و آلودگی خسته شده اید و از طرفی مشغله کاری نیز به شما اجازه نمی دهد برای چند روز به مسافرت به یکی از شهر ها عزیمت کنید.

اما همیشه این کار لازم نیست و برای فرار از شلوغی و آلودگی تهران از همان دو روز آخر هفته نیز می توانید استفاده کنید و به مناطق بکر و زیبایی سفر کنید. با اجاره ویلا در اطراف تهران می توانید از سفر خود به این مناطق لذت ببرید.

برای مشاهده ادامه مطلب اجاره ویلا در شمال و ایران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

جاذبه های گردشگری شهر ساوه

 

ساوه که از شهرهای کهن تاریخ ایران زمین است و از قدمتی هفت هزار ساله و جاذبه های بکر گردشگری برخوردار است، همواره مقصد مناسبی برای گردشگران است.

آثار بر جای مانده از دوران پیشین و اشیای تاریخی ساوه، مناطق طبیعی و روستاها، آبشار، محوطه و روستاهای زیبا و سرسبز نیز از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان ساوه به شمار می روند.

همچنین ساوه دومین شهر بزرگ استان مرکزی و به خاطر انارهای خوشمزه و سرخش مشهور می باشد. قدمت این شهر به دوران ساسانیان بازمی‌گردد و اماکن تاریخی زیادی دارد.

 

پل سرخده

 

بر روی ساحل جنوبی رودخانه قره‌چای در نزدیکی سرخده، پلی مربوط به دوران صفویان وجود دارد  که بازدید از آن در سفر خالی از لطف نیست. این پل که اهالی ترک زبان منطقه به آن «دوفورگوز» می‌گویند، دارای ۹ دهانه بوده که این روزها به دلیل دیوارچینی یکی از دهانه‌ها مسدود شده است. این پل‌ از سنگ و آجر ساخته شده است و دارای دهانه‌هایی با طاق رومی است که نمایی جذاب به آن می‌دهد.

 

دریاچه مصنوعی

 

دریاچه مصنوعی ساوه جایی مناسب برای کمپ زدن یا گذراندن یک روز دلپذیر می باشد.دریاچه مصنوعی ساوه با ۳۳ هزار متر مربع سطح آبگیر، گنجایش ۶۰ هزار متر مربع آب را دارد. در کنار دریاجه مصنوعی بزرگ و زیبای این شهر، فضای سبز و دلنشینی در نظر گرفته‌اند تا بتوانید لحظه‌های دل‌انگیزی را در کنار آب تجربه کنید.

در این دریاچه قایق‌سواری وسوسه‌تان می‌کند، انواع قایق‌های پدالی، پارویی و موتوری در این دریاچه وجود دارد که می‌توانید با سوار شدن بر آن لذت ساعاتتان را چند برابر کنید.

 

غار آقداش

 

غار آقداش در آبادی آقداش در شهر ساوه جای گرفته است. در این غار می‌توانید شاهد نقاشی‌های حاکی از سکونت انسان در عصر شکار باشید. غار آقداش به واسطه همین نقاشی‌ها از مهم‌ترین محوطه‌های باستانی و تاریخی شهر ساوه و بخش نوبران محسوب می‌شود.

 

قلعه دختر

 

یكی از مهمترین آثار شگفت انگیز معماری كشور  قلعه دختر ساوه می باشد. عظمت بنا و فلسفه وجودی ساخت آن دراین منطقه به حدی جالب است كه می‌توان از آن به عنوان یكی از منابع مهم جذب گردشگر بین‌المللی به استان مركزی و همچنین معرفی دستاوردهای معماری ملی و باستانی ایران قدیم اشاره كرد. 

 

پارک جنگلی ساوه

 

یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساوه که مثل جواهری در این شهر می‌درخشد، پارک جنگلی ساوه است. یک پارک جنگلی که علاوه بر اینکه با محیط دنج و دوست‌داشتنی و درختان سبز و بلندقامت آرامش را به شما هدیه می‌دهد، با امکانات تفریحی، به لذت و هیجان هم دعوتتان می‌کند. درختان این پارک از گونه‌های متنوعی هستند که هر کدام زیبایی خاصی به پارک می‌بخشند. عرعر، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، اقاقیا، گل ابریشم، زبان گنجشک، کاج تهران، ارغوان، توت، پسته و … هر کدام با زیبایی منحصر به فرد خود، پارک را باصفاتر می‌کند. روستای سامان

روستای گردشگری سامان، در شمال‌غربی ساوه و در نوزده کیلومتری شمال‌غربی بخش نوبران در دامنه جنوبی کوه‌های خرقان است.از جاذبه‌های طبیعی روستای سامان می توان به آبشارهای بزرگ و کوچک، درختان کهن، رودخانه خروشان و پوشش گیاهی خاص اشاره کرد. . در طول مسیر رودخانه این روستا چند آسیاب قدیمی وجود دارد که مشهورترین آن‌ها آسیاب قازان بیگ نام دارد.

 

گنبد چهارسوق

 

قدمت این گنبد مربوط به دوره صفوی است و در ساوه، خیابان سلمان ساوجی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

 

آبشار هندس

 

آبشار هندس یا هندیس، آبشاری کوچک و فصلی است که در تنگنای دره‌ای کوهستانی در جنوب ساوه جای گرفته و از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر به شمار می‌رود. این آبشار کوچک پانزده متری در فصل بهار خصوصا در فروردین ماه پرآب می‌شود.

برای مشاهده ادامه مطلب جاذبه های گردشگری شهر ساوه کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اقامتگاه های سنتی شیراز

 

با قاطعیت می توان گفت ،شیراز یکی از مشهورترین و البته تاریخی ترین شهرهای دیدنی کشورمان است که شهرتش از مرزهای ایران فراتر رفته و هر سال گردشگران بین المللی زیادی را از سراسر جهان جذب می کند.

این شهر زیبا را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و شهر شعر و ادب پارس نیز می نامند که دیدنی های آن انقدر زیاد است که یک سفر چند روزه برای تماشای همه مناطق شهر کافی نخواهد بود.

اگر اهل اقامت در مکان های سنتی شیراز هستید و می خواهید چند روزی را از دنیای مدرن امروز دور باشید و در تاریخ شیراز گردش کنید، بهتر است یکی از اقامتگاه های سنتی شیراز را برای سفرتان در نظر بگیرید تا اینگونه کاملا آن حس نوستالژیک را حس کنید.

 در ادامه با چتراتا  همراه شوید تا برخی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز و هتل های قدیمی شهر و همچنین راه های امکان رزرو آنلاین اقامتگاه در شیراز را از طریق  چتراتا

را به شما معرفی کنیم.

 

هتل سنتی نیایش

 

هتل سنتی نیایش در دل بافت تاریخی شهر شیراز قرار دارد. این هتل سه ستاره در محله سنگ سیاه و در مقابل آرامگاه بی بی دختران قرار دارد و یکی از بهترین هتل های سنتی شیراز در بین گردشگران  محسوب می‌شود.

هتل سنتی نیایش دو طبقه دارد و اتاق‌های سنتی با پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی حس و حال زندگی در بافت تاریخی شیراز را به خوبی منتقل می‌نماید و حیاط هتل نیایش با حوضچه‌ای کوچک در وسط فضایی دوست‌داشتنی خلق کرده است که دلتان می‌خواهد دقایقی کنار حوض بنشینید و یک چای دلچسب بنوشید.

هتل نیایش رستوران با کیفیتی هم دارد که انواع غذاهای سنتی و ایرانی در آن سرو می‌شود.

 

خانه سنتی سپهری

 

قدمت این اقامتگاه به دوران قاجار بر می گردد و از سال ۱۳۹۶ تا به حال به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز مورد استفاده قرار می گیرد. خانه سنتی سپهری در محله قدیمی سنگ سیاه قرار دارد و همین یکی از بزرگ ترین مزیت های آن به حساب می آید چرا که دسترسی آسانی به بسیار از اماکن دیدنی از جمله حرم مطهر شاهچراغ، مدرسه خان، آرامگاه بی بی دختران و خانه فروغ الملک دارد.

امکانات خانه سنتی سپهری شامل سرو صبحانه رایگان، اینترنت نامحدود، روزنامه، باربری، خشکشویی و صندوق امانات است. به یاد داشته باشید که ورودی مجموعه دارای پله است و افراد دارای محدودیت های حرکتی ممکن است که با مشکل مواجه شوند.

 

خانه سنتی پنج دری شیراز

 

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین اقامتگاه های سنتی شیراز، اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز است.

قدمت این بنا هم به 120 سال پیش برمی‌گردد. این  خانه سنتی پنج دری، یازده اتاق دارد که هرکدام از آن‌ها را که انتخاب کنید، حس و حال زندگی در ادوار گذشته را به خوبی حس خواهید پنجره‌های چوبی خوش آب و رنگ، حیاطی با باغچه و حوضچه‌ای کوچک که حال و هوایی دنج به اقامتگاه بخشیده است.

این اقامتگاه در نزدیکی بازاروکیل،حمام وکیل،خانه زینت الملوک قرار دارد و به سهولت به این مکان های گردشگری دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

اقامتگاه بوم گردی سی راه شیرا

 

اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز جزو خانه هایی است که محض ورود به آن ها به تاریخ سفر می کنید حوضی نقره فام و گل و گلدان هایی رنگارنگ که نشانه هایی از زندگی در سال های دور هستند.

اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است  و در سال ۱۳۹۵ علاقه مندان به صنعت بوم گردی خانه را خریداری کردند و بعد از مرمت و بازسازی و البته در نظر گرفتن المان های سنتی و خاص قدیمی خانه آن ها تبدیل به یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز کردند.

 

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

 

این اقامتگاه هم قدمت آن به اواخر حکومت زندیه بر می گردد و بیش از ۲۰۰ سال از عمر آن می گذرد. معماری آن نیز مشخصه های اصلی زمان خودش را دارد. فضای اصلی با یک راهرو طولانی از کوچه جدا شده و حوض مرکز اصلی آن است. سه طرف حوض ساختمان قرار دارد و از بخش های مختلف آن می توان به اتاق ها، آشپزخانه، شربت خانه، پستوهای مختلف برای نگهداری وسایل و انباری اشاره کرد.

 اقامتگاه گلشن شیراز هم تنها پنج دقیقه با بازار وکیل فاصله دارد.

 

هتل راز شیراز


یکی دیگر از بهترین هتل های سنتی شیراز، هتل راز شیراز به شمار می‌رود که در خیابان لطفعلی‌خان زند قرار دارد و به جذاب‌ترین جاذبه های شیراز بسیار نزدیک است.

 

اقامتگاه بوم گردی لوتوس شیراز

 

اقامتگاه بوم گردی لوتوس نیز یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های شیراز است و ۱۵۰ سال قدمت دارد. محل قرار گیری هتل قدیمی در بافت تاریخی شهر است و دسترسی آسانی به بسیاری از جاذبه های دیدنی دارد.

 

خانه  سنتی گل طاها

 

گل طاها یکی دیگر از اقامتگاه های سنتی شیراز است که رنگ و بوی زندگی در زمان پادشاهی قاجاریان را دارد. بنایی که از ساخت آن بیش از ۱۲۰ سال می گذرد و از دو ساختمان جداگانه تشکیل شده است. کل مجموعه دارای ۱۴ اتاق است که برخی در طبقه همکف و گروهی دیگر زیر همکف قرار گرفته اند.

برای مشاهده ادامه مطلب اقامتگاه های سنتی شیراز کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

مکان های گردشگری فشم تهران

فشم کجاست؟

 

فشم جزو منطقه یک شهرداری تهران است و بخشی از رودبار قصران به شمار می‌آید. اوشان، فشم و میگون مناطقی هستند که باهم جزو رودبار قصران محسوب می‌شوند. فشم دارای بخشداری و شهرداری است و در چند سال گذشته به یکی از بهترین تفرجگاه‌های اطراف تهران تبدیل شده است.

رودخانه زیبایی که در فشم جریان است به این ییلاق، زیبایی دو چندانی می دهد.این رود از منطقه‌ی لار سرچشمه می‌گیرد و در واقع حاصل آب شدن برف‌هایی است که بر روی کوه‌های کلون بستک واقع شده‌اند.

فشم دارای باغ‌های گیلاس و آلبالو نیز می باشد.گذشته از این دو میوه، میوه‌هایی چون زردآلو، توت، سیب، هلو و گردو نیز در فشم یافت می‌شوند.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید برای اجاره ویلا در اطراف تهران می‌توانید به سایت چتراتا مراجعه نمایید. 

 

آبشار لالون یا لالان

 

یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی این منطقه آبشار لالان است که در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهر فشم قرار دارد و در دره‌ای به همین نام قرار گرفته است. سرچشمه اصلی این آبشار در میان قله‌های بلند مشرف به دره قرار دارد و قسمت پایین آن هم برای نشستن در زیر سایه درختان و گذراندن اوقات فراغت یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

 

روستای باغ گل

 

در سه کیلومتری شرق اوشان، روستای باغ گل واقع شده است. درخت نارونی در قبرستان روستای باغ گل قرار دارد که داستان‌ها حاکی از آن است که چند مرتبه نوری در اطراف این درخت رویت شده به همین دلیل این درخت برای اهالی روستا باغگل مقدس به شمار می‌رود.

 

دره آهنگرک فشم

 

دره آهنگرک می تواند گزینه خوبی برای یک سفر یک روزه نیمه سبک باشک . دره آهنگرک در منطقه زیبای رودبار قصران قرار دارد. بعد از سیدن به میدان فشم باید به سمت شمشک بروید و بعد از روستای میگون، می توانید مسیر این دره را پیدا کنید.

 

آبشار لارمحله

 

آبشار لارمحله یکی دیگر از آبشارهای معروف منطقه ی فشم بوده و حدود ۱۳ کیلومتر از شرق آن فاصله دارد. بهترین زمان برای رفتن به این آبشار فصل بهار می باشد، چون طبیعت کوه کاسونک که آبشار لارمحله از آن سرچشمه میگیرد، در این فصل بسیار زیبا و سرسبز است و شرایط مناسبی برای طبیعت گردی های خانوادگی دارد.

 

روستای ایگل

 

از دیگر روستاهای با صفا در نزدیکی فشم، روستای ایگل می باشد. این روستا از مسیرهای اصلی صعود به قله توچال در شمال شرقی قله و در فاصله 10 کیلومتری فشم است. از جمله محصولاتی که در این روستا به وفور دیده می شود می توان به گردو، آلبالو، سیب و گیلاس اشاره کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب مکان های گردشگری فشم تهران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

جاذبه های گردشگری منطقه حیران

در فاصله سی کیلومتری شهرستان آستارا واقع در استان گیلان،  روستایی ییلاقی به نام حیران قرار دارد که یکی از روستاهای بسیار زیبا و مسافر پذیر محسوب می شود. این روستا شامل روستاهای حیران وسطی ، حیران سفلی و حیران علیا می باشد. منطقه حیران مساحتی به وسعت دو هزار و 200 هکتار دارد که از این مقدار هزار هکتار آن متعلق به منابع ملی میباشد و 1200 هکتار به مستثنیات اشخاص تعلق دارد.

 گردنه حیران از دید گردشگران، مهم ترین و با اهمیت ترین جاذبه های روستای حیران می باشد. این گردنه زیبا و دیدنی در مسیر آستارا به اردبیل قرار دارد از یه طرف به دره ای که از رود ارس عبور می کند مشرف است و از طرفی دیگر به کوه های سرسبز. جلوه رویایی این مسیر به خاطر وجود مه در آن منطقه است. این جاده چشم انداز بسیار بی نظیر و رمانتیکی از طبیعت را تجلی می کند که به جرات می توان گفت رقیبی در ایران ندارد.

اکثریت رزوهای سال این گردنه زیر ابرهای پر از مه پنهان شده و چشم اندازی بسیار زیبا از کوهپایه های پوشیده از گل و گیاه و دره ها خلق کرده است و این جلوه به چشم هر رهگذری که می افتد او را شیفته خود می کند.

 گردنه حیران در تابستان آب و هوای معتدلی داشته و در فصل زمستان آن آب و هوایی سرد و کوهستانی را دارا است.

در هر نقطه از این منطقه جاذبه های بی نظیری وجود دارد که لحظات تکرار نشدنی برای هر کس رقم می زند و ما در چتراتا می خواهیم شما را با این منطقه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

 

دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری گردنه حیران

 

با توجه به طبیعت زیبا و هوای خنک گردنه حیران در نیمه اول سال، حیران به یک کمطقه توریستی و تفریحی تبدیل شده است. حالا دیگر حیران یک جاده ساده نیست و مسافران می‌توانند آنجا توقف کنند و از امکانات استفاده کنند.

 

تله کابین حیران

 

تله‌کابین حیران چند سالی است که افتتاح شده و دارای سی کابین ۶ نفره معمولی و ۳ کابین ویژه است. هر چند طول تله‌کابین حیران زیاد نیست اما اختلاف ارتفاع زیاد آن را جذاب کرده است.

ایستگاه تله‌کابین تقریبا در وسط‌های گردنه حیران است. تله‌کابین بخشی از یک مجموعه تفریحی خصوصی است که هتل و رستوران حیران بخش‌های دیگر آن هستند.

 

دهکده گردشگری حیران

 

این دهکده گردشگری درست در کنار تله کابین واقع شده است و دارای پیست کارتیگ، ترامبولین ، طولانی ‌ترین و بلندترین سورتمه ایران، رستوران، کافی ‌شاپ و مرکز خرید است. این ممجموعه در حال احداث هتل و سوئیت های ویلایی در بالا تله کابین است تا گردشگران در اقامتگاه های راحت از تماشای جنگل فندقلو لذت ببرند. شهر بازی و استخر هم از جمله پروژه های در حال احداث دهکده هستند.

 

مناظری بکر وهوایی مه الود

 

پوشش جنگلی حیران که در دو طرف جاده امتداد دارد و بعد از آن منظره مراتع نیز پیدا می‌شود و در میان آنها کلبه‌هایی نیز به چشم می‌خورند. در این میان دام‌های در حال چرا یا اسب‌هایی که به این سو و آن سو می‌روند، نیز منظره را کامل تر و زیباتر می‌کنند.همه این زیبایی‌ها در گردنه حیران، غرق در فضای مه آلود جاده می‌شوند و بهشتی رویایی را برای گردشگران می‌آفرینند.

ارتفاع بلندترین نقطه این گردنه از سطح آب‌های آزاد تنها حدود هزار و پانصد متر است.

 

روستاهای ناب حیران

 

روستای کشفی

 

از روستاهای زیبای گردنه حیران می توان به روستای کشفی اشاره کرد که زیبایی های طبیعی بسیاری دارد و به خاطر داشتن طبیعتی بهشت گونه به یکی از جاذبه های گردشگری بسیار بی نظیر در این منطقه مبدل شده است و اکثر ورزش دوستان در روزهای مختلف سال جهت کوهپیمایی در این منطقه عازم این روستا می شوند.

 

روستای حیران

 

این روستا که پیش از این هم درباره آن صحبت کرده ایم در سی کیلومتری آستارا واقع است و از روستاهای نمونه گردشگری محسوب می شود که در میان طبیعتی بسیار چشم نواز و سحرانگیز و با یک آب و هوای ییلاقی قرار گرفته است و شامل سه روستای وسطی ، سفلی و علیا می باشد.

 

روستای مشند

 

روستای مشند در هجده کیلومتری جاده آستارا به اردبیل قرار گرفته و وجه تسمیه نام آن به زبان تالشی برمی‌گردد. مش در زبان تالشی به معنی زنبور است و مشند یعنی جایگاه زنبور. این روستا نیز طبیعت شگفت‌انگیزی دارد.

جاذبه های خوشمزه  گردنه حیران

 

کندوهای عسل

 

یکی از جاذبه هایی که در طول این مسیر میبینیم، کندوهای عسل است.

عسل های این منطقه بسیار معروف و مرغوب هستند و همراه با سرشیر و شیری که توسط افراد محلی تهیه می شود،صبحانه یا میان وعده ای لذیذ هستند.

 

آش دوغ

 

همچنین در طول مسیر می توان از آش دوغ معروف منطقه نیز بهره برد.به دلیل وجود چراگاه های مناسب، محصولات لبنی و گوشتی کیفیت بالایی داشته و به جرات

می توان گفت که بهترین آش دوغ را می توانید در گردنه حیران امتحان کنید.

برای مشاهده ادامه مطالب جاذبه های گردشگری منطقه حیران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

چله بزرگ و چله کوچک به چه معناست؟

بر اساس ادبیات عامیانه ،مردم فصل زمستان را که سه ماه یا به عبارتی نود روز طول می کشد به سه قسمت تقسیم می کردند .

به عبارتی قدیما چهل روز اول فصل زمستان(اول دی تا دهم بهمن) را که سرمای شدید و سوزناکی پدیدار می گشت و از نظر زمانی طولانی تر بود را چله بزرگ نام نهادند.و از دهم بهمن تا اول اسفند که از نظر زمانی نصف چله بزرگ می باشد را تحت عنوان چله کوچک قلمداد می کردند.از اول اسفند ماه که سردی هوا رو به کاهش می گذاشت و کم کم سبزه ها در دشت و دمن پدیدار می گشت را به اصطلاح عشایر شروع بهار می دانستند.

 همچنین از هفتم تا چهاردهم بهمن ماه هر سال در زبان محلی به «چارچار» معروف است. این هشت روز که آخرین روزهای فصل زمستان است در واقع سردترین و سوزناک ترین روزهای سال را شامل می شود.

در سالهای اخیر و با توجه به پدیده گرمایش زمین این معادلات قدیمی ها نیز بهم خورده و گاها مشاهده می شود اوخر زمستان و حتی بهار هوا سردتر از زمستان است. اما داستان این دو چله بدین صورت است که ،چله ی بزرگ هم بزرگتر است و هم قسمت های بزرگتری دارد و چله ی کوچک کوچکتر است  و قسمت های کوچکتری هم دارد .  چله ی  بزرگ و چله ی کوچک دو برادرند . برادر بزرگتر  دارای تجربه ی بیشتری است ودر امورات پخته تر عمل می کند ولی  چله ی کوچک یعنی برادر کوچکتر که جسور و کم تجربه است .

 او به برادر بزرگتر خرده می گیرد و به او می گوید تو از اول دی کارت را شروع کردی و تا امروز که آخرین روزهای عمرت راسپری می کنی یعنی تقریبا چهار روز دیگر به دهم بهمن ماه هست , کار شاقی نکردی نه انگار که زمستان است  و مردم  برای انجام کارهای خود به راحتی از منزل خارج شدند و به راحتی کارهای خود را انجام دادند و تو چه چله ای بودی و اصلاً نام تو را چله نمی توان گذاشت که متاسفانه این مشاجره باعث اوقات تلخی برادر بزرگتر می شود که در این روزها تغییرات نابهنگام جوی اتفاق می افتد . برادر گوچکتر با تندی با این الفاظ ادامه می دهد , حالا ببین من که از تو کوچکترم چه کاری می کنم و به تو نشان می دهم که چله یعنی چه.

خلاصه برگردیم به چله ی کوچک یعنی برادر کوچکتر چله ی بزرگ که  پس از این دعوا و مشاجره و عدم تاثیر پندها و اندرزهای برادر بزرگتر یعنی چله بزرگتر که به هیچ عنوان به گوش چله ی کوچکتر نرفت به مصداق این ضرب المثل معروف که " نرود میخ آهنین در سنگ " هوا به طور ناگهانی در روزهای پایانی چله ی بزرگ و شروع چله ی کوچک ,یعنی , یازده بهمن سرد می شود . و طی چند روز سردتر و سردتر می شود .

 چله ی کوچک بحث را با برادر بزر گتر اینگونه ادامه می دهد که من چنان برف و کـــولاکی بکنم که نه تنها از اینکه  مردم نتوانند از خانه بیرون بروند ٬ بلکه افرادی را در سـرمای بیابان ها و صحرا ها گیر می اندازم تا از سرما جان بدهند .

در پایان این مطلب می توان گفت که اکثریت داستان ها و افسانه های قدیمی ما برگرفته از واقعیت های زمانه بوده اند و با کمی تامل در این مطالب می توان تجربه های آموزنده ای کسب کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب  چله بزرگ و چله کوچک به چه معناست؟  کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی غذاهای سنتی مشهد

 

غذاها نشان دهنده آداب و رسوم ملل مختلف هستند. خوردن یک وعده غذایی خوشمزه خاطره‌ای شیرین از سفر به هر نقطه از جهان برای گردشگران رقم می‌زند. بیشتر گردشگران داخلی ترجیح می‌دهند در سفر‌های خود به داخل کشورشان غذاهای محلی و سنتی آن منطقه را امتحان کنند. مشهد یکی از شهرهایی است که ما ایرانیان به قصد زیارت حرم امام رضا (ع) به آن زیاد سفر می‌کنیم. تا حالا در این سفرها، غذاهای سنتی مشهد را امتحان کرده‌اید؟

این شهر جاذبه‌های فراوانی غیر از حرم دارد. جاذبه‌های تاریخی، بازارها، مراکز خرید و البته رستوران‌ها با انواع غذاهای خوشمزه. در کنار تمام غذاهای ایرانی خوش‌طعمی که در رستوران‌های مشهد سرو می‌شود، غذاهای محلی متنوعی هم وجود دارند که امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست.

 

شیشلیک شاندیز

 

شیشلیک را می توان معروف ترین و گران قیمت ترین غذای ایرانی دانست که اصلی ترین محل طبخ آن به شاندیز مشهد باز می گردد.

 امروزه شیشلیک به عنوان یک غذای بسیار خوشمزه در کشورهایی همچون ایران، آذربایجان، گرجستان و کشورهای اروپای مرکزی طبخ می شود ولی اصل این غذا متعلق به مشهد است.

 این غذا که از شش تکه گوشت راسته گوسفندی طبخ می شود، در نوع شاندیزی از ادویه و طعم دهنده های خاصی در آن استفاده می شود که طعم این غذا را بهتر و خوشمزه تر می کند. محبوبیت این کباب در ایران به حدی زیاد است که به غیر از مشهد، در سایر شهرها نیز می توانید رستوران هایی با نام کباب شاندیز را مشاهده کنید.

 اگر راهی مشهد شدید می توانید به منطقه شاندیز رفته و در این محله غذای خوشمزه مشهدی را میل کنید. به یاد داشته باشید که شیشلیک مشهدی در بهترین نوع در رستوران های شاندیز طبخ می شود و شما می توانید در این منطقه بهترین نوع شیشلیک را امتحان کنید.

 

آش ماست مشهدی

 

آش ماست که بعضی ها آن را به آش دوغ می شناسند یکی از غذاهای سنتی مشهد و بسیار لذیذ است و در تمامی مناطق ایران بسیار پرطرفدار می باشد.

 البته آش ماست مشهد دقیقا آن آش دوغی که در ذهن شما است ، نیست و شیوه طبخ متفاوتی دارد. این غذا بسیار ساده و خوشمزه است که می توانید از آن به عنوان یک وعده غذایی کامل و یا پیش ‌غذا استفاده نمایید.

 لازم به ذکر است که اصالت آش ماست به شهر سبزوار برمی گردد و در این شهر ، مردم بسیار به آن علاقه دارند ولی امروزه این غذا در مشهد نیز طرفداران زیادی دارد و جزو یکی از بهترین غذاهای سنتی مشهد هم به شمار می رود .

 مواد اولیه برای تهیه آش ماست ، ماست ، سینه مرغ ، برنج ، لپه ، سیر ، پیاز ، شوید خشک ، نعنا ، نمک ، فلفل ، زعفران و برگ‌ بو می باشد ، در سفر به مشهد حتما از این آش میل کنید و لذت ببرید .

 

 پلو مخلوط مشهدی، غذایی رنگارنگ

 

از جمله غذاهای سنتی و معروف مشهد است که بسیار لذیذ و خوشمزه است. این غذا شبیه به لوبیا پلو و استانبولی است. برای پخت پلو مخلوط مشهدی از هویج، رب، گوشت، پیاز و برنج استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم پلو مخلوط مشهدی را با ته دیگ سیب زمینی یا نان درست کنید تا همه همراه غذا انگشت هایشان را هم نوش جان کنند!

 

چنگالی

 

از غذاهای دیگری که  می توان امتحان کرد چنگالی است. شاید نام آن برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر طعم آن را بچشید بی شک عاشق این غذا خواهید شد.

 چنگالی را بیشتر به عنوان عصرانه صرف می کنند. نام اصلی این غذا «چنگ مالی» است، منظور از چنگال همان چنگال های دست می باشد.

 ترکیبات این غذا شامل: روغن، نان بیات و خرد شده، عسل یا شکر و شیره نبات است. با این ترکیبات ساده پی می بریم که خودمان هم در منزل می توانیم دست به کار شده و این غذای خوشمزه را درست کنیم.

 نکته قابل توجه این است که مشهدی ها هنوز به درست کردن این غذا طی سال ها وفادار مانده اند. البته سیستانی ها هم چنگالی را به روش خودشان پخت و پز می کنند و روغن حیوانی را در ترکیب این غذا به کار می برند.

 

شله مشهدی

 

یکی از غذاهایی که در سفر مشهد از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است شله مشهدی است. این غذا یکی از خوشمزه ترین و غنی ترین غذاهای سنتی مشهد می باشد، که هم سیر کننده، و هم تنوع حبوباتی آن زیاد است.

 این غذا را می توان به عنوان یک وعده کامل غذایی صرف کرد. ترکیباتی که در این غذا به کار گرفته می شود شامل: لوبیا رشتی، برنج نیم دانه، بلغور گندم، عدس، گوشت گوساله، لوبیا چیتی و ادویه هایی مثل فلفل و نمک است.

یکی از این ترکیبات باعث شده که این غذا در همه زمان ها خوشمزه باشد و آن هم چیزی نیست جز گوشت تازه گوساله! جالب است بدانید اولین غذایی که ثبت ملی شده است شله مشهدی است. در مناطق دیگر مشهد مثل نیشابور و قوچان این غذا را با اندکی تغییر درست می کنند.

 

اشکنه قوروت

 

یکی دیگر از غذاهای سنتی مشهد اشکنه قوروت است.این غذا پر است از منابع کلسیم و علتش این است که در آن از کشک ساییده شده، پیاز داغ، مغز گردوی خرد شده، نعنا داغ و ادویه های معمولی که در غذاهای مختلف استفاده می کنیم، درست می شود، به اشکنه قوروت، کله جوش هم می گویند.این غذا یکی از غذاهای محبوب و دوست داشتنی مشهدی ها است.

 

کوکو شیرین

 

یکی دیگر از غذاهای معروف و خوش طعم مشهدی، کوکو شیرین بوده که امروزه بیشتر به عنوان پیش غذا و یا دسر استفاده می شود. این غذا با استفاده از سیب زمینی، تخم مرغ، زعفران و آرد ذرت تهیه شده و شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی دارد.

اما اصلی ترین نکته ای که باعث پر طرفدار شدن و مزه ویژه این غذا می شود، شیره ای است که بر روی آن ریخته شده و طعم شیرین و خاصی را به آن می بخشد. شیره ای که از ترکیب شکر، آب، گلاب و زعفران تهیه شده و وقتی به کوکویی که کمی سرد شده اضافه می شود، دیگر نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 

خورشت ریواس

 

یکی از غذاهای سنتی و بهاری خراسان رضوی و نیشابور، خورشت ریواس است. گیاه ریواس یک گیاه خودرو است که در فصل بهار و در مناطق کوهستانی رشد می کند، و در تمامی مناطق کشور که به ریواس دسترسی دارند این خورشت طبخ می شود.

 

ماقوت مشهدی

 

ماقوت مشهدی نوعی مسقطی یا نوعی حلوای مشهدی است که از نشاسته و زعفران، گلاب، خلال پسته و بادام تهیه می‌شود. و معمولا در مراسم‌ها مختلف سرو می‌شود.

برای مشاهده ادامه مطلب معرفی غذاهای سنتی مشهد کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

 اجاره آسان انواع ویلا در شمال و سراسر ایران با بهترین قیمت             

 

وبسایت چتراتا ، رزرو اینترنتی ویلا و اقامتگاه‌

چتراتا پلتفرمی برای رزرو اینترنتی ویلا و اقامتگاه‌های بوم گردی در ایران است. در چتراتا بستری فراهم شده ‌که از یک طرف میزبانان می توانند پس از ثبت اقامتگاه و طی کردن مراحل تایید میزبانی, خدمات اقامتی خود را به گردشگران عرضه کنند و از دیگر سو گردشگران می توانند, به راحتی به تنوع بی نظیری از اقامتگاه های مردمی که توسط میزبانان و صاحبان اقامتگاه‌ها ثبت می‌شود، دسترسی داشته باشند و پس از مطالعه و مقایسه ویژگی های اقامتگاه ها, اقامتگاه منتخب خود را بصورت آنلاین رزرو کنند.

ثبت و انتشار اقامتگاه ها در چتراتا رایگان است, تنها هنگامی که اقامتگاهی رزرو می شود, کارمزد چتراتا از صورتحساب رزرو کسر می گردد.

«‌هدف ما در چتراتا تضمین آرامش خیال مسافران از بابت اقامتگاه شهر مقصد و در عین حال بهره مندی از اقامتگاه هایی مناسب و به قیمت, با سبک زندگی، غذاها و فرهنگ محلی مقصد می باشد. رزرواسیون همه نوع اقامتگاه بومی و مردمی همچون ویلا, سوئیت, آپارتمان, خانه های روستایی و اقامتگاههای بوم گردی در چتراتا قابل انجام است.

اجاره ویلا

سفر جزو آن مدل تفریحاتی است که با هر نوع سلیقه و روحیاتی سازگار است. عجیب به نظر می‌رسد که سفر کردن جایی در زندگی شما نداشته باشد و دلتان نخواهد هر چند مدت یکبار یک سفر خوشایند را در سطح کشور یا حتی خارج از آن تجربه کنید.

برای سفر کردن نیاز به سخت‌گیری نیست اگر یک گردشگر واقعی باشید می‌توانید در هر شرایطی مقدمات یک سفر تمام عیار را فراهم کنید و با اجاره روزانه ویلا اوقاتی لذت بخش را برای خودتان و همراهانتان ترتیب ببینید.

در این میان چگونگی سفر به حال و هوا و روحیات شما بستگی دارد. اینکه اهل چه مدل سفرهایی باشید، اینکه قرار گرفتن در چه فضایی حال شما را خوب می کند. بنابراین در شروع یک سفر لازم است که نسبت به روحیات خودتان به شناختی نسبی رسیده باشید. با در نظر گرفتن این جریان می توانید بهترین برنامه ریزی را جهت یک تعطیلات ایده آل ترتیب ببینید و در لحظه به لحظه ی سفر حس خوبی را تجربه نمائید.

سایت چتراتا با شناخت کامل نیازها و پوشش دادن نقاط ضعف دیگر سایت های فعال در این حوزه تلاش می کند بهترین سایت اجاره ویلا برای شما باشد.

با تکیه بر چتراتا، سفر فرایندی ساده است. فرقی نمی‌کند چه روحیاتی داشته باشید و چه بودجه‌ای را جهت سفر انتخاب نمائید. فهرستی کامل از بهترین گزینه‌ها جهت اجاره روزانه ویلا در سراسر ایران در اختیار شما قرار گرفته است تا با انتخاب بهترین گزینه، مسافرتی دلچسب و به یاد ماندنی را برای خودتان و همراهانتان رقم بزنید.

اگر قصد سفر دارید و به دنبال اجاره ویلا یا اقامتگاه مناسب و امن هستید این بهترین فرصت است تا با ورود و عضویت در سایت چتراتا تجربه‌ای خاص را برای خودتان رقم بزنید.

اجاره ویلا در شمال

اکثر شهرهای شمال کشور توانسته اند همچنان حال و هوای سنتی خودشان را حفظ کنند و تلفیق بی نظیری باشند از سنت و مدرنیته. با گشت و گذار در این شهرها می توان با سنت و آداب و رسوم مردم این خطه به خوبی آشنا شد.

مردمی آرام و مهمان نواز که زیبایی و طبیعت شهر و دیارشان را با گردشگرانی از اقصی نقاط ایران شریک شده اند. از دیگر جاذبه هایی که می توان در شمال به حد کافی از آن لذت برد سواحل آرام و دیدنی است. سواحلی که در هر نقطه حال و هوای خاص خودشان را دارند.

برای مشاهده ادامه مطالب  اجاره آسان انواع ویلا در شمال و سراسر ایران با بهترین قیمت کلیک کنید.        



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما

 

شاید یکی از مواردی که در همان ابتدای سفر  برایمان لذت بخش‌ باشد این است که بلیط هواپیما ارزان و مناسب پیدا کنیم. خصوصا که اگر به طور دائم با هواپیما به مسافرت برویم و به همین جهت هم آگاهی کامل از شرایط و ترفند های خرید بلیط هواپیما بسیار حائز اهمیت می باشد.

یکی از دغدغه های همیشگی مسافران خرید بلیط برای مسیر برگشت است. بیشتر مسافران نهایت دقت و تمرکز خود را بر روی خرید بلیط مسیر رفت می گذارند و همین باعث می شود در بیشتر مواقع نتوانند بلیط دلخواه خود را برای مسیر برگشت تهیه کنند.

چتراتا شما را راهنمایی می کند تا با رعایت برخی نکات ساده بتوانید، بهترین بلیط هواپیمایی را نصیب خود کنید..

 

بلیط خریدن در روزهای خاص ممنوع

 

اولویت شما باید این باشد که روزهای خاص و مناسبت ها را فراموش کنید! چرا که بیشتر مردم در این روزها به سفر می روند و قیمت بلیط هواپیما تا چند برابر افزایش می یابد. اگر بتوانید برنامه ریزی درستی انجام دهید و کمی هوشمندانه سفر کنید، دقیقا در پایان روزهای تعطیل و مناسبت های خاص قیمت بلیط ها به طرز چشمگیری کاهش می یابد. مثلا نیمه دوم فروردین و یا هفته های پایانی اسفند زمان مناسبی برای خرید بلیط ارزان هواپیماست.

 

خرید بلیط های لحظه آخری و چارتری

 

بلیط لحظه آخری و یا بلیط چارتر را حتما از جای معتبر خریداری کنید که در غیر اینصورت گاهی می تواند خیلی دردسر ساز شود و حسابی سفر را به کام شما تلخ کند. گول تبلیغات کذب را نخورید و با عجله تصمیم به خرید بلیط نگیرید چون در این صورت احتمال اینکه با هواپیمایی بی کیفیت و ساعات نامناسبی پروازی روبرو شوید زیاد است.

پیش از خرید، قیمت بلیط های چارتری را با سیستمی مقایسه کنید. در ضمن بلیط های چارتری دیگر تفاوتی در قیمت بلیط کودکان ندارند و خبری از خرید بلیط هواپیما نصف قیمت نیست.

یه نکته مهم دیگر اینکهف تحقیق کنید و ببینید مقصد شما چند فرودگاه دارد، چون گاهی پرواز به سمت یک فرودگاه از دیگری ارزان تر است و اینطوری می توانید هزینه سفر را کاهش دهید، گاهی می توان برای کم کردن بیشتر هزینه ها کمی منعطف بود.

 

بلیط هواپیما را در روزهای میانی هفته بخرید

 

باید بدانید که ابتدا و انتهای هفته بلیط هواپیما گران است. پس بهتر است برنامه سفر خود را طوری بچینید که مثلا روز دوشنبه و یا سه شنبه حرکت کنید و دقیقا در همین روزها هم به مبدا خود بازگردید.

 

رقابت بلیط چارتری وسیستمی

 

در انتخاب بین بلیط چارتری و بلیط سیستمی سعی کنید که بلیط چارتر را انتخاب نمایید. چرا که بلیط های چارتری به سبب تغییرات قیمتی، معمولا نرخ پایین تری نسبت به سیستمی ها دارند. با این حال در هنگام خرید بلیط هواپیما قیمت هر دو را با هم مقایسه کنید، زیرا در مواقعی که تقاضا برای خرید بلیط چارتر زیاد است، ممکن است قیمت آن از بلیط سیستمی هم بالاتر برود.

 

به دنبال اسم هواپیمایی های بزرگ نباشید

 

در بعضی مواقع ممکن است ایرلاین هایی را که اسمشان را هم نشنیده اید، پرواز مورد نظر شما را با قیمت پایین تری نسبت به ایرلاین های بزرگ ارائه دهند. پس حواستان به نام هواپیمایی ها و قیمت ارائه شده توسط آن ها باشد.

 

شهرهای خاص را کمتر انتخاب کنید

 

قطعا در روزهای تعطیل همه مردم ایران یکی است و همه باهم در همان روزها به مسافرت می‌روند و جالب‌تر از اینکه همه به شهرهای بزرگ می‌روند، بنابراین انتخاب شهر خاص و بزرگ را کنار بگذارید و به شهری بروید که مردم کمتری به آنجا می‌روند تا هزینه کمتری صرف خرید بلیط خارجی و داخلی هواپیما کنید.

 

دقت در انتخاب کلاس پروازی مناسب

 

برای سفرهایی که زمان کوتاهی دارند از بلیط هواپیما کلاس A یا فرست کلاس استفاده نکنید، زیرا سفری که کمتر از ۲ ساعت طول می‌کشد نیازی به خدماتی مثل صندلی راحت و غذا وغیره ندارد بنابراین برای سفرهای کوتاه برای خرید بلیط هواپیما هزینه اضافی صرف نکنید.

برای مشاهده ادامه مطلب ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اجاره ویلا در شمال و سراسر ایران

اگر قصد سفر دارید و به دنبال تجربه شایسته سفر هستید، یافتن اقامتگاهی مناسب از نخستین اقدامات شما باید باشد. چتراتا، یکی از معتبرترین سامانه رزرو ویلا و اجاره اقامتگاه، است.

 در سفرهای داخلی چتراتا انتخاب‌های متنوعی را در اختیارتان می‌گذارد. اطلاعات درباره شرایط ویلا یا اقامتگاه، موقعیت مکانی، عکس‌هایی واضح و هزینه اقامت، داده‌هایی است که در چتراتا در اختیار شما گذاشته می‌شود تا انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید،سایت چتراتا انتخاب‌های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

اجاره و رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه با چتراتا

ثبت نام در سایت چتراتا رایگان است و می‌توانید به راحتی در آن ثبت نام و از خدماتش استفاده کنید. در ابتدای کار باید وارد سایت شوید و روی دکمه ورود | ثبت نام کلیک کنید. 

بعد از آن اطلاعات فردی و شماره تماستان را وارد کنید. در عرض چند دقیقه حساب کاربری شما روی سایت چتراتا فعال می‌شود و می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را ببینید و رزرو کنید.

با استفاده از سامانه چتراتا می‌توانید در کمترین زمان در شهرهای چالوس، کلاردشت، رامسر، لاهیجان ،بندرانزلی ،کردان، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، قشم و کیش اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 

اجاره ویلا

برای سفر کردن نیاز به سخت‌گیری نیست اگر یک گردشگر واقعی باشید می‌توانید در هر شرایطی مقدمات یک سفر تمام عیار را فراهم کنید و با اجاره روزانه ویلا و اقامتگاه اوقاتی لذت بخش را برای خودتان و همراهانتان ترتیب ببینید.

در این میان چگونگی سفر به حال و هوا و روحیات شما بستگی دارد. اینکه اهل چه مدل سفرهایی باشید، اینکه قرار گرفتن در چه فضایی حال شما را خوب می کند. بنابراین در شروع یک سفر لازم است که نسبت به روحیات خودتان به شناختی نسبی رسیده باشید. با در نظر گرفتن این جریان می توانید بهترین برنامه ریزی را جهت یک تعطیلات ایده آل ترتیب ببینید و در لحظه به لحظه ی سفر حس خوبی را تجربه نمائید.

سایت چتراتا با شناخت کامل نیازها و پوشش دادن نقاط ضعف دیگر سایت های فعال در این حوزه تلاش می کند بهترین سایت اجاره ویلا برای شما باشد.

چتراتا همچنین پرداخت شما رو تضمین میکنه و در صورت لزوم می تونید رزرو خودتون رو طبق قوانین سایت لغو و پولتون رو پس بگیرید مطمئن باشید ما تا پایان سفر همراهتون هستیم، همکاران ما در واحد پشتیبانی، 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما هستندپس منتظر چی هستی؟ همین الان ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی مورد نظرت رو با بهترین قیمت در چتراتا رزرو کن.

 

اجاره ویلا در شمال

آنچه که در سفر به شمال کشور لازم است همواره و همیشه مدنظر شما باشد ترافیک سفر و گردشگری است. بنابراین لازم است به خوبی به چند و چون سفر در تعطیلات مناسبتی آشنا باشید. بدون شک اجاره ویلا و اقامتگاه در چنین اوقاتی کار ساده ای نیست، برنامه ریزی می تواند کیفیت سفر شما را افزایش بدهد و باعث شود تجربه ای شیرین و بی نظیر از سفر به استان های شمالی داشته باشید. 

با توجه به این جریان اگر در تعطیلات رسمی و مناسبتی راهی استان های شمالی هستید از یک ماه تا دو هفته قبل فرایند برنامه ریزی را آغاز کنید. لازم است راجع به چگونگی سفر تصمیم بگیرید. بلیط خود را رزرو کنید و بعد به دنبال اجاره روزانه ویلا در شمال باشید.

خوشبختانه این روزها با رواج سامانه‌های آنلاین اجاره ویلا و اقامتگاه شاهد دگرگونی و بهبود خوشایندی در این حوزه هستیم. بنابراین دیگر نیازی نیست که با حضور در محل فرایند اجاره آنلاین ویلا در شمال را انجام دهید.

 فرقی نمی کند که به دنبال اجاره ویلا جنگلی در مازندران باشید یا دلتان بخواهد از قیمت رزرو ویلا لوکس در شمال مطلع بشوید، به سادگی با ورود به سامانه چتراتا می توانید تمام این فرایند را به راحتی و باخیالی آسوده طی کرده و نگرانی از بابت کیفیت و امنیت ملکی که قرار است در طی تعطیلات در آن ساکن شوید نداشته باشید. 

اجاره ویلا در شمال و سراسر ایران

اجاره ویلا در اطراف تهران

برای اجاره روزانه ویلا اطراف تهران می توانید از طریق فیلترها و جستجوی بالای سایت چتراتا نتایج دقیق تری را بدست آورید، هم اکنون صدها مورد برای اجاره سوئیت یک روزه یا بیشتر ،ارزان یا لوکس در تهران یا برای اجاره روزانه یا شبانه ویلا و سوئیت در کردان، اجاره ویلا در فشم، اجاره ویلا در دماوند و غیره در صفحه اصلی چتراتا فراهم است و یا از بالای سایت یک شهر دیگر را انتخاب کنید.

 تمامی مراحل رزرو و اجاره ویلا در تهران و اطراف آن از طریق چتراتا بصورت آنلاین انجام می گردد. 

برای مشاهده مطلب اجاره ویلا در شمال و سراسر ایران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

آشنایی با لباس محلی لرستان

کشور پهناور ما ایران وسعت بسیاری دارد که در نتیجه آن دارای قومیت های بسیاری است که همه ما می شناسیم و به آن افتخار می کنیم. آن ها زبان های مخصوص، سنت‌های خاص و البته لباس های خود را دارا هستند که تمام آن ها به ارزشمندی کشور کمک می کند.

ما می توانیم با توجه به رنگ، پارچه، الگوهای متفاوت، زیورآلاتی که روی آن ها کار شده است و البته نوع حجاب آن ها متوجه شوید که لباس برای کدام منطقه است. با چتراتا همراه باشید تا به معرفی لباس های محلی لرستان بپردازیم.

 پوشش مردم لرستان، در نهایت زیبایی و سادگی نمادی از پوشش اصیل اسلامی است که امروز جز در برخی مناطق روستایی و عشایری شاید دیگر نتوان نشانی از آن یافت. نوع دوخت لباس‌های سنتی در لرستان و رنگ‌های به کار رفته در این پوشش‌ها منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

 

پوشش بانوان لرستان

 

می توان گفت لباس‌ سنتی مردم لرستان با توجه به شرایط اقلیمی ‌و نیاز آنها در گذشته‌ طراحی شده است و برای نمایش‌ شأن اجتماعی، سن و غیره از تغییر رنگ در پارچه لباس استفاده می‌کنند، بدین‌گونه که زنان جوان لباس‌های ملون و شاد به تن دارند و زنان مسن‌تر با سربندی سیاه و سفید از پارچه‌هایی به رنگ تیره با طرح‌های ساده استفاده می‌کنند.

 

انواع لباس های محلی بانوان لرستان :

 

سرون

 

بانوان لرستان برای سر خود از پوشش‌های متنوعی به نام سروَن یا همان سربند استفاده می‌کنند که تنها قسمتی از موهای سر آنها را در برگرفته و گیسوان‌شان از کنار گوش‌ها روی شانه‌ها آویزان است. آنها جلوی سرون خود را با قطعه‌های طلا یا نقره و مهره‌های نفیس و زیبا تزیین می‌کنند:

 

تَرَه و گلوَنی

 

زنان لرستان در روزهای معمولی و حالت عادی ،روسری یا چارقدی بر سر می‌بندند. در روزهای جشن و سرور و مراسم عروسی، نوعی سرپوش رنگین و زیبا به نام گلوَنی را روی تره با گره‌ای خاص به دور سر می‌پیچند و مابقی آن از پشت سر آویزان می‌ماند.

 رنگ این پارچه ها با توجه به سن و سال بانوان انتخاب می‌شود؛ زنان مسن‌تر پارچه‌هایی به رنگ تیره و طرح‌های ساده و سربندی سیاه و سفید را ترجیح می‌دهند. بد نیست بدانید این سربند در شهریور ۱۳۹۷ به عنوان میراث قوم لر به ثبت ملی رسیده است.

 

کَت

 

چارقدی بزرگ و ساده با حاشیه‌های رنگی و ریشه‌دار را کت می گویند که در میان بانوان لر بسیار رواج دارد. پوششی از جنس حریر و ابریشم گل‌دار که با سکه‌هایی تزئین شده و زیبایی آن چشم‌گیر است.

یکی از نکات مهم در نحوه بستن این سرون است و در گذشته هر بانویی روسری و عمامه بزرگ‌تری را با سلیقه می‌بست، بسیار معروف می‌شد.

 

عرق‌چِن

 

عرق‎چِن همان عرقچین است که در فرهنگ‌های دیگر هم دیده می‌شود و لرها آن را از پارچه مخمل و تکه پارچه‏‌ها درست می‌کنند.

 

کِراس یا جُومَه

 

تن‌پوش اصلی زنان لر پیراهنی بلند و گلدار با آستین گشاد و یقه‌ای گرد و چاکی در بالاتنه است که دکمه‌هایی از سکه‌های طلایی دارد. این تن پوش را کراس یا جومه می‌نامند و در کناره‌های آن برشی ساده به نام «جُومه تیزر بالادار» ایجاد می‌کنند.

 

بال کُل

 

لرستانی ها به آستین «بال» می‌گویند. بال کل، لباس آستین کوتاهی از جنس مخمل و جلوباز است که تا سرزانو را می‌پوشاند و از آن روی پیراهن استفاده می‌کنند. مشکی، سبز و قرمز بیشترین رنگ‌هایی هستند که در این پوشش به کار می‌روند و برای تزئین بال کل، سر آستین‌ها و حاشیه جلوی آن، کرمَک‌دوزی می‌شود.

 

یال

 

یال، کتی مخملی است که زنان لرستان در هنگام مراسم شادی برروی پیراهن می‌پوشند. جوان‌ها از رنگ قرمز و زنان مسن اغلب از رنگ مشکی و سرمه‌ای برای دوخت این کت استفاده می‌کنند.

 

کت و جلیزقه

 

کت بالاپوشی برای نیم تنه است که جلوی آن با دکمه بسته می‌شود. جلیقه یا جلیزقه هم نیم‌تنه‌ای بدون آستین و جلوباز است که آن را با سکه و یراق دوزی تزئین می‌کنند.

 

کُلنجه

 

نیم تنه‌ای مخملی به رنگ روشن با حاشیه‌های مزین به یراق دوزی و کرمک دوزی است که جلوی آن را با سکه‌های نقره‌ای گوشه دار تزئین می‌کنند.

 

شاوال

 

شاوال پوششی لیفه‌دار یا کمردار شبیه شلوار کردی از پارچه‌های رنگی که زیر پیراهن پوشیده می‌شود. شاوال دوقسمتی و دورنگ است؛ از دمپا تا حدود بالای زانو، پارچه‌ ساده با نقش‌بندی و نواردوزی به کار می‌رود و قسمت بالاتر به رنگ دیگر و گل‌دار است.

 

چارشو

 

چادرشب سفید و گلدار زنان لرستانی را چارشو می نامند.برای رعایت حجاب کامل، عروس باید در روز عروسی چارشو را روی لباس خود می‌انداخت.

 

آژیه یا آجیده

 

یک نوع گیوه‌ای ست که رویه‌ای از جنس نخِ پنبه‌ای تابیده شده دارد و زیره آن چرمی‌ و آج دار است. بافت رویه این گیوه دو نوع زنانه و مردانه دارد و جوراب باف است و زیره آن توسط مردان آژیه کش آماده می‌شود. نوع زنانه این کفش را بیشتر نوعروسان به پا می‌کنند.

برای مطالعه ادامه مطلب آشنایی با لباس محلی لرستان کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اجاره ویلا‌های بکر و زیبا در شمال و سراسر ایران

همیشه از مسن تر ها شنیدیم "دوستانتو تو سفر بشناس"، مهم نیست همسفر شما دوستانتون، خانواده و یا همسرتان باشه سفر باعث میشه اون هارو بهتر بشناسید و رابطتون رو محکم تر کنید.

در کنار همسفران خوب، محل اقامت یکی از مهم ترین عامل هایی هست که می تونه مسافرتتون رو لذت بخش تر کنه. ما در چتراتا جمع شدیم تا بتونیم یکی از مهم ترین دغدغه های سفرتون رو قبل از سفر برطرف کنیم.

چتراتا، رزرو و اجاره آنلاین ویلا و اقامتگاه

شما به همراه چتراتا می تونید در بسیاری از شهرهای مهم گردشگری ایران، منزل مبله، ویلا،اقامتگاه بوم گردی مورد نظرتون رو بررسی و اقدام به اجاره کنید. کافیه  ویلا یا اقامتگاه بوم گردی دلخواهتون رو جست و جو کنید،عکس ها و امکاناتش رو ببینید و اقدام به رزرو کنید.

اگر قصد سفر دارید و به دنبال اجاره ویلا و اقامتگاه مناسب و امن هستید این بهترین فرصت است تا با ورود و عضویت در سایت چتراتا تجربه‌ای خاص را برای خودتان رقم بزنید.

چتراتا همچنین پرداخت شما رو تضمین میکنه و در صورت لزوم می تونید رزرو خودتون رو طبق قوانین سایت لغو و پولتون رو پس بگیرید مطمئن باشید ما تا پایان سفر همراهتون هستیم، همکاران ما در واحد پشتیبانی، 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما هستندپس منتظر چی هستی؟ همین الان ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی مورد نظرت رو با بهترین قیمت در چتراتا رزرو کن.

در چتراتا چگونه هزینه رزرو را پرداخت کنیم؟

از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی امکان پرداخت فراهم شده است و بعد از رزرو می‌توانید وجه مورد نظر را واریز کنید و از طریق پشتیبانی فرایند رزروتان را پیگیری کنید.

اجاره ویلا

سفر جزو آن مدل تفریحاتی است که با هر نوع سلیقه و روحیاتی سازگار است. عجیب به نظر می‌رسد که سفر کردن جایی در زندگی شما نداشته باشد و دلتان نخواهد هر چند مدت یکبار یک سفر خوشایند را در سطح کشور یا حتی خارج از آن تجربه کنید.

 برای سفر کردن نیاز به سخت‌گیری نیست اگر یک گردشگر واقعی باشید می‌توانید در هر شرایطی مقدمات یک سفر تمام عیار را فراهم کنید و با اجاره روزانه ویلا اوقاتی لذت بخش را برای خودتان و همراهانتان ترتیب ببینید.

در این میان چگونگی سفر به حال و هوا و روحیات شما بستگی دارد. اینکه اهل چه مدل سفرهایی باشید، اینکه قرار گرفتن در چه فضایی حال شما را خوب می کند. بنابراین در شروع یک سفر لازم است که نسبت به روحیات خودتان به شناختی نسبی رسیده باشید. با در نظر گرفتن این جریان می توانید بهترین برنامه ریزی را جهت یک تعطیلات ایده آل ترتیب ببینید و در لحظه به لحظه ی سفر حس خوبی را تجربه نمائید.

سایت چتراتا با شناخت کامل نیازها و پوشش دادن نقاط ضعف دیگر سایت های فعال در این حوزه تلاش می کند بهترین سایت اجاره ویلا برای شما باشد.

 با تکیه بر چتراتا، سفر فرایندی ساده است. فرقی نمی‌کند چه روحیاتی داشته باشید و چه بودجه‌ای را جهت سفر انتخاب نمائید. فهرستی کامل از بهترین گزینه‌ها جهت اجاره روزانه ویلا در سراسر ایران در اختیار شما قرار گرفته است تا با انتخاب بهترین گزینه، مسافرتی دلچسب و به یاد ماندنی را برای خودتان و همراهانتان رقم بزنید.

اجاره ویلا در شمال

شهرهای شمال ایران به دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه های البرز و دریای خزر دارای طبیعت و آب و هوای بی نظیری هستند. کسی نیست که حداقل به یکی از شهرهای شمال سفر نکرده باشد. هریک از این شهرها دارای زیبایی منحصر به فرد و خاص خود هستند و انتخاب یکی از این شهرها به عنوان بهترین شهر شمال کار بسیار دشواری است.

 با استفاده از سامانه رزرواسیون چتراتا می‌توانید در کمترین زمان نسبت به اجاره ویلا رامسر ،چالوس، کلاردشت، تالش، فومن، بابلسر، محمودآباد، فریدون کنار، نوشهر، نور، بندرانزلی و دیگر شهرها اقدام کنید و از سفرتان لذت ببرید.

اجاره ویلا در اطراف تهران

فرقی نمی کند برای سفر کاری به تهران سفر می کنید یا برای تفریح به دنبال مقصدی مناسب در اطراف تهران هستید. به هر صورت اولین گام برای برنامه ریزی یک سفر، کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر جهت انتخاب مقصد و اقامتگاهی مناسب است.سایت چتراتا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا اقدام به رزرو ویلا در اطراف تهران نمائید.

برای مشاهده ادامه مطلب اجاره ویلا‌های بکر و زیبا در شمال و سراسر ایران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

آشنایی با معروفترین آتشکده های ایران

می توان گفت مهار آتش و چگونگی استفاده بهینه از آن یکی از مهم‌ترین کشفیات بشر بود که به تمدن و پیشرفت انسان سرعتی افسانه‌ای بخشید.

شاید بتوان بیان کرد که جهان به نوعی آتش را دوست دارند و در آغاز پرستش خدای خود، مایلند که شمعی را روشن کرده و به ستایش نیکی‌ها بپردازند.

نیایشگاه زرتشتیان در جایگاهی به نام آتشکده انجام می گیرد. گفته می‌شود که آتش در جای خاصی از آن قرار دارد و مهمترین نیایش‌های دینی در آن و در برابر آتش انجام می‌گیرد.

نکته جالبت در مورد آتشکده ها این است که شکل و بنای آن ها در همه جا یکسان است و معمولاً  هر آتشکده 8 درگاه و چند اتاق 8 گوشه دارد و آتشدان در وسط بنا واقع است.

البته تعداد آتشکده‌ها بسیار است و تأسیس آن‌ها به زمان خیلی پیش از ظهور زرتشت، یعنی زمان پیشدادیان می‌رسد.

به محافظ آتشکده هیربد می گویند.در میان آتشکده‌های ایران سه مادر آتشکده بودند که طبقات مختلف مملکت آتشکده‌های شهرها و دیه‌ها و حتی خانه‌های خود را از آنها فروزان می‌ساختند و آن سه عبارت از:

1-آذرفرنبغ

 2-آذرگشنسپ

3-آذربرزین مهر

مورد اول یعنی آذر فرنبغ، اختصاص به موبدان داشت و محل آن درباریان پارس در نیمه راه بین بندرعباس و دارابگرد بود.

دومی یعنی آذر گشنسپ،ویژه پادشاهان و آرتشتاران و بزرگان بود و محل آن در شهر شیزیاگنزک در کنار دریاچه اورمیه بود که خرابه‌های آن اکنون در ده بهرام، در نزدیکی تکاپ دیده می‌شود.

و آخری یعنی آذربرزین مهر: نیز آتشکده کشاورزان و پیشه‌وران بود و در کوه‌های ریوند در شمال‌غربی نیشابور قرار داشت. این آتشکده‌ها و آتشکده‌های دیگر پس از اسلام به تدریج از میان رفتند.

 

معرفی آتشکده های ایران

 

آتشکده  اصفهان

 

در غرب شهر اصفهان  آتشکده آتشگاه قرار دارد و در مسیر اصفهان - نجف آباد در نزدیکی منارجنبان بر فراز تپه‌ای سنگی و کم ارتفاع جای گرفته است. آتشگاه اصفهان جزو سه اثر قدیمی به جا مانده از دوران باستان و از نظر بزرگی سومین اثر موجود در شهر اصفهان است و یکی از 7 آتشکده بزرگ ایران در زمان قباد ساسانی می‌باشد.

 

آتشکده کوچه بیوک یزد

 

آتشکده کوچه بیوک یزد مربوط به دوران قاجار است و در یزد، محله کوچه بیوک واقع شده است. کوچه بیوک یکی از محلات زرتشتی نشین مرکز یزد بوده که در گذشته خارج شهر قرار داشته است. درب مهر این محله کهن بوده و قدمتی 400ساله دارد.

 

آتشکده کرکویه در سیستان و بلوچستان

 

در غرب روستای خمک و هشت کیلومتری تپه منطقه شهرستان و در میان زمین‌های باتلاقی سیستان و نزدیک مرز ایران با افغانستان آتشکده کرکویه قرار دارد. این آتشکده از جمله آثار تاریخی و قدیمی استان سیستان و بلوچستان است.

طبق توصیفات مورخان اسلامی، این اثر تاریخی دارای دو قبه بزرگ و بر هر قبه شاخی چون شاخ گاوی بزرگ ساخته بودند و آتشگاه در زیر آن دو قبه قرار داشت. این آتشکده تا قرن ۱۷ هجری که قزوینی آن را وصف کرده است بسیار خرم و زیبا بوده است.

 

آتشکده ای در تهران با نام تخت رستم

 

در نزدیکی شهریارآتشکده ای با نام تخت رستم در بخش جوفین قرار دارد و این آتشکده در دوران ساسانی و برای انجام مراسم آتش؛ که فقط موبدان زرتشتی بدان راه داشته‌اند، ساخته شد. البته طی سال‌های اخیر نیز در دامنه شرقی تخت رستم یک محوطه باستانی در حدود 10 هکتار شناسایی شده است.

 

آتشکده آذرخش در فارس

 

در شش کیلومتری شهرستان داراب ،آتشکده آذرخش یا مسجد سنگی داراب در دل صخره کوه، کنده شده است.

به اعتقاد کارشناسان ،بنای اولیه مسجد سنگی مربوط به دوره ساسانیان است و در دوره اتابکان فارس، 652 هجری قمری، با تعبیه محراب و تغییراتی، به مسجد تبدیل شده است. بنای مسجد، عبارت از محوطه صلیبی شکلی است که در اطراف آن، دورتادور، رواقی با جرز، ستون و دهانه‌های طاقدار قرار گرفته است.

 

آتشکده دارابگرد در فارس

 

این آتشکده به فرمان اشو زرتشت ساخته شد. زرتشت به یستاف شاه فرمان داد تا آتش مقدس جمشید شاه را که مورد احترام وی بوده است بیاورند. یستاف شاه این آتش را در خوارزم پیدا کرد و به دارابجرد فارس آورد و اطرف آن را شهر زیبایی ساخت.

 

آتشکده آذرگشسب  آذربایجان‌غربی

 

از مشهورترین و بزرگ‌ترین آتشکده‌های فلات ایران،آتشکده آذرگشسب است که در آذربایجان غربی در 49 کیلومتری شمال شرق شهر تکاب قرار دارد.

معنی این آتشگاه  اسب نر است و بر پایه افسانه‌های ایرانی دلیل نام گذاری این است که کیخسرو به هنگام گشودن بهمن دژ در نیم روز با تیرگی شبانه که دیوان با جادوی خود پدید آورده بودند، روبرو شد.

برای مطالعه ادامه مطلب آشنایی با معروفترین آتشکده های ایران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

آشنایی با برخی از معروف ترین پارک های ملی ایران

پارک ملی را می توان اینگونه تعریف کرد که ذخایری از زمین های طبیعی، نیمه طبیعی یا توسعه یافته را شامل می شود و به همین دلیل از آن محافظت می شود. پارک های ملی یک ایده داشته و آن هم حفاظت از طبیعت وحشی برای نسل های بعدی به عنوان غرور ملی است.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و کمیسیون جهانی حفاظت از حوزه های آن از پارک ملی به عنوان نوع دوم منطقه حفاظت شده یاد می کند.

اولین کشوری که در این زمینه پیشقدم شد و پارک عمومی یا زمین های سرگرم ‌کننده برای استفاده توسط مردم را افتتاح کرد ایالات متحده امریکا بود که در آن پارک ملی یلوستون در سال ۱۸۷۲ افتتاح شد.

در چتراتا قصد داریم تا نگاهی به پارک ملی انداخته و در رابطه با تاثیرات آن با شما صحبت کنیم، در ادامه نگاهی به مهم ترین و معروف ترین پارک های ملی ایران نیز خواهیم انداخت.

 

ضوابط حاکم بر پارک‌های ملی

 

به طور کلی در پارک‌های ملی، تیراندازی و شکار ممنوع است، مگر در مواردی که مقتضیات حفظ نسل جانوران وحشی ایجاب نماید که در آن صورت سازمان، توسط مأمورین خود برحسب مورد عمل می‌نماید.

در موارد ضروری به منظور حفظ حیات جنگل و بهسازی پارکهای ملی یا انجام مطالعات علمی و زمین‌شناسی مجاز برحسب مورد با رعایت مقررات قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع توسط سازمان جنگلها و مراتع یا سازمان حفاظت محیط زیست اقدام خواهد شد و ورود به پارک‌های ملی و عبور از آن‌ها مستلزم کسب اجازه از سازمان است.

فقط برای مأمورین سازمان محیط زیست، حمل سلاح مجاز است و برای سایرین بدون اجازه کتبی از سازمان محیط زیست ممنوع است.

 

آشنایی با بهترین پارک های ملی ایران

 

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب‌وهوایی خود مکان مناسبی برای زندگی جانوران مختلف است. از این رو در ادامه شما را با بهترین پارک های ملی ایران از جمله پارک ملی گلستان، پارک ملی لار و پاری ملی کویر آشنا می‌کنیم.

ایران در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد و به همین دلیل در کشورمان شاهد کوهستان، دشت‌های وسیع، رودهای بزرگ، جنگل‌های بارانی انبوه و آبگیرهای بیابانی متعددی هستیم که چنین منابعی شرایط ایجاد پارک های ملی، پناه‌گاه‌ها و مناطق حفاظت شده مناسبی را برای گونه‌های جانوری مختلف فراهم کرده است.

همچنین این مناطق به محل مناسبی برای گردشگران تبدیل شده‌اند که از مهم‌ترین و بهترین پارک های ملی ایران می‌توان به پارک ملی گلستان، پارک ملی کویر، منطقه حفاظت ‌شده خارتوران و پناهگاه حیات وحش نایبندان اشاره کرد که در ادامه با هر یک از‌ آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

پارک ملی گلستان

 

اغلب مردم پارک ملی گلستان را با نام جنگل گلستان می‌شناسند که با مساحت ۹۱۹ کیلومتر مربع در حوالی شمال شرقی ایران قرار دارد. بوته‌ها، چمنزارها و دشت‌های سنگی سطح این پارک ملی را پوشانده‌اند که میزبان حدود ۶۹ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده، ۱۵۰ گونه پرنده و دو گونه دوزیست است. از مهم‌ترین حیوانات پارک ملی گلستان می‌توان به شغال، پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، گوزن قرمز خزر یا مارال، پازن (زیرگونه از بز کوهی ایرانی) و گوسفند وحشی اوریال اشاره کرد.

 

پارک ملی بوچاق واقع در کیاشهر

 

در شمال شرقی شهر رشت و منطقه کیاشهر،پارک ملی بوچاق قرار دارد.بوجاق منطقه ای شکار ممنوع است و مساحت آن حدودا ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار می باشد.

پوشش گیاهی معروف در این پارک آزاولا آلاله، توسکا، تمشک، انار و غیره و از گونه های جانوری می توان به پرنده های بی نظیری مانند آبچلیک، اکراس، غاز خاکستری و گیلانشاه اشاره کرد. تالاب بوجاق نیز دارای موجودات آبزی نظیر ماهی سفید و کپو است و این پارک ملی یکی از معدود زیستگاه های فک خزری در حال انقراض ایران است.

 

پارک ملی خجیر

 

پارک ملی خجیر ،در استان تهران قرار گرفته و مساحتی حدود ۹ هزار و ۹۷۱ هکتار را در شرق شهر تهران در برمی گیرد.

این پارک می توانید گونه های گیاهی مختلفی نظیر بادیان کوهی، بادام خارآلود، دغدغک، روناس، زبان گنجشک، سیاه تلو و درمنه را مشاهده کنید. همچنین حیواناتی نظیر آهو، پازن، روباه معمولی، شنگ، شغال، هامستر دم دراز، جرد ایرانی، شتر مار و پرنده هایی از جمله اردک سرسبز، تیهو، پری شاهرخ، خوتکا، زردپره و هدهد در این پارک ملی زندگی می کنند.

 

پارک ملی خارتوران

 

پارک ملی خارتوران با مساحت ۱۴ هزار کیلومتر مربع به عنوان دومین منطقه حفاظت شده گسترده ایران محسوب می‌شود که در آن حیوانات در حال انقراضی چون یوزپلنگ آسیایی وجود دارند.

همچنین این پارک ملی از حیوانات دیگری مانند گورخر ایرانی، غزال هندی، غزال ایرانی و گوسفند وحشی میزبانی می‌کند. از پرندگان این پارک ملی نیز می‌توان از کبک و دم جنبانک سفید نام برد.

 

پارک ملی بختگان

 

بختگان از دو بخش «منطقه حفاظت شده و پارک ملی بختگان» تشکیل شده که با مساحتی حدودا ۱۷۵ هزار ۳۷۲ هکتار در ۷۰ کیلومتری غرب نی ریز استان فارس قرار گرفته است. از جمله گیاه و درختانی که در این منطقه دیده می شوند، بادام کوهی، کاکوتی، گیاهان شورپسند، انجیر، تنگرس، کلخونگ و پسته وحشی است.

گونه های جانوری این منطقه نیز بسیار جذابند که در میان آن ها می توان به آهوی ایرانی، روباه، شغال، قوچ و میش و پرندگانی چون اگرت، کاکایی ها، لک لک، لیل، حواصیل، دارکوب پری شاهرخ، دال و هوبره اشاره کرد.

 

پارک ملی نایبدان

 

پناهگاه حیات وحش نایبندان با برخورداری از مساحتی حدود ۱۵۰۰۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگ‌ترین منطقه حفاظت شده ایران شناخته می‌شود که شامل دشت‌های بیابانی و تپه‌ای، رشته کوه و دشت‌های شنی است.

 در این منطقه حفاظت شده شاهد زندگی حیوانات مختلفی چون پلنگ ایرانی، روباه شنی، جبیر، بز کوهی، بز وحشی و گوسفند وحشی هستیم. از پرندگان موجود در پناهگاه حیات وحش نایبندان می‌توان به زاغ بور، کوکو، چکاوک شاخدار و کبک اشاره کرد. همچنین این پارک ملی میزبان خزندگانی مانند مار جعفری، شتر مار، افعی و مارمولک است.

 

پارک ملی قمیشلو

 

در غرب اصفهان، یکی دیگر از پارک های ملی ایران واقع شده که به نام قمیشلو به معنای نیزار شهرت دارد. مساحت پارک ملی قمیشلو ۸۶ هزار و ۶۸۵ هکتار است و دارای نه تنها ارزش محیط زیستی، بلکه به دلیل داشتن قلعه و بناهای تاریخی، از ارزش تاریخی برخوردار است.

 در این پارک ملی، حیواناتی مانند آگاما، تشی، خارپشت ایرانی، قوچ و میش،‌ گراز، کاراکال، خرگوش، وزغ سبز و پرندگانی مانند بالابان، زنبور خورک، انواع خفاش، سارگپه بلند، عقاب صحرایی، کرکس سیاه و … را ببینید.

برای مشاهده ادامه مطلب آشنایی با برخی از معروف ترین پارک های ملی ایران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

مکان های گردشگری کهکیلویه و بویر احمد

در دنیا کمتر سرزمینی را می توان یافت که از منظر فرهنگ بومی، جاذبه های طبیعی و تنوع آب و هوایی به پای کشورمان ایران برسد. هرچند نام کهکیلویه و بویر احمد زیاد بر سر زبان ها نیست، ولی در ایران کمتر سرزمینی وجود دارد که اینهمه زیبایی را یکجا داشته باشد. به راستی که این استان را می توان ایران کوچک نامید. در ادامه این مطلب با چتراتا همراه شوید تا با هم سفری به طبیعت بکر کهکیلویه و بویر احمد داشته باشیم

 

 

دریاچه کوه گل

 

بر روی تپه های کوه گل واقع در شمال شرقی شهر توریستی سی سخت مجموعه ای از زیبایی های طبیعت قرار گرفته است. دریاچه کوه گل با دربرداشتن دشت های مملو از گل لاله و آبشار زیبای تنگ نمک زیبایی خود را مضاعف کرده و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی چشم نوازی را به تصویر می کشد.در کنار این مجموعه ی زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.

برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکو سازی، زیرساخته ها و مراکز بهداشتی در این منطقه گردشگری صورت گرفته است.

 

 

تنگ مهریان یاسوج

 

تنگ مهریان در فاصله سه کیلومتری از شهر یاسوج است. پیمایش مسیر تنگ مهریان از زیباترین مسیرهایی است که خاطرات آن تا ابد در ذهن مسافران نقش می‌بندد.

این منطقه دارای طبیعتی بکر و سرسبز است. تنگ مهریان در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است.

در فصل بهار مناظر این مسیر جادویی و کم نظیر است. در فصل تابستان به دلیل وجود درختان تنومند سپیدار و بلوط، افراو… آب خنک و زلال رودخانه مهریان و هوای بسیار مطبوع، این منطقه میزبان مسافرانی است که از سرتا سر ایران به تنگ مهریان سفر کرده‌اند.

بازدید زمستانی این منطقه نیز خالی از لطف نیست. در زمستان یخ‌های قطوری در این منطقه بوجود می‌آید که همین امر علاقه مندان به یخ نوردی را به سمت این تنگ زیبا و چهارفصل می‌کشاند.

 

 

پیست اسکی کاکان

 

پیست اسکی کاکان در منطقه‌ای به نام کاکان در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر یاسوج واقع شده است.

این منطقه به پیست اسکی دنا نیز معروف است. طول این منطقه حدودا ۶۰۰ و عرض آن تقریبا ۱۵۰۰ متر می‌باشد. پیست اسکی کاکان دارای امانات رفاهی چون رستوران و کافی‌‌شاپ، امکان کرایه تجهیزات اسکی، خوابگاه و… می‌باشد.

این منطقه بی نظیر و منحصر به فرد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود. همچنین این منطقه در فصل بهار پوشیده از گل‌های وحشی و زیبا است و برای عکاسی بسیار مناسب است.

 

 

آبشار کمر دوغ

 

آبشار کمر دوغ در فاصله 300 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد. در این مکان طبیعتی بکر و خوش آب و هوا که پس از عبور از تنگه‌ای زیبا به وجود آمده، در انتظار شما است.

آبشار کمردوغ یکی از جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است که به ثبت ملی درآمده است. این منطقه را می توان به عنوان یکی از جاهای دیدنی کهگیلویه و بویراحمد در تابستان پیشنهاد کرد و با رفتن به این مکان زیبا از هوای مطبوع آن لذت برد.

 

 

روستای کریک، ماسوله جنوب

 

بعد از طی ۲۵ کیلومتر در مسیر جاده یاسوج به سی‌سخت، به روستای تاریخی کریک می‌رسید. اگر شما هم مثل من به روستاگردی علاقه خاصی دارید به هیچ وجه بازدید از این منطقه توریستی را از دست ندهید.

روستایی با معماری فوق‌العاده در میان دره‌ای سرسبز و در مسیر منطقه ییلاقی سی‌سخت. در کنار رودخانه‌ای که از میان آن می‌گذرد و تاکستانهای انگوری که روستا را در بر می‌گیرد.

می‌توانید ساعت‌ها زیر سایه درختان گردو بنشینید و به منظره روستا خیره شوید و از آب‌و‌هوای ملایم و مطبوع آن لذت ببرید.

 

 

پارک ساحلی یاسوج

 

پارک ساحلی یاسوج که در ورودی جنوبی شهر واقع شده، می‌تواند جای مناسبی برای گردش و تفریح باشد. این پارک تفریحی وگردشگری با مساحت ۱۴ هکتار در کنار یکی از رودهای بزرگ یاسوج به نام رود بشار قرار گرفته است.

در ضلع جنوبی این پارک شهربازی یاسوج قرار گرفته که می‌تواند اوقات خوشی را برای خانواده ایجاد کند. به راحتی می‌توانید شب را در این تفرجگاه فوق‌العاده بگذرانید. سکوها و آلاچیق‌های مخصوص مسافران در سراسر این پارک دیده می‌شود.

 

 

تله خسروی

 

تله خسروی، تل خسرو و یا تپه خسرو در روستای تل خسرو از توابع شهرستان بویراحمد است و یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی استان کهکیلویه و بویراحد محسوب می‌شود.

این تپه باستانی که قدمتی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد دارد در فاصله ۵ کیلومتری از یاسوج واقع شده است.

تل خسرو برای بومیان منطقه تپه‌ای اسطوره ای محسوب می‌شود. اعتقادی که در طی سالیان سال و نسل به نسل بین اهالی منتقل شده است. داستان از این قرار است که وقتی کیخسرو به دشت یاسوج می‌رسد به همراهانش دستور می‌دهد تپه‌ای در این دشت بنا کنند.

آنگاه کیخسرو بر بالای این تپه لهراسب را به عنوان جانشین خودش انتخاب می‌کند. این افسانه که فردوسی نیز در کتاب شاهنامه خود بدان پرداخته است می‌گوید بعد از این اتفاق کیخسرو تاج پادشاهی را به لهراسب می‌دهد و به سمت غاری در کوه‌های دنا می‌رود و در آنجا عروج می‌کند و به تا ابد جاودانه می‌ماند.

بومیان معتقدند تل دیگری نیز در این دشت به دست زال و سوارانش ساخته شده که با نام تل زال یا تل زالی شهرت دارد.

برای مشاهده ادامه مطلب مکان های گردشگری کهکیلویه و بویر احمد کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اجاره ویلا در شمال و یا سراسر ایران با چند کلیک

یقینا خاطرمان هست که در سال‌های گذشته وقتی سفر می‌رفتیم و نمی‌خواستیم در هتل اقامت کنیم، اجاره ویلا، خانه، سوئیت یا آپارتمان خیلی کار سختی بود.

باید در کنار خیابان‌ها و میدان‌های شهرها و حالتی مضطرب به دنبال یک اقامتگاه مناسب می‌گشتیم، از نظافت و امکانات داخلی‌اش اطلاعی نداشتیم، با قیمت‌های منطقه آشنا نبودیم و در نهایت وقت زیادی را صرف پیدا کردن یک اقامتگاه می‌کردیم.

اما به لطف عصر دیجیتال این مشکل حل شده است و با استفاده از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه می‌توانید در سراسر ایران خانه و منزل مورد نظرتان را بپسندید و برای مدت سفرتان اجاره‌اش کنید. یکی از این سامانه‌های آنلاین رزرو و اجاره ویلا «سایت چتراتا» نام دارد.

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید،سایت چتراتا انتخاب‌های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

ثبت نام در سایت چتراتا رایگان است و می‌توانید به راحتی در آن ثبت نام و از خدماتش استفاده کنید. در ابتدای کار باید وارد سایت شوید و روی دکمه ورود | ثبت نام کلیک کنید. 

بعد از آن اطلاعات فردی و شماره تماستان را وارد کنید. در عرض چند دقیقه حساب کاربری شما روی سایت چتراتا فعال می‌شود و می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را ببینید و رزرو کنید.

 

اجاره ویلا

 

بعد از عضویت در سایت چتراتا برای اجاره ویلا می بایست در صفحه اصلی سایت،از میان صدها ویلای مختلف از اقسانقاط کشور ویلای مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعاتی مانند مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد کنید. با انتخاب یک اقامتگاه و رزرو آن میزبان تایید می‌کند که اقامتگاهش خالی است یا نه. در صورتی که خالی بود لینک پرداخت هزینه رزرو برایتان ارسال می‌شود و با پرداخت مبلغ اجاره اقامتگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

اجاره ویلا در شمال

 

یکی از بزرگ ترین ویژگی های مناطق شمالی کشور، مجموعه ای است کامل از دیدنی ها که به سفرتان تنوع می دهد. در این بین هیچ محدودیتی برای لذت بردن از اطراف نیست. فرقی نمی کند که به طبیعت دریا و ساحل علاقه داشته باشید و دلتان بخواهد یک گوشه دنج پیدا کنید و ساعت ها از بازی امواج لذت ببرید یا اینکه کوله بارتان را ببندید و راهی جنگل بشوید چرا که این روزها اجاره کلبه و ویلای جنگلی در شمال به یکی از پرطرف دارترین گزینه های مشتاقان سفر تبدیل شده است. 

نواحی شمالی ایران این توانایی را دارند که شما را مهمان زیباترین ها کنند. در این بین اجاره ویلای ساحلی از طریق سایت چتراتا در شمال هم می تواند گزینه فوق العاده ای برای شما باشد. تماشای آبی دریا از پنجره خانه ای که در آن سکونت دارید می‌تواند تجربه جالب و دلچسبی باشد، تجربه ای که تا سال ها از به یاد آوردن آن لبخند بزنید و سر شوق بیائید.

چتراتا به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید برای سفر بعدی، اجاره ویلا جنگلی در شمال به حال و هوایتان نزدیکتر است یا اجاره ویلا با ساحل اختصاصی ؟! برای سفری بدون دقدقه اقامت، میتوانید قبل از سفر نسبت به رزرو و اجاره ویلا در شمال اقدام نمایید.

 

اجاره ویلا اطراف تهران

 

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید انتخاب‌های متعددی در اختیار شماست. خوبی تهران همین تنوع بی حد و اندازه ای است که به گردشگران و ساکنینش عرضه می کند. کافی است از خودتان بپرسید در چه فضایی به وجد می‌آیید؟

 بدون شک اگر به دنبال یک فضای آرام باشید،چتراتا اجاره باغ اطراف تهران را به شما پیشنهاد می کند که می تواند مانند اجاره ویلا در شمال حالتان را به بهترین شکل سر جا بیاورد.

 اگر به دنبال سفرهای لوکس و متفاوت هستید اجاره روزانه ویلا اطراف تهران را امتحان کنید و در صورتی که به دنبال سکونت در یک ییلاقات خوش منظره هستید کلبه های چوبی شیرین‌ترین اقامت را پیش پای شما می‌گذارند و ... .

برای مشاهده ادامه مطلب اجاره ویلا در شمال و یا سراسر ایران با چند کلیک ، کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اجاره ویلا در شمال و یا سراسر ایران با چند کلیک

یقینا خاطرمان هست که در سال‌های گذشته وقتی سفر می‌رفتیم و نمی‌خواستیم در هتل اقامت کنیم، اجاره ویلا، خانه، سوئیت یا آپارتمان خیلی کار سختی بود.

باید در کنار خیابان‌ها و میدان‌های شهرها و حالتی مضطرب به دنبال یک اقامتگاه مناسب می‌گشتیم، از نظافت و امکانات داخلی‌اش اطلاعی نداشتیم، با قیمت‌های منطقه آشنا نبودیم و در نهایت وقت زیادی را صرف پیدا کردن یک اقامتگاه می‌کردیم.

اما به لطف عصر دیجیتال این مشکل حل شده است و با استفاده از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه می‌توانید در سراسر ایران خانه و منزل مورد نظرتان را بپسندید و برای مدت سفرتان اجاره‌اش کنید. یکی از این سامانه‌های آنلاین رزرو و اجاره ویلا «سایت چتراتا» نام دارد.

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید،سایت چتراتا انتخاب‌های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

ثبت نام در سایت چتراتا رایگان است و می‌توانید به راحتی در آن ثبت نام و از خدماتش استفاده کنید. در ابتدای کار باید وارد سایت شوید و روی دکمه ورود | ثبت نام کلیک کنید. 

بعد از آن اطلاعات فردی و شماره تماستان را وارد کنید. در عرض چند دقیقه حساب کاربری شما روی سایت چتراتا فعال می‌شود و می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را ببینید و رزرو کنید.

 

اجاره ویلا

 

بعد از عضویت در سایت چتراتا برای اجاره ویلا می بایست در صفحه اصلی سایت،از میان صدها ویلای مختلف از اقسانقاط کشور ویلای مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعاتی مانند مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد کنید. با انتخاب یک اقامتگاه و رزرو آن میزبان تایید می‌کند که اقامتگاهش خالی است یا نه. در صورتی که خالی بود لینک پرداخت هزینه رزرو برایتان ارسال می‌شود و با پرداخت مبلغ اجاره اقامتگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

اجاره ویلا در شمال

 

یکی از بزرگ ترین ویژگی های مناطق شمالی کشور، مجموعه ای است کامل از دیدنی ها که به سفرتان تنوع می دهد. در این بین هیچ محدودیتی برای لذت بردن از اطراف نیست. فرقی نمی کند که به طبیعت دریا و ساحل علاقه داشته باشید و دلتان بخواهد یک گوشه دنج پیدا کنید و ساعت ها از بازی امواج لذت ببرید یا اینکه کوله بارتان را ببندید و راهی جنگل بشوید چرا که این روزها اجاره کلبه و ویلای جنگلی در شمال به یکی از پرطرف دارترین گزینه های مشتاقان سفر تبدیل شده است. 

نواحی شمالی ایران این توانایی را دارند که شما را مهمان زیباترین ها کنند. در این بین اجاره ویلای ساحلی از طریق سایت چتراتا در شمال هم می تواند گزینه فوق العاده ای برای شما باشد. تماشای آبی دریا از پنجره خانه ای که در آن سکونت دارید می‌تواند تجربه جالب و دلچسبی باشد، تجربه ای که تا سال ها از به یاد آوردن آن لبخند بزنید و سر شوق بیائید.

چتراتا به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید برای سفر بعدی، اجاره ویلا جنگلی در شمال به حال و هوایتان نزدیکتر است یا اجاره ویلا با ساحل اختصاصی ؟! برای سفری بدون دقدقه اقامت، میتوانید قبل از سفر نسبت به رزرو و اجاره ویلا در شمال اقدام نمایید.

 

اجاره ویلا اطراف تهران

 

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید انتخاب‌های متعددی در اختیار شماست. خوبی تهران همین تنوع بی حد و اندازه ای است که به گردشگران و ساکنینش عرضه می کند. کافی است از خودتان بپرسید در چه فضایی به وجد می‌آیید؟

 بدون شک اگر به دنبال یک فضای آرام باشید،چتراتا اجاره باغ اطراف تهران را به شما پیشنهاد می کند که می تواند مانند اجاره ویلا در شمال حالتان را به بهترین شکل سر جا بیاورد.

 اگر به دنبال سفرهای لوکس و متفاوت هستید اجاره روزانه ویلا اطراف تهران را امتحان کنید و در صورتی که به دنبال سکونت در یک ییلاقات خوش منظره هستید کلبه های چوبی شیرین‌ترین اقامت را پیش پای شما می‌گذارند و ... .

برای مشاهده ادامه مطلب اجاره ویلا در شمال و یا سراسر ایران با چند کلیک ، کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اجاره ویلا در شمال و یا سراسر ایران با چند کلیک

یقینا خاطرمان هست که در سال‌های گذشته وقتی سفر می‌رفتیم و نمی‌خواستیم در هتل اقامت کنیم، اجاره ویلا، خانه، سوئیت یا آپارتمان خیلی کار سختی بود.

باید در کنار خیابان‌ها و میدان‌های شهرها و حالتی مضطرب به دنبال یک اقامتگاه مناسب می‌گشتیم، از نظافت و امکانات داخلی‌اش اطلاعی نداشتیم، با قیمت‌های منطقه آشنا نبودیم و در نهایت وقت زیادی را صرف پیدا کردن یک اقامتگاه می‌کردیم.

اما به لطف عصر دیجیتال این مشکل حل شده است و با استفاده از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه می‌توانید در سراسر ایران خانه و منزل مورد نظرتان را بپسندید و برای مدت سفرتان اجاره‌اش کنید. یکی از این سامانه‌های آنلاین رزرو و اجاره ویلا «سایت چتراتا» نام دارد.

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید،سایت چتراتا انتخاب‌های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

ثبت نام در سایت چتراتا رایگان است و می‌توانید به راحتی در آن ثبت نام و از خدماتش استفاده کنید. در ابتدای کار باید وارد سایت شوید و روی دکمه ورود | ثبت نام کلیک کنید. 

بعد از آن اطلاعات فردی و شماره تماستان را وارد کنید. در عرض چند دقیقه حساب کاربری شما روی سایت چتراتا فعال می‌شود و می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را ببینید و رزرو کنید.

 

اجاره ویلا

 

بعد از عضویت در سایت چتراتا برای اجاره ویلا می بایست در صفحه اصلی سایت،از میان صدها ویلای مختلف از اقسانقاط کشور ویلای مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعاتی مانند مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد کنید. با انتخاب یک اقامتگاه و رزرو آن میزبان تایید می‌کند که اقامتگاهش خالی است یا نه. در صورتی که خالی بود لینک پرداخت هزینه رزرو برایتان ارسال می‌شود و با پرداخت مبلغ اجاره اقامتگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

اجاره ویلا در شمال

 

یکی از بزرگ ترین ویژگی های مناطق شمالی کشور، مجموعه ای است کامل از دیدنی ها که به سفرتان تنوع می دهد. در این بین هیچ محدودیتی برای لذت بردن از اطراف نیست. فرقی نمی کند که به طبیعت دریا و ساحل علاقه داشته باشید و دلتان بخواهد یک گوشه دنج پیدا کنید و ساعت ها از بازی امواج لذت ببرید یا اینکه کوله بارتان را ببندید و راهی جنگل بشوید چرا که این روزها اجاره کلبه و ویلای جنگلی در شمال به یکی از پرطرف دارترین گزینه های مشتاقان سفر تبدیل شده است. 

نواحی شمالی ایران این توانایی را دارند که شما را مهمان زیباترین ها کنند. در این بین اجاره ویلای ساحلی از طریق سایت چتراتا در شمال هم می تواند گزینه فوق العاده ای برای شما باشد. تماشای آبی دریا از پنجره خانه ای که در آن سکونت دارید می‌تواند تجربه جالب و دلچسبی باشد، تجربه ای که تا سال ها از به یاد آوردن آن لبخند بزنید و سر شوق بیائید.

چتراتا به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید برای سفر بعدی، اجاره ویلا جنگلی در شمال به حال و هوایتان نزدیکتر است یا اجاره ویلا با ساحل اختصاصی ؟! برای سفری بدون دقدقه اقامت، میتوانید قبل از سفر نسبت به رزرو و اجاره ویلا در شمال اقدام نمایید.

 

اجاره ویلا اطراف تهران

 

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید انتخاب‌های متعددی در اختیار شماست. خوبی تهران همین تنوع بی حد و اندازه ای است که به گردشگران و ساکنینش عرضه می کند. کافی است از خودتان بپرسید در چه فضایی به وجد می‌آیید؟

 بدون شک اگر به دنبال یک فضای آرام باشید،چتراتا اجاره باغ اطراف تهران را به شما پیشنهاد می کند که می تواند مانند اجاره ویلا در شمال حالتان را به بهترین شکل سر جا بیاورد.

 اگر به دنبال سفرهای لوکس و متفاوت هستید اجاره روزانه ویلا اطراف تهران را امتحان کنید و در صورتی که به دنبال سکونت در یک ییلاقات خوش منظره هستید کلبه های چوبی شیرین‌ترین اقامت را پیش پای شما می‌گذارند و ... .

برای مشاهده ادامه مطلب اجاره ویلا در شمال و یا سراسر ایران با چند کلیک ، کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی غذاهای سنتی تهران

هر شهر و استانی برای خودش نشانه‌هایی دارد که به نحوی شناسنامه آن شهر محسوب می‌شوند. از صنایع دستی گرفته تا مکان‌های گردشگری و غذا‌های محلی، همه و همه نمادی از یک شهر و استان محسوب می‌شوند که اتفاقا مردمان آن منطقه تعصب خاصی نسبت به آن‌ها دارند.

تهران نیز به عنوان یکی بزرگترین شهرهای ایران و پایتخت کشورمان، چون پذیرای هر قوم و ملتی از اقصی نقاط کشورمان بوده است فرهنگ و سنتهای متفاوت را در خود ترکیب کرده و تنوع زیادی در آن به وجود آمده است ولی با این وجود توانسته به خوبی از پس این مسئله بر آید و هر ساله گردشگران و توریستهای زیادی را با آغوش باز پذیرا باشد، توریست هایی که همگی مشتاق خوردن غذاهای محلی این شهر هستند. اگر ساکن تهران نیستسد و قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید برای اجاره و رزرو اقامتگاه روزانه در تهران کلیک کنید.

با چتراتا همراه باشید تا این بار شما را با غذاهای سنتی پایتخت بیشتر آشنا کنیم.

 

سر گنجشکی

 

از اصلی ترین غذاهای استان تهران، سرگنجشکی است که بسیاری از گردشگران و مسافرانی که از این شهر بازدید می کنند به دنبال صرف لذیذترین سر گنجشکی هستند تا بتواند یکی از خوشمزه ترین غذاهای استان تهران را میل کنند. در سر گنجشگی ،گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، مرزه، رب و پیاز بکار می رود.

 

لوبیا پلو

 

یکی دیگر از غذاهای محلی تهران، لوبیا پلو تهرانی بوده است که در فصل لوبیا سبز درست می شده است. امروزه به علت فریزری کردن مواد در تمام فصول پخته می شود اما در قدیم غذاها بسته به فصل ها تغییر می کردند.

تهرانی ها در لوبیا پلوی مخصوص خودشان ،لوبیا سبز، برنج، گوشت قرمز، پیاز، زردچوبه و فلفل، رب و روغن استفادهمی کردند. گوشت این برنج ترجیحاً گوسفندی استفاده می شود. دارچین زیادی در لا به لای برنج میزنند، کمی گلپر و زعفران ساییده شده برای عطر و طعم بهتر آن مصرف می شود.

 

آش رشته

 

یکی از آشهای خوشمزه ی تهران آش رشته است که در بیشتر مناطق کشورمان تهیه می شود و بسیار مورد پسند می باشد برای پختن یک آش رشته خوشمزه لوبیا چیتی، نخود، عدس، لوبیا سفید، رشته آش، پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ، کشک و سبزی آش لازم است خوردن آش رشته در فصل سرد زمستان بسیار مطبوع و خوشایند است.

 

دمی بلغور جو

 

دمی بلغور جو از دیگر غذاهای سنتی استان تهران به حساب می آید که از قدیمی ترین غذاهای این شهر بوده و در زمان های دور یکی از پرطرفدارترین غذاهای به شمار می آمد، امروزه نیز در بسیاری از رستوران های سنتی تهران شاهد پخت و سرو این غذا هستیم.

 

خورشت قورمه سبزی

 

بدون شک قرمه سبزی، محبوب ترین و مشهور ترین خورش تهران و حتی ایران است. این خورش خوشمزه پای ثابت مهمانی ها و مجالس رسمی بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. برای تهیه این غذای خوشمزه به گوشت ماهیچه تکه ای، لوبیا، سبزی سرخ شده، لیمو و انواع ادویه های خاص نیاز دارید.

 

دمپختک

 

شاید تا به امروز اطلاع نداشتید که دمپختک یکی از غذاهای اصیل تهران است که بسیار مورد علاقه‌ی خانواده‌های تهرانی است. این غذا بسیار ساده و سریع پخته می شود.

همراه دمپختک، تخم مرغ نیمرو، ماست، ترشی، سالاد شیرازی یا پیاز سرو می شود که طعم غذا را دلچسبتر می کند. اصل این غذا از برنج، باقالی زرد، زردچوبه، پیاز داغ، نمک و فلفل درست می شود که در کنارش از طعم دهنده های دیگر استفاده می شود.

 

اشکنه اسفناج

 

اشکنه اسفناج از دیگر مهمترین غذاهای استان تهران به شمار می آید که از زمان های بسیار دور مورد توجه بسیاری از مردم ایرانی واقع بوده و دارای طعم فوق العاده لذیذی می باشد.

 

آش شله قلمکار

 

از دیگر غذاهای محبوب استان تهران آش شله قلمکار است که از مهمترین مواد لازم برای پخت و تهیه این غذا می توان به گوشت قرمز، سبزی آش، لوبیا چیتی، عدس، گندم، پیاز، کشک، نعناع و برنج می باشد. امروزه در بسیاری از سفره خانه های سنتی و مناطق گردشگری تهران شاهد سرو این آش هستیم و اگر شما نیز به دنبال یکی از بهترین غذاهای استان تهران هستید می توانید این آش را در اولویت های خود قرار دهید.

برای مشاهده مطلب کامل معرفی غذاهای سنتی تهران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

روش های مراقبت از پول در هنگام مسافرت

شاید فکر کیند که در دنیای امروزی چک و کارت‌‌های اعتباری جایگزین پول نقد شده و دیگر لزومی برای حمل وجه نقد و نگرانی از بابت مراقبت آن وجود ندارد ،ولی با این وجود در برخی موارد مانند سفرهای خارجی و عدم دسترسی همه شهروندان به کارت‌های اعتباری بین‌المللی یا محدودیت سقف اعتبار این کارت‌ها گردشگران به ناچار ملزم به حمل مقادیری متنابهی از وجه نقد هستند و مواردی مانند سرقت، کلاهبرداری یا گم کردن کیف همواره در کمین آن‌ها است. ولی چتراتا به شما نکاتی را گوشزد می کند که برای مراقبت از پولتان مفید و کاربردی خواهد بود.

 

در دسترس قرار ندادن کیف پول

 

کیف پول را جایی قرار دهید که دسترسی به آن سخت و حتی غیرممکن باشد.به خانم ها توصیه می شود، کیف پول خود را در عمیق ترین قسمت کیف دوشی خود و یا در جیب های مخفی کیفشان قرار دهند و آقایان نیز کیف پولرا در جیب داخلی کت یا کاپشن بگذارند و یا در جیب جلو شلوار قرار دهند.

 

استفاده از لباس هایی که جیب مخفی دارند

 

 استفاده از کیف پول کمری، یکی از عادات منفی مسافران ایرانی می باشد. این کیف پول‌ها همیشه در معرض دید عموم هستند و حتی اگر شما به یکی از مناطق گرم دنیا سفر کنید، مطمئن باشید که کیف شما به شدت عرق می‌کند. اما چاره کار چه می باشد؟

راهکار چتراتا به شما عزیزان این است که به سراغ لباس‌های مختلفی بروید که در آنها چندین و چند جیب مخفی وجود دارد که ممکن است دیگران از آن اطلاعی نداشته باشند. این لباس‌ها هم به صورت خنک تابستانی و هم به صورت گرم زمستانی در بازار موجود هستند و شما به راحتی می‌توانید پول خود را درجیب های مختلف تقسیم کنید.

 

استفاده از کارت های اعتباری

 

کارت های اعتباری نیز دارای مزیت هایی می باشد. به عنوان نمونه کارت شما دزدیده شود بسیار بهتر است تا پول نقد همراه شما. سارق در صورت آگاهی نداشتن از رمز کارت شما نمی تواند به پول های داخل کارت دسترسی داشته باشد و سرمایه شما در امان خواهد بود.

هر زمان که از شما سرقت شد و کارت اعتباری خود را از دست دادید هرچه سریع تر به بانک خود مراجعه کرده و کارت را بسوزانید.

 

پول را بین کارت‌های خود تقسیم کنید

 

یکی دیگر از پیشنهادات چتراتا در این زمینه ،تقسیم کارت‌ و پول بین نفرات است. در این صورت، اگر کارت یک نفر گم یا دزدیده شد، کارت‌های دیگر باقی می‌ماند.

 

کارت ها را در قاب گوشی بگذارید

 

شاید بتوان گفت پشت قاب گوشی هوشمند، از بهترین مکان ها برای گذاشتن کارت اعتباری یا کارت شناسایی است. شما می توانید قاب هایی را خریداری کنید که این قسمت در پشت آن ها قرار دارد و می توانید کارت ها را در قسمت پشت قاب در فاصله بین قاب و گوشی قرار دهید.

 

از کارت اعتباری خود عکس داشته باشید

 

قبل از شروع سفر تاکید ما این است که از کلیه مدارک خود یک کپی یا عکس همراه داشته باشید تا در صورت هجوم و سرقت کلیه مدارک شما ، بتوانید با استفاده از این عکس ها روال قانونی کارهای خود را سریعتر پیش ببرید.

 

نگهداری پول سفر به اندازه نیاز

 

بسته به نوع سفر خود که خارجی یا داخلی می باشد،هیچگاه حجم بالای پول و پول هایی با ارزش بالا را در مکان های عمومی از جیب خارج نکنید و در سفرهای خارجی نیز همه پول خود را به واحد چول کشور مقصد تبدیل نکنید و بسته به نیاز روزانه خود مبلغ را در صرافی ها چنج کنید.

 

در هتل ها و اقامتگاه های معتبر ساکن شوید

 

 شما همیشه و در همه حال نمی‌توانید مراقب پول خود یا سایر اموال خود باشید. در هر صورت هدف از سفر برای لذت بردن است و نگرانی می‌تواند این لذت را از بین ببرد. بنابراین می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید که شما را از این نگرانی نجات دهد.

پیدا کردن یک اقامتگاه یا یک هتل ایمن این امتیاز را برای شما به همراه دارد که برخی از وسایل یا تجهیزات ارزشمند خود را در هتل نگه دارید و آنها را در معرض سرقت و دزدی قرار ندهید.

برای مطالعه ادامه مطلب روش های مراقبت از پول در هنگام مسافرت کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

ترتیب شهرهای مازندران بهمراه اطلاعات گردشگری آنها

مازندران یکی از استان های شمالی ایران در ساحل دریای خزر است. دماوند که بلندترین قله ایران و بلندترین کوه آتشفشانی در آسیا است، در مازندران و شهرستان آمل واقع شده است. مردم این استان طبق بررسی ها بسیار باهوش هستند. همچنین مازندران یکی از مهمترین پایگاه های باستان شناسی در خاورمیانه و جهان با قدمتی شش هزار ساله است. از لحاظ گردشگری، غرب مازندران به دلیل دریا و شهرها و مرکز مازندران به دلیل جنگل های متراکم آن شهرت بسیاری دارند و این استان را در یکی از استان های برتر توریستی ایران تبدیل کرده اند. برخی از مهمترین و زیباترین شهرهای آن رامسر ، کلاردشت، نوشهر، چالوس، نور، بابل، بابلسرهستند. آب و هوای شمال ایران به طور کلی به دلیل کوه البرز و بادهای محلی و سطح پوشش گیاهی، معتدل و مرطوب است. برای رزرو و اجاره اقامتگاه در مازندران به سایت چتراتا مراجعه نمایید.

 

از سمت شرق استان، شهر گلوگاه و بهشهر شرقی ترین شهرهای مازندران و غربی ترین شهرهای مازندران هم بترتیب شهرستان های رامسر و تنکابن می باشند. سه شهر نور و آمل و محودآباد نیز تقریبا شهرهای مرکزی استان مازندران را تشکیل داده اند.

 

شهرهای توریستی مازندران

 

شهرهایی که در ادامه نام برده شده اند طبق آمار از توریستی ترین و دیدنی ترین شهرهای مازندران هستند، به همین علت در کنار آب و هوا و دیدنی ها از امکانات و تجهیزات مدرن چون تله کابین و تفریحات پیشرفته و همچنین هتل های لوکس برخودارند.

 

کلاردشت

 

این شهر سر سبز یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در جهان است که در ارتفاع 1250 متر از سطح دریا واقع شده و چشم انداز آن تپه های ملایم پوشیده شده با درختان جنگلی است. مسیرهای پیاده روی ، رودخانه های مناسب برای ماهیگیری و دریاچه ولشت  آن را به بهشت دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. برای اجاره ویلا در کلاردشت میتوانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

رامسر

 

رامسر در سواحل غرب استان مازندران، در محدوده باغات پرتقال قرار دارد. این شهر از ساحل  دریای خز تا  دامنه کوههای البرز گسترده است. ساحل رامسر از سواحل محبوب شمال ایران است و تمام تفریحات ساحلی شامل آفتاب گرفتن، قایق سواری ، شاتل و ... در این ساحل در دسترس است. قبل از سفر به این شهر می‌توانید نسبت به اجاره ویلا رامسر اقدام کنید.

 

جنگل دالخانی-رامسر

 

اگر دلتان می‌خواهد جنگل بکری را ببینید که به دالان بهشت معروف است جنگل‌های مسیر در نهایت به ییلاقاتی مثل رودبار و گرسماسر می‌رسند. آب و هوای لطیف و بوی رطوبت پیچیده در هوای اینجا، باعث می‌شود دلت بخواهد زمان همانجا بایستد.

 

رودبارک

 

این دره زیبا در ارتفاعات کلاردشت، همراه با صخره های کوه علم کوه و تخت سلیمان، معمولا به نام سویس ایران شناخته می شود. قله های مشهور، جنگل های متراکم جاده های عباس آباد کلاردشت و سواحل دریای عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری را به آن اختصاص داده است.

 

جنگل‌های دوهزار تنکابن

 

جنگل‌های دوهزار طبیعت کم نظیری دارد. رودخانه دو هزار هم از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان می‌آید و از حاشیه روستا عبور و آنهمه زیبایی را کامل می‌کند. منطقه چالدره داخل این جنگل‌ها نیز بسیار بکر است

 

دشت دریاسر تنکابن

 

به دریاسر، دشت اردیبهشت ایران می‌گویند و علت آن این است که در بهار این دشت پر از گل‌های زردرنگی می‎شود. دیدن آنهمه گل یکجا که از بینش نیز چشمه‌های زیادی بیرون می‌آید باعث به وجد آمدن هر بیننده‌ای می‌شود. دشتی که از هر سو کوه‌ها محصورش کرده‌اند.

 

نمک آبرود

 

محبوبیت این روستا به خاطر جنگل های زیبا و دو خط تله کابین نمک آبرود آن است که گردشگران را به داخل جنگل وبالای کوه می برد و چشم اندازی رویایی در برابر آنها قرار میدهد. در کنار تله کابین شهربازی نمک آبرود هم مکانی مناسب برای سرگرمی و لذت است.

 

نوشهر

 

بندر نوشهر در نزدیکی تهران قرار دارد و یکی از دو شهر استان مازندران است که فرودگاه دارد.  آب و هوای ملایم ، ساحل و نزدیکی آن به پارک جنگل سیسنگان آن را به  یکی از مکان های گردشگری محبوب تبدیل کرد است.

 

ساری

 

از دیگر شهرهای دیدنی مازندران ساری است که دیدن از مناظر طبیعی آن به تنهایی برای سفری 3 تا 4 روزه کفایت میکند. این شهر خوش آب و هوا دارای دیدنی هایی چون دریاچه چورت و منطقه الندان میشود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید میتوانید نسبت به اجاره اقامتگاه بوم گردی در ساری اقدام کنید. از دیگر دیدنی های ساری می توان موارد زیر را نام برد:

 

دریاچه چورت- ساری

 

نام اصلی دریاچه چورت، میانشه است ولی به دلیل فاصله کمش با روستای چورت به این نام خوانده می‌شود. هوای مه آلود اطراف دریاچه، درختانی که تا تنه در آب فرو رفته‌اند، صدای حیوانات و... .

برای مطالعه ادامه مطلب ترتیب شهرهای مازندران بهمراه اطلاعات گردشگری آنها کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

بهترین رستوران های مشهد

این روزها مشهد ، به‌ عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری ایرانیان شده است ، بدین جهت بد نیست پرطرفدارترین رستوران های مشهد را بشناسید تا بتوانید در سفر به مشهد کلی تجربیات خوشمزه و عالی به خودتان هدیه دهید.

 این شهر با کلی جاذبه های گردشگری که در خود جای داده است که یکی از آنها رستوران هایش بوده توانسته هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خود جذب ‌کند ؛ به ‌همین منظور قصد داریم با معرفی بهترین رستوران ‌های این شهر ، لذت سفر را برای شما مسافران عزیز دوچندان کنیم.

علاوه بر مکان ها و جاذبه های دیدنی مشهد و مراکز خریدش ، رستوران‌ های متنوع و معروفی در سطح این شهر پهناور وجود دارد که منوها و خدمات متفاوتی را به مشتریانشان ارائه میکنند و موضوع حائز اهمیت اینجاست که با اینکه پیدا کردن رستوران خوب و مناسب در شهری به بزرگی مشهد کار چندان راحتی نیست ، اما خوشبختانه هر گردشگری با هر سلیقه‌ و ذائقه‌ ای به راحتی میتواند در هر جایی از مشهد که باشد به رستوران دلخواه خود دسترسی راحتی داشته باشد و در ادامه با این چتراتا همراه باشید تا با برخی از رستوران ‌های خوب مشهد آشنا شویم .

 

رستوران پسران کریم

 

رستوران پسران کریم در سال ۱۳۵۹ در خیابان طالقانی افتتاح شد و از سال ۱۳۷۶ در محل فعلی واقع در بلوار خیام ۲۳ (فرهاد ۲۲) انتقال یافت و شعبه‌های دوم و سوم این رستوران در برج آلتون و انتهای خیام شمالی مجتمع مروارید افتتاح شده است. دلیل نام‌گذاری این رستوران، یاد و خاطره بنیان‌گذار آن، مرحوم کریم قاسم زاده حاتمی است که به‌مدت تقریبا ۵۶ سال از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۶ به مدیریت رستوران مشغول بوده است.

در این رستوران از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی استفاده می‌شود، کیفیت غذاها بی‌نظیر بوده و در عین حال از قیمت مناسبی هم برخوردار است. محیط رستوران پسران کریم بسیار فوق‌العاده بوده و همیشه آماده پذیرایی از میهمانان است. سالن غذاخوری این رستوران در اکثر مواقع شلوغ است و فضایی دنج برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذای رستوران پسران کریم، چلو ماهیچه بوده که از طعم بی‌نظیری برخوردار است.

 

رستوران معین درباری

 

رستوران معین درباری مشهد یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی و معروف در میان رستوران های مشهد میباشد که بیش از یک قرن سابقه فعالیت در شهر مشهد را دارد.

در رستوران معین درباری انواع غذاهای ایرانی سرو میگردد. قیمت غذاهای رستوران معین درباری مشهد مناسب میباشد و این رستوران قدیمی مشهد آماده پذیرایی از میهمانان مجاور و زائر شهر مشهد می‌باشد.

منو رستوران معین درباری : چلو کباب برگ ممتاز ،باقلا پلو با گوشت ،چلو کباب برگ مخصوص ،چلو کباب سلطانی ،چلو کباب بختیاری ،چلو کباب لقمه زعفرانی ،چلو جوجه کباب با استخوان ،چلو جوجه کباب ،چلو اکبر جوجه با رب انار ،چلو کباب کوبیده مخصوص ،سبزی پلو با ماهی

 

رستوران معلق مشهد

 

اگر دنبال هیجان و غذا یک‌جا هستید و از ارتفاع نمی‌ترسید و البته زخم معده هم ندارید، حتماً به رستوران معلق مشهد بروید. این رستوران با ظرفیت ۳۲ نفر میهمان و ۱۰ خدمه، با وزن کلی ۹ تن طراحی شده و تا ارتفاع ۴۰ متر، فقط در جهت عمودی، بالا و پایین می‌رود. در هر نوبت یک‌ساعته، امکان پذیرایی از ۳۲ نفر در این رستوران وجود دارد. همین‌طور موسیقی زنده، وقتی غذای‌تان را میل می‌کنید، نواخته می‌شود. این رستوران گردشگران را در طول دریافت خدمات، بیمه هم می‌کند، پس خیلی نگران نباشید!

 

رستوران رضایی

 

رستوران رضایی یا «چلو کباب رضایی»، از رستوران های قدیمی مشهد است و اولین بار در سال ۱۳۳۶ در خیابان نخریسی مشهد که آن روزها حال و هوای خاصی داشت با نام "چلوکباب یاس" تاسیس شد.

 این رستوران در سال ۱۳۵۷ توسط دو برادر به نام های حاج محمدرضا و حاج علیرضا، در خیابان دریا دل مشهد پایه‌گذاری شد. هم‌اکنون این رستوران ۶ شعبه دارد که ۵ مورد از آن‌ها در شهر مشهد و یکی در شهر بابل استان مازندران قرار دارد.

تفاوت جالب آن با سایر رستوران های قدیمی، غذاهایش است که آن‌ها را به غذاهای ایرانی محدود نکرده و منو غذاهای خارجی نیز دارد.  چلوکباب، مشهورترین غذای رستوران رضایی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

رستوران راستگو

 

رستوران راستگو یکی از صدها رستوران فعال در شهر زیارتی مشهد مقدس است که انواع غذاهای ایرانی در آن طبخ و سرو می‌شود. ظرفیت سالن رستوران راستگو در حدود ۱۲۰ نفر است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این رستوران فضای مناسب جهت پارک اتومبیل‌های شخصی مسافران و میهمانان است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رستوران راستگو در مقابل سایر رستوران های مشهد ساعت کاری آن است. رستوران راستگو بازه‌های طولانی برای وعده ناهار و شام را در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد.

رستوران راستگو منوی غذایی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی با گوشت قرمز و ... .

برای مشاهده ادامه مطلب بهترین رستوران های مشهد کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی جاذبه های گردشگری تهران

 شاید به سختی آدم‌هایی پیدا شوند که برج میلاد را نشناسند یا تا به حال اسم آن را نشنیده باشند. برج معروف و زیبای پایتخت که با هیبتی بزرگ و زیبا، ۱۱ سال است که مهمان تهران شده و این روزها به عنوان نماد تهران شناخته می‌شود.

برج میلاد، بلندترین برج تهران است که در منطقه شمال‌ غربی پایتخت بنا شده است. این برج ۱۲ طبقه دارد و بازدید از هشت طبقه آن امکان‌پذیر است. هر یک از طبقات برج، دیدنی‌های جذاب و بی‌نظیری دارد که بخش‌های مختلف آن، طرفداران خاص خودش را دارد.

 

کاخ گلستان

 

از دیگر جاهای دیدنی تهران که محبوبیت زیادی میان افراد و خصوصا گردشگران دارد، می‌توان به کاخ گلستان اشاره کرد. این کاخ قدیمی و زیبا، مجموعه‌ای از کاخ‌های باشکوه تاریخی در تهران است که جزو پربازدیدترین مقاصد گردشگری پایتخت به شمار می‌رود‌.

 

پارک‌ ملت

 

از جمله جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که به زیبایی در پایتخت قرار دارد و پارکی مناسب همه گروه‌های سنی است.

این پارک از وسیع‌ترین بوستان‌های تهران به شمار‌ می‌رود که در حدود ۳۴ هکتار وسعت دارد. در بوستان زیبای ملت می‌توانید مجموعه‌ای از سرگرمی‌ها و تفریحات متنوع را تجربه کنید که قادر است یک روز کامل از زمان‌بندی سفری شما را در برگیرد.

بام تهران:اگر می‌خواهید تهران زیبا را با همه بزرگی‌اش زیر پایتان حس کنید، باید به بام تهران بروید. می‌توان گفت بام تهران زیباترین نقطه از پایتخت است که به دور از ترافیک و سر و صدا قرار گرفته و می‌توان در هوای پاکش نفسی عمیق کشید.

 پل طبیعت:سازه غول پیکر، چشم‌نواز و زیبای تهران، پل طبیعت نام دارد. پلی که چشم‌اندازی شگفت‌انگیز در تهران ایجاد کرده و خصوصا در هنگام شب، با نورپردازی‌های بی‌نظیرش جلوه دیگری به شهر می‌بخشد.

 

خیابان ولیعصر

 

هرکدام از خیابان‌های تهران، ماجراهایی شنیدنی و خاطراتی دوست داشتنی را در دل خودشان جای داده‌اند. یکی از این خیابان‌های پرخاطره زیبا، خیابان ولیعصر است.

 خیابانی که ۱۸ کیلومتر طول دارد و شمال و جنوب شهر را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

تئاتر شهر:در تهران مکان‌های فرهنگی زیادی وجود دارد که هر یک از آن‌ها به فعالیت خاصی اختصاص دارند. تئاتر شهر در قلب پایتخت، یکی از زیباترین و معروف‌ترین مکان‌های فرهنگی است که قدمتی ۴۷ ساله دارد. مجموعه تئاتر شهر تهران در سال ۱۳۵۱ به دستور فرح دیبا ساخته شد و به کار نمایش اختصاص یافت.

ایران مال: یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که علی‌رغم تازگی، محبوبیت زیادی یافته است، ایران مال است. این مجتمع تفریحی-تجاری، یک مرکز تمام عیار است که در آن با سازه‌ای زیبا، شکوهمند و همه چیز تمام روبرو هستید.

 

برای تفریح در تهران کجا برویم؟

 

پاسخ به این سوال که برای تفریح در تهران کجا بریم آسان نیست چون تهران مناطق بسیار زیادی برای تغریح دارد که پس از رزرو و اجاره اقامتگاه روزانه در تهران می‌توانید از آنها بازدید کنید.

 

پارک آب و آتش

 

پارک آب و آتش از دیگر جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که ظاهری مدرن و جدید دارد و یکی از بزرگترین بوستان‌های پایتخت است.

این پارو در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد افتتاح شد و در مدت زمان کوتاهی، یکی از محبوب‌‌ترین پارک‌های پایتخت نام گرفت.

 

پارک ژوراسیک

 

اگر دوست دارید در زمان سفر کنید و به ۲۰۰ میلیون سال پیش بروید، پارک ژوراسیک را انتخاب کنید.

 این پارک نسبتا جدید در محدوده غرب تهران قرار دارد و قدم زدن در آن و در میان دایناسورهای غول‌پیکر متحرک، حس عجیب و تازه‌ای دارد.

 

آبشار تهران

 

تجربه تهران گردی و گشت‌ و گذار در میان جاهای دیدنی تهران می‌تواند شما را با مکان‌های جدید و زیبایی در شهر آشنا کند که شاید تا به حال آن‌ها را نشناخته‌اید. آبشار تهران یکی از همین مکان‌های دیدنی است که به دلیل تازگی، هنوز شهرت زیادی در میان اهالی پایتخت ندارد..

 

باغ گیاه شناسی ملی

 

اگر می‌خواهید ترکیبی از چهارگوشه جهان را تجربه کنید، باغ گیاه شناسی ملی این امکان را برایتان فراهم کرده است. باغ گیاه شناسی در غرب تهران و در منطقه ۲۲ و نزدیک به کرج قرار گرفته است و از جمله باغ‌های کمیاب و شگفت‌انگیز دنیاست.

 

باغ پرندگان

 

اگر بخواهید برنامه‌ای منسجم برای بازدید از باغ‌های مختلف پایتخت داشته باشید، باید بگوییم که یکی از جذاب‌ترین بازدیدهایتان، باغ پزندگان خواهد بود.

باغ پرندگان، در شمال شرق پایتخت، از بزرگترین و بهترین باغ‌های خاورمیانه شمرده می‌شود و تنوعی جذاب و بی‌نظیر از انواع گونه‌های پرندگان را در خودش جای داده است.

 

جاهای دیدنی تهران در شب

 

شب های تهران بسیار زیبا هستند و جاهای دیدنی تهران در شب کم نیستند. پس از اجاره و رزرو روزانه سوئیت در تهران می‌توانید به شب گردی در تهران بپردازید.

 

بام‌لند

 

یکی از مجموعه‌های تفریحی جدید تهران است که در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است و برای تفریح و شبگردی در تهران نیز گزینه‌ی مناسبی است. این مجموعه دارای وسیله‌ی بازی، تعداد زیادی کافه و رستوران، فروشگاه برندهای مختلف و طبیعت دریا مصنوعی چیتگر است.

 

بام محک

 

گاهی اوقات برای تفریح به یک فضای آرام احتیاج داریم که بهتر است از شلوغی شهر کمی دور باشیم. اگر دنبال تفریح شبانه‌ی آرام در تهران می‌گردید، به سمت بام محک یا بام دارآباد حرکت کنید.

 

بوستان گفت و گو

 

اگر اهل پیاده‌روی‌های طویل‌المدت در شب هستید، یکی از بهترین مکان‌ها بوستان گفتگوی گیشا، واقع در کوی نصر تهران است. جایی هم که شب بسیار زیبایی دارد و هم اینکه امنِ امن است.

 

دریاچه چیتگر

 

این دریاچه با چشم‌اندازهای زیبایش همه شب میزبان کلی جوانان و خانواده‌هایی است که برای تفریحات شبانه تهران در زمان خنکی شب به اینجا می‌آیند. این دریاچه در نزدیکی پارک چیتگر و انتهای اتوبان همت-غرب قرار دارد.

 

درکه

 

یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری شمیرانات است. جایی خنک با جاذبه‌ های گردشگری فراوان و کوهستانی. مخصوصا در شب‌های گرم تابستان این جا یک تنفسگاه بی‌مثال است که بروید و دقایقی را برای استراحت در آن اختصاص دهید.

 

پل طبیعت

 

پل پرطرفدار طبیعت تهران که بین دو بوستان سرسبز قرار گرفته، برفراز بزرگراه مدرس، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگرانی است که به تهران سفر می‌کنند.

 

مکان های ناشناخته تهران

 

مکان های ناشناخته یا کمتر شناخته شده تهران را بسیاری از ساکنان این شهر هم نمیشناسند یا فقط اسمشان را شنیده اند اما بازدید از این مناطق خالی از لطف نیست. بعد از اجاره و رزرو روزانه آپارتمان در تهران ، حتما از این مناطق نیز بازدید کنید.

 

تنگه واشی

 

اگر به دنبال یک مکان مفرح و دیدنی برای تعطیلات آخر هفته خود در فصل تابستان هستید ما تنگه واشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جایی دنج در اطراف تهران که در ۱۷ کیلومتر فیروزکوه واقع شده و می‌تواند بهترین انتخاب برای تعطیلات آخر هفته کسانی باشد که به دنبال فضایی بکر برای قدم زدن در رودخانه ای خنک و آب بازی و ثبت خاطرات دل‌انگیز هستند.

 

آبشار رندان

 

آبشاری باشکوه با ارتفاعی بالغ بر ۴۰ متر که از این حیث دومین آبشار مرتفع تهران بعد از آبشار سنگان است. بهترین فصل برای تماشا یه شکوه و... .

برای مطالعه ادامه مطلب معرفی جاذبه های گردشگری تهران کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

معرفی جاذبه های گردشگری رامسر

شهر رامسر با زیبائی وصف ناپذیر در منتهی الیه غربی مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رویایی دریای خزر آرمیده و با برخورداری از انواع جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی با لقب عروس شهر‌های ایران به عنوان یک قطب توریستی در کشور و حتی جهان مطرح است و بنا به همین دلیل بیش از یکصد نقطه در جهان، رامسر نامیده شده اند. قبل از سفر به رامسر می‌توانید اقدام به رزرو و اجاره اقامتگاه در رامسر کنید.


یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهر رامسر نزدیکی قابل توجه کوه و دریا نسبت به هم است. این ویژگی خاص به گردشگران این فرصت را می‌دهد که با صرف کمترین زمان و هزینه، هم از سواحل زیبای این شهر و هم از جنگل و ییلاقات بکر رامسر بهترین استفاده را ببرند.


وجود قله‌های مخروطی شکل با پوشش انبوه گیاهان متنوع، باغات مرکبات و چای، مزارع برنج، برخورداری از ساحل زیبا و مناسب مناطق ییلاقی خوش آب و هوا، منابع فراوان آب‌های گرم معدنی، جاری بودن رودخانه‌های متعدد، وجود فرودگاه و هتل‌های زیبای جدید و قدیم رامسر به همراه اماکن اقامتی و پذیرایی دیگر شرایط منحصر به فردی را پدید آورده که به واسطه آن‌ها رامسر آوازه جهانی پیدا کرده است.


رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است. این شهرستان از شرق به منطقه شیرود تنکابن و از غرب به چابکسر و دهستان اوشیان گیلان و از جنوب به کوه‌های البرز و از شمال به دریای کاسپین محدود است.

دیدنی‌های رامسر

رامسر با برخورداری از جاذبه‌های متنوع گردشگری، جزو شهر‌های برتر و هدف حوزه گردشگری می‌باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مجموعه هتل قدیم رامسر و باغ سی و سه هکتاری

هتل قدیم رامسر با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر در دامنه کوه‌های جنگلی و فضای سبز با محوطه‌سازی چشم‌نواز جای گرفته و در سال ۱۳۱۷ خورشیدی در دوره رضاشاه پهلوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است. زیربنای این هتل حدود پنج هزار متر مربع در سه طبقه به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات یکی از مشهورترین هتل‌های خاورمیانه به‌شمار می‌رود.


باغ سی وسه هکتاری رامسر که در مجاورت هتل قدیم می‌باشد نیز با داشتن فضایی دلنشین و سر سبز، زیبایی دو چندانی به اطراف محوطه هتل قدیم داده است. این مکان در دوره پهلوی اول وبا نظارت معماران اروپایی درمقابل هتل قدیم رامسرساخته شد که به وسیله یک بلوار؛ مستقیم به ساحل دریا وصل می‌شود. دراین باغ تاریخی چندین نوع گیاه تزئینی ودرخت منحصربفرد کاشته شده که با قدمت چندده ساله اینک سربه آسمان برافراشته ونگاه هررهگذررا خود جلب می‌کند.

بلوار زیبای معلم (کازینو سابق)

بیابان گردی یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی ست که در هر سفری می‌توان انجام داد.


بلوار معلم رامسر دقیقا همان خیابانی هست که ساعت‌ها می‌توان در آن قدم زد و از محیط کلاسیک آن لذت برد. وجود درختان نخل سر به فلک کشیده که با نظم خاصی در امتداد این جاده قد برافراشته اند، همراه با دورنمای زیبای این خیابان که در پیش روی خود هتل قدیم رامسر را به رخ می‌کشد، جذابیت دو چندانی به آن بخشیده است.


بلوار رامسر که تاریخ ساخت آن به سال‌های دور و دوره پهلوی اول باز می‌گردد و با طراحی فوق العاده خود به مانند پلی، دریا و کوه و جنگل را به هم می‌رساند. از آنجایی که در قدیم در انتهای این بلوار کازینو و قمارخانه وجود داشت به نام بلوار کازینو بین مردم شهرت پیدا کرد، هر چند بعد از انقلاب نام آن به بلوار معلم تغییر داده شد.
سنگ بنای ساخت این بلوار آن طور که در منابع مختلف آمده، در سال ۱۳۱۰ خورشیدی و همزمان با ساخت هتل قدیم رامسر گذاشته شده است و در ابتدا به عنوان خط عبوری رفت و برگشت خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.


پس از آن در دهه پنجاه به صورت پیاده رو درآمد و در دو طرف این بلوار دو گذر آسفالت با کانال هدایت آب در دو طرف ایجاد شد.


پس از اعمال این تغییرات، از آن زمان تا کنون بلوار رامسر به مانند نگینی سبزرنگ در میان شهر می‌درخشد و به نوعی به نماد رامسر تبدیل شده است. اهمیت بلوار رامسر تا اندازه‌ای ست که در تاریخ ۵ دی سال ۱۳۵۲ با شماره ثبت ۱۵۲۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت و به یکی از معدود خیابان‌های ثبت ملی شده کشور تبدیل شد.

انتهای بلوار معلم | شهربازی و ساحل توسکا

گردش در بلوار معلم، اما با پایان یافتن مسیر سنگفرش شده تمام نمی‌شود. در انتهای بلوار، ساختمان آبی رنگ قدیمی به چشم می‌خورد که در قدیم محل کازینوی شهر بود و امروزه به سفره خانه‌ای سنتی تبدیل شده است.
کمی آن طرف تر، اما ورودی پلاژ و شهربازی توسکا قرار دارد که در نهایت ما را به دریای کاسپین می‌رساند. پلاژ و شهربازی توسکا پیش از اینکه تله کابین رامسر ساخته شود و توجه‌ها را به سوی خود جلب کند، مهمترین جاذبه تفریحی شهر بود و رونق خاصی داشت. امروز اگرچه از آن جذابیت قدیم در اینجا اثری دیده نمی‌شود، اما هنوز در شهربازی و ساحل آن می‌توان خوش گذراند، در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های آن غذایی خورد و از بازارچه محلی آن سوغات و صنایع دستی خرید.

آبگرم‌های معدنی رامسر

رامسر علاوه بر کوه و جنگل به داشتن چشمه‌های معدنی گرم نیز معروف است. چشمه‌های آب گرم رامسر در نقاط مختلف این شهر پراکنده شده اند. یکی از این آب گرم‌ها در مجاورت هتل قدیم رامسر قرار دارد و معمولا مسافرانی که به دیدن هتل قدیم و کاخ موزه رامسر می‌روند، سری هم به اب گرم معدنی و البته طبی آن می‌زنند.


میزان دمای بزرگ‌ترین آب‌گرم معدنی رامسر که به شماره یک معروف است ۴۲ درجه سانتیگراد است که بهترین حد تحمل بدن است.


امروزه معالجات بسیاری از امراض رماتیسم ها، امراض جلدی و... به وسیله استحمام در آب‌های معدنی گرم به عمل می‌آید و هر قدر بر مراتب علم و دانش افزوده می‌شود، استعمال آب‌های معدنی در معالجات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نتیجه مطلوب که شفای مرض بیمار است منتهی می‌شود.


آب گرم‌های معدنی کش و سنگ بنه نیز در منطقه سادات شهر رامسر از دل کوه‌های البرز جوشیده است و مربوط به پایین منطقه ییلاقی اربکله بوده و از زمین خارج می‌شود. این جاده با بوی خاص و تند باروت شهرت زیادی دارد و نشانه‌ای از نزدیک بودن به چشمه آبگرم است.


امروزه طراحی استخر‌های آب گرم رامسر بسیار مدرن شده است و نکات بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

کاخ موزه رامسر

قطعه آخر پازل گردشگری مرکز شهر رامسر، کاخ موزه رامسر می‌باشد. در واقع در مرکز شهر رامسر و به فاصله کمتر از چند کیلومتر نسبت به هم چندین مکان گردشگری که در بالا برشمردیم قرار دارند و کاخ موزه رامسر اخرین قطعه این پازل گردشگری می‌باشد.


کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس‌ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ به بهره‌برداری رسید و تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده می‌شد.

ساختمان کاخ در میان باغی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر قرار دارد که اولین نهال‌های مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده‌است و یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است.


معماری این کاخ با زیر بنای حدود ششصد متر اثر مهندس هوانس اونیک غریبیان با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است.


بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای ۴ ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچه‌است و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفته‌است.


در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که درب‌های اتاق‌های جانبی به آن باز می‌شود.. آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدان‌ها و بوفه‌های آنتیک، مجسمه‌های برنزی و مرمرین نفیس و تابلو‌هایی از هنرمندان مشهور جهان است.


در محوطه جلوی کاخ درخت کاجی به بلندای۲۳ متر وجود دارد که در سال۱۳۹۲ خورشیدی کاشته شده است. این کاج به نام ۴ شاخ معروف است. ضخامت این درخت بیش از یک و نیم متر است. در حوض جلوی کاخ نیز حوض آبی رنگی وجود دارد که در آن تعدادی ماهی خاویار جهت تزیین نگهداری می‌شوند.

مجموعه تفریحی و گردشگری شهر سبز (تله کابین رامسر)

در غربی‌ترین نقطه شهر رامسر مجموعه تفریحی و گردشگری شهر سبز یا همان تله کابین رامسر قرار دارد.
این مجموعه زیبا علاوه بر تله کابین، دارای مکان‌های خرید با برند‌های معتبر و شهربازی مجهز و رستوران و تالار و فست فود و یک سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی و هنری در سطح کشوری می‌باشد.


تعداد کابین‌های تله‌کابین رامسر ۴۰ عدد است که ظرفیت هر کابین ۴ نفر می‌باشد. اگر قصد استفاده از کلبه‌های جنگلی و سوئیت‌های مجتمع رفاهی را دارید، تله‌کابین تنها راه رسیدن به آن منطقه است.


تله‌کابین رامسر یک ایستگاه دارد که به ایستگاه بام معروف است و در آن امکان یک پیاده‌روی عاشقانه را خواهید داشت. چند رستوران، کافه، مغازه، سرویس بهداشتی و فروشگاه صنایع‌دستی وجود دارد و بیشتر اوقات گروه‌های موسیقی و عکاسی در ایستگاه بام تله‌کابین رامسر حضور دارند. نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین به تله‌کابین رامسر در میدان شهید رجایی شهر رامسر قرار دارد و حدود ده دقیقه فاصله دارد.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود رامسر، واقع در ۹ کیلومتری جاده جواهرده رامسر، پارک جنگلی است که در میان دره و در کنار رود صفارود و در پایین جاده قرار دارد که پله‌هایی نیز برای ورود به آن از جاده ساخته شده است و وجود جنگل، رودخانه، آب معدنی، آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه خاصی بخشیده است.


این مکان به نام آبمعدن نیز معروف است و خانواده‌های محلی در این محل هر ساله در روز ۱۳ فروردین به دور هم جمع می‌شوند. جاده‌هایی که از میان جنگل رد شده اند و بکر بودن این منطقه زیبایی خاصی را برای علاقمندان به طبیعت فراهم آورده است.


مسیر دسترسی به این بوستان صفارود از ابتدای جاده جواهرده در میدان غربی شهر رامسر آغاز و پس از طی ۹ کیلومتر و عبور از مسیری زیبا به این پارک در کنار رود صفارود می‌رسد.

قلعه مارکوه رامسر

یکی از مکان‌های راز آلود و قدمت دار رامسر قلعه باستانی مارکوه رامسر است. این قلعه شگفت انگیز در شرق رامسر و در منقطه گردشگری کتالم واقع شده است. با توجه به نزدیکی این قلعه به خود شهر کتالم مسیر دسترسی به قلعه آسان می‌باشد.


قلعه مارکوه در اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۴۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. این قلعه زیبا که معماری و محل جای‌گیری آن نشان از کارکرد نظامی قلعه دارد در قرون سوم اسلامی ساخته و مورد استفاده قرار می‌گرفت.


منابع تاریخی کارکرد قلعه را علاوه بر قرون سوم اسلامی به قرن‌های ۶ و ۸ هجری قمری نیز می‌رسانند. درست است که نشانه‌هایی که منابع تاریخی از قلعه می‌دهند مربوط به ساخت قلعه در بعد از ورود اسلام به ایران است، اما نظر به اهمیت قلاع ایرانی در عهد باستان و برخی نشانه‌های معماری قلعه، ذهن را به این سمت می‌برد که به احتمال بسیار اصل قلعه یک قلعه ساسانی بوده که در دوره اسلامی بازسازی شده و در قرون سوم مورد استفاده نظامی قرار گرفته است.

جنگل باشکوه دالخانی

جنگل دالخانی با جاده‌ای زیبا که توسط پوشش گیاهی انبوه احاطه شده است، برای آن عده از گردشگرانی که جنگل را بیشتر از دریا دوست دارند محیطی کاملا رویایی به حساب می‌آید.


جنگل دالخانی یک جنگل نیمه کوهستانی است که ارتفاع آن به حدود ۸۰۰ متر می‌رسد و به همین دلیل، گزینه خوبی برای کوهنوردان و طبیعت گردان به حساب می‌آید.


از سویی مه غلیظ، مهم‌ترین ویژگی دالخانی است که بعد از سرسبزی بکرش گردشگران را به این منطقه می‌کشاند. جنگل دالخانی، جنگل زیبایی که در میان گردشگران به “دالان بهشت” معروف است و با درختان انبوه و آب و هوای بی نظیرش می‌تواند بکرترین تجربه طبیعت گردی شما را رقم بزند.


نزدیکی جنگل‌های ۶۰۰ هزار متر‌مربعی رامسر به آن، باعث شده این جنگل‌ها به نام دالخانی شناخته شوند. جنگل‌هایی که در مسیر جاده ادامه دارند و بعد از دالخانی شما را به ییلاق جنت رودبار و گرسماسر، اکراسر، گلین و… می‌رسانند.


این جنگل به جنگل دالاخانی و جنگل دالیخانی نیز نامیده می‌شود. جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن قرار دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از مسیر کتالم ـ هریس (جاده میرزا کوچک خان) – دالخانی بگذرید یا از خروجی شهر رامسر شروع کنید و بعد از طی مسیری حدود ۷ کیلومتر در مسیر آسفالته رامسر به تنکابن، به سه راهی جنت رودبار برسید. جنگل دالخانی ۲۳ کیلومتر جلوتر در کنار جاده انتظار شما را می‌کشد.

روستا‌های اطراف رامسر

روستا‌های بسیار زیبایی اطراف رامسر وجود دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. رزرو و اجاره اقامتگاه در منطقه رامسر می‌تواند راهی برای اقامت بی دردسر شما جهت گشت و گذار در این منطقه باشد.

 

جواهرده رامسر

جواهرده روستایی زیبا و گردشگر پذیر است که در محدوده جنوبغربی رامسر واقع شده است. برای رسیدن به جواهرده باید از مسیر زیبای جنگلی با رودخانه خروشان صفارود و یک آبشار باشکوه و دیدنی عبور نمایید.


این منطقه رویایی، شاهکار طبیعت و نگین فیروزه فام کوه‌های البرز به شمار می‌رود که از ۳ جهت در محاصره کوه قرار دارد. این منطقه با وجود فاصله کم از دریای خزر، در ارتفاع قابل ملاحظه‌ای از سطح دریا که حدود ۲ هزار متر است، قرار دارد. جواهرده روزگاری مرکز دادوستد بود و با قزوین ارتباط داشته است، اما جاده آن در سال ۱۳۵۰ به دست مهندسان آلمانی ساخته شده است.


در نزدیکی جواهرده، پوشش جنگلی به چمنزار و بوته زار تغییر شکل می‌دهد و در همین نقطه در دامنه کوه‌های پربرف سماموس روستای ییلاقی وسنتی جواهرده با طبیعت زایدالوصفش خودنمایی می‌کند. این منطقه در هر ۴ فصل سال زیباست. جواهرده در فصل تابستان بخاطر آب و هوای خنک خود می‌تواند میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشد. این منطقه در زمستان به دلیل کوه‌های پربرفش زیبایی چشمگیری دارد.

جا‌های دیدنی جواهرده

دریاچه زیبای قو

وجود دریاچه‌ای به نام قو در دل طبیعت چشم‌نواز جاده جواهرده، همانند نگینی می‌درخشد. این دریاچه مصنوعی از یک برکه کوچک به دست آمده و توسط بخش خصوصی گسترش پیدا کرده است.


وجود آلاچیق‌های زیبا و چوبی در دور‌تادور این دریاچه موجب شده تا با آسودگی خاطر در این محیط استراحت کرده و از سکوت بی‌بدیل این طبیعت بکر لذت ببرید. اگر اهل اندکی هیجان هستید، حتما قایق‌های پدالی موجود در دریاچه قو را امتحان کرده و از همه قسمت‌های این دریاچه دیدن کنید.


بهتر است بدانید که دریاچه قو در یک مسیر فرعی از این جاده ییلاقی واقع شده که برای رسیدن به آن باید ۲٫۵ کیلومتر در یک جاده خاکی رانندگی کنید. یک بار رفتن به این دریاچه زیبا کافی‌ست تا هر بار در سفر خود به شهرستان رامسر از این منطقه زیبا دیدن کنید.

آبشار کوهستانی جواهرده

آبشار جواهرده در انتهای این روستا واقع شده است. اغلب گردشگرانی که به جواهرده سفر می‌کنند حتما سری هم به این آبشار زیبا می‌زنند. در مسیر رسیدن به این آبشار می‌توانید از نان و کلوچه‌های تازه محلی که توسط افراد بومی پخت می‌شوند، سرو کنید. همچنین فروشگاه‌های صنایع دستی و ترشیجات خوش طعم نیز در کل مسیر به وفور یافت می‌شود.

مسجد آدینه جواهرده

این مسجد از دیگر جاذبه‌های گردشگری جواهرده است که متعلق به ۷۰۰ سال پیش است و با آداب و روسم خاصی برای مردم این مناطق گره خورده است.


مسجد آدینه در گذشته، معبد و آتشکده آیین میترایی و زرتشتیان بود، اما شخصی به نام «شل شریف» در حدود ۷۰۰ سال قبل کمر همت بست و این مسجد را دقیقا مطابق با معماری و فرهنگ مردم شمال احداث کرد.

گور‌های تاریخی گبری

گور‌های تاریخی گبری را می‌توان یکی دیگر از آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی روستای جواهرده دانست که در حدود ۲ تا ۳ هزار سال قدمت دارد. گور‌های گبری در دو نوع سردابه‌ای و خمره‌ای وجود دارند که با توجه به اعتقادات هر قومیت متفاوت است.

روستای جنت رودبار رامسر

جنت رودبار رامسر جواهری ارزشمند و درخشان است که در فاصلۀ ۶۰ کیلومتری از عروس شهر‌های ایران زمین یعنی رامسر رؤیایی قرار گرفته است. این جواهر ارزنده علاوه بر طراوت جان‌بخش و طبیعت منحصر به فرد، سرایی سرشار از گل‌های گاوزبان است.


جنت رودبار رامسر، روستایی است که از طبیعتی منحصر به فرد برخوردار است و بدون شک این طبیعت خاص و سرشار از طراوت تأثیر به سزایی در اقلیم، حاصلخیزی خاک و پرباری درختان و در نتیجه محصولات ناب و مرغوب کشاورزی و دامداری خواهد داشت.


شاید جالب باشد بدانید که این منطقه علاوه بر گل گاوزبان مرغوب و درجۀ یک سرشار است از درختان فندق و گردو که در نوع خود بی‌نظیر هستند و خوشمزه‌ترین و خوش‌طعم‌ترین مغز‌ها را درون پوسته‌های نازک و شکنندۀ خود پنهان کرده‌اند.


در این دهستان علاوه بر خود ییلاق جنت رودبار، ییلاق‌های زیبا و دیدنی اکراسر، گرسماسر، ایزکی، لیماکده و... با همان ویژگی‌های جنت رودبار قرار گرفته اند.


جالب باشد بدانید که در هر سال در این روستای دلبرانه جشنواره‌ای مخصوص به گل گاوزبان برگزار می‌شود. زمان برگزاری این جشنواره مصادف است با زمان برداشت محصول. در هر سال در خرداد ماه، زمانی که محصول سال برداشت می‌شود این جشنوارۀ بی‌نظیر برگزار می‌شود.

ساحل رامسر

شهر رامسر واقع در استان مازندران دارای سواحل بسیار زیبایی است. در این شهر هر دو نوع ساحل سنگی و شنی وجود دارد. از جمله سواحل زیبا و معروف رامسر می‌توان به ساحل طلایی، ساحل میانهاله کتالم و ساحل خلج اشاره کرد.


این سواحل از لحاظ شرایط طبیعی از زیباترین سواحل استان مازندران به شمار می‌روند و با امکانات خوبی که دارند می‌توانند مکان مناسبی برای استراحت و تفریح مسافران و گردشگران باشند.


شهر رامسر علاوه بر این سواحل معروف از وجود پلاژ‌های بسیار خوبی نیز بهره می‌برد که می‌توانند رضایت گردشگران را تا حد بالایی به دست آورند و امنیت را به آن‌ها هدیه دهند.

فرهنگ بومی رامسر

رامسر از شهر‌های پر باران و قدیمی استان مازندران است که در گذشته سخت سر نام داشت.


مردم بومی رامسر به زبان گیلکی صحبت می‌کنند و اغلب مسلمان و شیعه مذهب هستند.


از صنایع دستی رامسر می‌توان به حصیربافی، سبدبافی سفال، ظروف و مجسمه‌های‌چوبی، تافته‌بافی، گلیم، جاجیم بافی، دست‌بافت‌ها و ... اشاره کرد.

آب و هوای رامسر

رامسر یکی از معتدل‌ترین و البته پربارش‌ترین شهر‌های شمالی به حساب می‌آید. این شهر در تابستان به نسبت شهر‌هایی مانند رشت و ساری از گرمای کمتری برخوردار است و به دلیل نزدیکی به کوه، شب‌های خنک همراه با باد مطبوع کوه را دارا می‌باشد. در زمستان نیز رامسر به ندرت دچار یخبندان شده و معمولا هر چند سال یکبار سفیدپوش می‌شود.


گرم‌ترین روز‌های رامسر در مرداد ماه و سردترین روز‌های آن در بهمن ماه می‌باشد.


رامسر برای هر چهار فصل سال مناسب سفر و گردشگری می‌باشد و با توجه به آب و هوای مطبوع آن در هر فصل تنوع اقلیمی خاصی بر این منطقه حاکم می‌شود. می‌توانید با رزرو و اجاره ویلا در رامسر اقامت خود در این شهر لذت ببرید.

رامسر در زمستان

رامسر به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد در زمستان هوای بسیار سرد و یخبندانی را شاهد نیستیم و همچنین از پاییز تا اواسط بهار، رامسر بارندگی بسیار زیادی را تجربه میکند. کسانی که به مسافرت علاقه‌مند هستند و... .

برای مشاهده ادامه مطلب معرفی جاذبه های گردشگری رامسر کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

خوراکی های مناسب برای پیک نیک رفتن

تفریح و گردش برای داشتن یک زندگی سالم و خوب، ضروریه و هرکس با توجه به شرایط زندگیش می تونه نوع تفریحش رو انتخاب کنه. پیک نیک یا گردش در دل طبیعت با افراد خانواده یکی از بهترین انواع تفریح و خوش گذرونی است که حتما تو برنامه زندگی هر کسی جایگاه خاصی داره.

 یک روز تعطیل یا خوش آب و هوا، رفتن به دل طبیعت حالا چه درون شهری چه برون شهری اون هم با اعضای خانواده یا دوستان و عزیزان می تونه خیلی خیلی لذت بخش باشه.

غذای سرد یا غذای گرم برای پیک نیک می تونه انواع مختلفی داشته باشه و هرکسی با توجه به ذائقه و شرایط اقتصادی خانواده نوعی از اون رو آماده کنه و همراه خودش ببره.

ساده ترین غذاهای سرد در پیک نیک ، همین نون و پنیر و گوجه خودمونه تا انواع ساندویچ و سالاد سرد می تونه گزینه مناسبی برای سرو در یک سفر کوتاه مدت در کنار خانواده باشه.

 

با چتراتا همراه باشید تا به معرفی غذاهای مناسب پیک نیک رفتن بپردازیم.

 

اسنک موز و بادام زمینی

 

اسنک موز و بادام زمینی رو میشه گفت یه غذای پیک نیکی خیلی خاص و ویژه است. اسنک موز و کره بادام زمینی  در واقع ساندویچی است گیاهی  که انرژی زیادی داره و به نظرم از جمله کاملترین و مقوی ترین غذاهای پیک نیکی به حساب میاد.

 

سالاد الویه

 

از آسان  ترین غذاهای بیرون بر سالاد الویه اسـت که خیلی آسان درست شده و به صورت سرد سرو می شود، بهمین جهت گزینه مناسبی برای پیک نیک اسـت.

 

ساندویچ با نان پیتا

 

ساندویچ پیتا از ساندویچ‌های خوشمزه می باشد که از ترکیب گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ با انواع سبزیجات پخته تهیه شده و همراه با سس مخصوصی سرو می‌شوند. ضمنا استفاده خیارشور خانگی ترد و خوشمزه در این ساندویچ‌ها فراموش نکنید!

 

ساندویچ رست بیف

 

این ساندویج نیز  نوعی غذای جذاب برای پیک نیک است که از گوشت گوساله بدون چربی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر، فلفل و پودر پاپریکا درست می‌شود و همراه با خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی، در نان باگت قرار می‌گیرد.

 

ساندویچ مرغ ریش شده

 

دوست داران گوشت مرغ نیز ساندویچ مرغ ریش شده را می توانند درست کنند. این غذا هم از سینه مرغ پخته و ریش شده، قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای تفت داده شده، تهیه شده و همراه با نان باگت، گوجه فرنگی، خیارشور، کاهو و جعفری ساطوری سرو می‌شود. ادویه اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا، زعفران و فلفل سیاه بوده و برای گرفتن بوی مرغ از هویج، سیر و پیاز استفاده می‌شود.

 

ساندویچ سبزیجات با سس مایونز

 

ساندویج سبزیجات هم یک غذای گیاهی که هم می تونه غذایی سبک و لذت بخش برای سرو در پیک نیک باشه که انواع بی شماری داره و هم ارزون و بصرفه هستش.

 

سالاد ماکارونی

 

از غذاهای مقوی و کم دردسر دیگه میشه سالاد ماکارونی رو نام برد.سالاد ماکارونی همچون سالاد فارفاله، از ترکیب ماکارونی با سبزیجات مختلف و نوعی سس تهیه می‌شود و به دلیل سادگی در تهیه و حمل، به عنوان یک غذای پرطرفدار برای پیک نیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کوکو لوبیا سبز

 

ویژگی کوکو لوبیا سبز اینه که به روش‌های مختلف و با مواد اولیه متنوعی درست می‌شود، به دلیل سادگی و سهولت حمل و نقل، نوعی غذا برای پیک نیک به حساب می‌آید.

 کوکو لوبیا سبز را می‌توان به صورت ساده از ترکیب لوبیا سبز، هویج، سیب زمینی، تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای و قارچ تهیه کرد، یا در آن از گوشت چرخ کرده، پیاز و زرشک نیز استفاده کرده و به آن تنوع بخشید.

 

ساندویچ محبوب سوسیس بندری

 

سوسیس بندری نوعی غذای پرطرفدار و خوشمزه برای پیک نیک است که از ترکیب سوسیس، سیب زمینی و پیاز سرخ شده تهیه می‌شود و با سس مخصوص تهیه شده از گوجه فرنگی مزه دار می‌شود. این فست فود پرطرفدار را معمولا با فلفل فراوان درست می‌کنند، ولی افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند مقدار فلفل آن را کم و زیاد کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب خوراکی های مناسب برای پیک نیک رفتن کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

گردشگری در شمال کشور

بنا بر گزارش‌هایی با احداث خط آهن جدیدی و «تونل ریلی البرز»، فاصله شهر تهران تا شمال ایران از حدود چهار ساعت کنونی به کمتر از نیم ساعت کاهش می‌یابد و به میزان قابل توجهی در وقت و مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد. پس از  رزرو و اجاره اقامتگاه در شمال کشور ، می‌توانید از مناطق زیبای آن دیدن کنید.

شمالی ترین شهر کشور

شمالی ترین شهر استان های شمالی کشور ، شهر آستارا می باشد . آستارا در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و در مرز ایران با جمهوری آذربایجان قرار گرفته است . آستارا از شرق به دریای خزر، از شمال به آستارای جمهوری آذربایجان، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به شهرستان تالش در استان گیلان محدود شده‌است.
آستارا از لحاظ اقتصادی در سطح استان و کشور نقش تعیین‌کننده‌ای را داراست. این شهر از لحاظ اقامت مسافر در سطح استان گیلان دارای رتبه نخست بوده و بین ۲۰ تا ۳۰ شهر گردش‌پذیر ایران با جذب سالانه شش میلیون مسافر داخلی و ۸۰۰ هزار مسافر خارجی به‌شمار می‌رود.

نزدیک ترین شهر ساحلی به مشهد

بندر ترکمن نزدیک ترین ساحلی به مشهد مقدس می باشد . این شهر در غرب استان گلستان واقع شده است. این شهر در زمان رضاشاه پهلوی در سال ۱۳۰۶ خورشیدی بنیان‌گذاری شد و ازین رو تا پیش از انقلاب «بندر شاه» نامیده می‌شد. بندر ترکمن جزو نخستین شهرهای ایران است که راه‌آهن به آن کشیده شد؛ راه‌آهن سراسری پس از گذشت ۱۴۰۰ کیلومتر دریای خزر را به خلیج فارس و بندر امام خمینی پیوند می‌دهد.
مجتمع ستاره اسکله ترکمن اولین مجتمع تجاری رفاهی اسکله بندر ترکمن می‌باشد؛ که شامل ۱۵۰ واحد تجاری، رستوران و هتل سه ستاره می‌باشد. معماری این ‌مجتمع و محل بنای آن برای گردشگران جاذبه بسیاری را به وجود آورده‌است.

بهترین جای شمال کجاست ؟

تعیین بهترین جای شمال کار بسیار دشواری است و شاید نتوان بصورت مطلق این انتخاب را انجام داد اما آلاشت یکی از زیباترین و بهترین مناطق شمال کشور است .

آلاشت در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریای قرار دارد. ابرهای خزری هوایش را دائما می‌گریانند و همین عامل باعث شده طبیعت آلاشت ترکیبی از دو رنگ باشد، آسمانی آبی و زمینی سبز. آلاشت پیوسته مرطوب است، اما جنگل‌هایش آنقدر انبوه نیست که مانع دیدن کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌اش شود.

آلاشت برغم کوچکی، تاریخی تاثیرگذار دارد. این شهر خاستگاه دودمان پهلوی است و رضا پهلوی در این شهر به دنیا آمد. خانه ای که رضاشاه در آن به دنیا آمد و کودکی اش را در آن به سر برد، اکنون تبدیل به موزه شده و در دل بافت تاریخی شهر قرار دارد.

برای داشتن اقامتی دلپذیر، میتوانید قبل از سفر نسبت بهبه اجاره ویلا در شمال اقدام نمایید.

بهترین جای شمال در پاییز

یکی از رویایی ترین نقاط ایران زمین که می توان در آن پاییز هزار رنگ را به تماشا نشست، جاده اسالم به خلخال است. این جاده 70 کیلومتری، که هر چهار فصلش، فوق العاده دیدنی می باشد ، بخشی از بهشت ایران زمین به شمار می رود. این جاده از گیلان آغاز می شود و در خلخال، در جنوب استان سرسبز و خوش آب و هوای اردبیل به پایان می رسد.

زیباترین جنگل شمال

یکی از زیباترین جنگل های شمال کشور ، جنگل دالخانی واقع در شهرستان رامسر استان مازندران می باشد . دالخانی یا دالیخانی، دهکده ای است نزدیک به رامسر که تقریبا در فاصله سی کیلومتری سمت جنوب شرق رامسر قرار دارد. جنگل دالخانی جنگلی شبه کوهستانی است که حدود 800 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و در نتیجه، انتخاب مناسبی برای ورشکاران کوهنورد و علاقمندان طبیعت می باشد.

غلظت مه جنگل، ویژگی بارز جنگل دالیخانی است که پس از طبیعت بکر و دست نخورده اش، طبیعت گردان را به این جنگل زبیا جذب کرده است. جنگل دالخانی، به «دالان بهشت» شناخته شده است و با درختان جنگلی در هم تنیده و آب و هوایی بی نظیر، خاطره بهترین سفر در طبیعت را میتواند برای شما ثبت کند.

برای اقامتی بی نظیر در دل طبیعت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اجاره اقامتگاه بوم گردی در شمال را مد نظر بگیرید.

جاهای دیدنی شمال ( گیلان )

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه یکی از جاهای دیدنی ماسال می باشد. اولسبلنگاه نامی تالشی ست و از دو بخش اولَس و بِلَنگاه تشکیل شده. اولس به معنی درخت مَمرَز و بِلَنگاه به معنی مکان مرتفع است. اولسبلنگاه یعنی جایگاه رویش درخت ممرز. اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم ماسال آنرا برای ییلاق خود انتخاب نموده اند و هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می آورند.
ییلاق دلفریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و 489 متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ نموده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و... .

برای مشاهده ادامه مطلب گردشگری در شمال کشور کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

اقامتگاه های بوم گردی لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرهای زیبای شمال کشور است که به دلیل همجواری با دریاچه خزر، زیبایی ها و صحنه های کم نظیر و بی بدیلی را در خود جای داده است.

لاهیجان دارای تنوع جاذبه های گردشگری می باشد و این شهر علاوه بر طبیعت زیبا دارای اماکن تاریخی و مذهبی فراوانی نیز می باشد.

جاذبه های گردشگری لاهیجان که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند می توان جنگل، آبشار لونک، آبشار بابا ولی، حمام تاریخی دیلمان، خانه عضدی،  کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور، قلعه کوتول شاه، استخر و پارک پاشوران، امامزاده مصطفی، امامزاده صالح و سلطان حسین، منطقه شکار ممنوع دیلمان، تالاب سوستان، تله کابین ،تالاب بین المللی امیر کلایه، منطقه شیخانبر، کوه و آبشار شیطان کوه را نام برد.

برای اینکه دغدغه اقامت در لاهیجان را نداشته باشید، چتراتا امروز شما را با اقامتگاه های بوم گردی لاهیجان آشنا می کند. پس با ما همراه شوید. برای رزرو و اجاره اقامتگاه بوم گردی در لاهیجان می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

اقامتگاه بوم گردی مزرعه قوها

 

این مجتمع اقامتی در شهرستان لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان سعدی، روستای کوه بیجار، انتهای کوچه شهید ستوده واقع شده است.

 اقامتگاه بوم گردی مزرعه قوها در اسفند ماه سال 1397 افتتاح شد و در فضایی دنج و بسیار زیبا پذیرای گردشگران و علاقمندان به طبیعت است.

ظرفیت اسکان و پذیرش مزرعه قوها بالغ بر 60 گردشگر شامل 7 سوئیت یک خوابه ( دارای یک تخت دبل و تراس رو به برکه)، 5 سوئیت دو خوابه (هر اتاق دارای یک تخت دبل) و یک سوئیت 3 خوابه (2 اتاق دارای یک تخت دبل و یک اتاق دارای 2 تخت سینگل) است.

تمامی واحدهای مزرعه قوها، دارای مبلمان، تلویزیون، اسپیلیت، شوفاژ، آشپزخانه، اجاق گاز، ظروف، یخچال و چای ساز می باشند و همه اتاق خواب ها مستر و دارای توالت فرنگی و حمام اختصاصی هستند، فقط سوئیت 3 خوابه دارای توالت ایرانی اختصاصی نیز می باشد.

ضمنا پارکینگ مزرعه قوها ،غیرمسقف مجهز به دوربین مداربسته و نگهبان شب، پرسنل مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسه و عربی، اینترنت است و از دیگر امکانات ان می توان به وای فای رایگان، رستوران، کافی شاپ، سالن ماساژ و بدنسازی، مینی گلف، ماز، باشگاه تفریحی و ورزشی (بازی هایی از قبیل تنیس، فوتسال، تخته نرد، بیلیارد، دارت و ...)، استخر ماهی درمانی و گلخانه بسیار بزرگ و منحصر به فرد شامل انواع گیاهان کمیاب و گیاهان استوایی اشاره کرد.

 

اقامتگاه بوم گردی شاه ماهی

 

اقامتگاه زیبا و دلنشین شاه ماهی در گیلان، شهر لاهیجان، چهار کیلومتری جاده سیاهکل، روستای سوخته کوه واقعا شده است و آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران عزیز می باشد.

این اقامتگاه دارای 2 باب اتاق 18 متری به ظرفیت 6 نفر می باشد و در مجموع امکان اسکان و  پذیرایی از 12 گردشگر را دارد.

 تمامی اتاق های اقامتگاه شاه ماهی ،دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی می باشد. لازم به ذکر است مسافرین محترم می توانند از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) که داخل محوطه قرار دارد به صورت مشترک استفاده نمایند.

فضای اقامتگاه شاه ماهی لاهیجان، بکر و آرام با محیطی متفاوت می باشد تا مسافران بدور از فضای شهر نشینی بتوانند برای خود لحاظات خاطره انگیزی را رقم بزنند.

ضمنا در اقامتگاه زیبای شاه ماهی انواع غذاهای سنتی و خوشمزه لاهیجان نظیر مرغ و آلو، خورشت سبزی فسنجان، شیش انداز، میرزا قاسمی، ترش واش، کوکوی مرغ، سیر قلیه، انار بیج، باقالاقاتق  و... طبخ می شود که مسافران عزیز می توانند با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه غذای مورد نظر خود را سفارش داهند و از طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

نشانی دقیق اقامتگاه بوم گردی شاه ماهی در روستای زیبای سوخته کوه در فاصله 10 کیلومتری لاهیجان و در فاصله 48 کیلومتری مرکز استان (رشت) واقع شده است و این منطقه به سبب داشتن آب و هوایی خنک در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی می باشد.

 

اقامتگاه بوم گردی سید آقا در لاهیجان

 

نشانی اقامتگاه بوم گردی سید آقا در شهر لاهیجان، خیابان کاشف شرقی، خیابان تربیت معلم، میدان تربیت، روستای زمیدان واقع شده است و آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان عزیز می باشد.

این اقامتگاه بوم گردی شامل دو طبقه و شامل 4 باب اتاق کف خواب به ظرفیت 6 نفر می باشد و در مجموع این اقامتگاه امکان پذیرش و اسکان حداکثر 24 گردشگر را دارد.

 تمامی اتاق های اقامتگاه عمارت سیدآقا، دارای آشپزخانه، تلویزیون، سرویس خواب و سرویس بهداشتی (توالت فرنگی و حمام) اختصاصی می باشند. عمارت سید آقا فضایی متفاوت را در روستای زیبای زمیدان برای گردشگران فراهم کرده است تا با دورهمی های خانوادگی بتوانند لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند و از طبیعت بکر لذت ببرند.

اقامتگاه دارای پارکینگ غیر مسقف، سیستم گرمایش شوفاژ، سیستم سرمایش کولر گازی و راهنمای محلی اشاره کرد. از جمله غذاهای محلی این منطقه می توان میرزا قاسمی، باقالا قاتوق، مرغ و آلو، خورشت سبزی فسنجان و شیش انداز گیلکی را نام برد  که مسافران محترم می توانند با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت و بی نظیر آن لذت ببرند.  

برای مشاهده ادامه مطلب اقامتگاه های بوم گردی لاهیجان کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما زمانی

بهترین راه اجاره ویلا و اقامتگاه در دوران کرونایی

اما چه نوع اقامتگاهی را باید انتخاب کنیم؟ پاسخ، به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر برای بازیابی آرامش خود قصد سفر دارید، اقامت در ویلا بهترین گزینه است؛ زیرا به دور از هیاهو و در آرامش میتوانید استراحت کنید و آرامش خود را بازیابید؛ به علاوه در هزینه های سفر نیز صرفه جویی خواهید کرد. 

سیستم رزرواسیون آنلاین چتراتا یکی از معتبرترین سامانه های رزرو ویلا و اقامتگاه بدون دخالت انسان می باشد. تمامی فرآیندهایی که در این پروسه بین میهمان و میزبان اتفاق می افتد توسط ربات های نرم افزاری صورت می گیرد. زمانی که نیروی انسانی حذف می شود خطای انسانی هم در کنار آن از بین خواهد رفت. در این حالت اطلاعات دقیق در مورد محل مورد نظر در سیستم وجود دارد و با این تکنولوژی سایت چتراتا شما می توانید رزرو خود را بدون اینکه به آنجا رفته باشید از مدت ها قبل انجام دهید. 

از مزایای سایت چتراتا می توان به امکان پرداخت هزینه به صورت آنلاین برای تسریع کارها در زمان مسافرت ،داشتن ویلا در شرایط اقلیمی مختلف (جنگلی، ساحلی، کویری، ییلاقی و...)،تنوع بالای ویلاها از نظر امکانات و شرایط اقامتی ،داشتن ویلا در اکثر شهرهای هدف گردشگری شمال کشور و اطراف تهران،امکان ثبت نظر برای بهبود کیفیت ویلاها و استفاده از نظرات دیگران برای تصمیم گیری بهتر و دقیق تر.

اجاره ویلا 

یکی دیگر از امکانات کلیدی سایت چتراتا برای مالکان ویلا این است که می توانند ویلای خود را به عنوان میزبان در این سایت به ثبت برسانند و به این صورت در معرض دید افرادی قرار دهند که قصد اقامت در شهر آنها دارند و بتوانند از این راه برای خود درآمدزایی کنند.

گردشگران نیز بعد از عضویت در سایت چتراتا برای اجاره ویلا و اقامتگاه می بایست در صفحه اصلی سایت،از میان هزاران ویلای مختلف از اقسانقاط کشور ویلای مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعاتی مانند مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد کنید. با انتخاب یک اقامتگاه و رزرو آن میزبان تایید میکند که اقامتگاهش خالی است یا نه. در صورتی که خالی بود لینک پرداخت هزینه رزرو برایتان ارسال میشود و با پرداخت مبلغ اجاره اقامتگاه در اختیارتان قرار میگیرد.

اجاره ویلا رامسر

شمال ایران به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص با پوشش گیاهی متنوع و همسایگی با دریای خزر در تمامی فصول سال پذیرای میهمانان و گردشگران مختلف می باشد.
برای اجاره ویلا در شمال بصورت روزانه با قیمت مناسب از ارزان تا لوکس و لاکچری می توانید از طریق جستجو در صفحه اصلی سایت چتراتا با انتخاب شهر مقصد، تاریخ و محدوده قیمتی و استفاده از فیلتر ها نتایج دقیق تری بدست آورید.

 بیش از ۱۰۰۰ ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی، آپارتمان مبله، خانه محلی و کلبه جنگلی در شهر ها و مناطق شمالی ایران با استخر سرپوشیده یا استخر روباز، ساحلی یا جنگلی وجود دارد که میتوانید بصورت یک روزه یا چند روزه کرایه کنید. به منظور ساختن یک انتخاب مناسب برای اجاره ویلا در شمال ایران، با انتخاب هر ویلا اطلاعات کامل شامل تصاویر مختلف، امکانات، تعداد اتاق خواب، قوانین صاحبخانه و تقویم قیمتی قابل مشاهده است،  همچنین میتوانید برای اجاره ویلا در شمال با قیمت مناسب سری به  صفحه اجاره ویلا رامسر و یا شهرهای دیگر بزنید.

اجاره ویلا در اطراف تهران

بسته به اینکه به دنبال چه سبک سفری باشید و دلتان بخواهد تعطیلات خود را چطور بگذرانید انتخاب های متعددی در اختیار شماست. خوبی تهران همین تنوع بی حد و اندازه ای است که به گردشگران و ساکنینش عرضه می کند. کافی است از خودتان بپرسید در چه فضایی به وجد می آیید؟

برای مطالعه ادامه مطلب بهترین راه اجاره ویلا و اقامتگاه در دوران کرونایی کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()